Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 batterijproblemen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300 batterijproblemen?

    Hallo,

    Op het net gonst het weeral over allerlei geruchten over mensen met een onbetrouwbare D300.
    De batterij, die opgeladen is, zou na een paar fotos zogezegd leeg zijn volgens de camera, en je kan die D300 niet meer gebruiken.

    Af en terug aanzetten zou helpen, mensen spreken ook over de contacten reinigen, en spreken ook over bepaalde body-lens combo's waarmee ze sneller het probleem hebben.

    Hoe zit het met de eigenaars hier?

    Zoek maar in google D300 DBS

    Mvg
    Last edited by Franciskine; 21 mei 2008, 14:23.
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: D300 betterijproblemen?

    Gebruik zonder problemen 2 originele Nikkon Batterijen hier.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: D300 betterijproblemen?

      Ik ook
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment


      • #4
        Re: D300 betterijproblemen?

        5600 clicks en geen problemen tot nu toe.

        Comment


        • #5
          Re: D300 betterijproblemen?

          Hier ook geen problemen met 2 originele Nikon Bat.
          Mvg,
          SW
          BD1071BE

          Comment


          • #6
            Re: D300 betterijproblemen?

            5500 clicks zonder problemen, niet met batterij in camera, niet met die in grip.

            Eric

            Comment


            • #7
              Re: D300 betterijproblemen?

              Idem, ook hier geen problemen, met 2 originele batterijen.

              Maar ik heb ook ergens iets gelezen, ik denk zelfs hier op BD, blijkbaar was het probleem ontstaan bij of na gebruik van een of ander Sigma objectief

              Comment


              • #8
                Re: D300 betterijproblemen?

                Geen problemen met m'n D300.

                Zonder twijfel zijn er lieden die pech hebben met hun camera, in dit geval D300. DPReview D300 forum maakt er al een tijdje af en toe melding van. Natuurlijk hoor je het grote % die geen problemen hebben niet. Het lijkt iets structureels maar dat is dan dus aan Nikon om het op te lossen.

                Ik denk dus dat als de jouwe (of de mijne) zo'n probleem heeft dat die onder garantie terug zal gaan naar Nikon. Het lijkt me sterk dat het een firmware kwestie is.

                Backup body is altijd handig!

                hg,
                karel

                Comment


                • #9
                  Re: D300 betterijproblemen?

                  Verleden week Maandag een nieuwe Nikon D300 gekocht mee naar Rome,
                  genomen en totaal 1012 raw foto's meegeschoten toen was de accu voor
                  94% leeg.

                  Ik vindt dat een prima resultaat.

                  Gr Bert

                  Comment


                  • #10
                    Re: D300 betterijproblemen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Idem, ook hier geen problemen, met 2 originele batterijen.

                    Maar ik heb ook ergens iets gelezen, ik denk zelfs hier op BD, blijkbaar was het probleem ontstaan bij of na gebruik van een of ander Sigma objectief
                    Op DPReview ontstaan de problemen blijkbaar vooral door combinatie D300 en Nikkor 70-200 VR. Maar zoals reeds gezegd: iedereen met problemen gaat eens kijken op DPReview of google (die dan doorleidt naar DPReview), waardoor dat niet meer zo'n representatieve groep wordt. Bovendien zijn het vaak enkele posters die hun probleem in elk topic herhalen. Dus het probleem zeker niet overdrijven.
                    Misschien nog even melden dat ik met mijn Sigma 70-200 (+1.4 TC) nog geen problemen heb gehad.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D300 betterijproblemen?

                      Ik heb zelf een D300 met 70-200vr en na 3000+ clicks nog altijd niets van gemerkt...ik gebruik wel niet vaak VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: D300 betterijproblemen?

                        Ik had bij mijn D200 het aangehaalde probleem. Na wat zoekwerk bleek dit niet van de batterij te komen maar van de contacten tussen lens en body. Ze hebben bij Bartok de contacten gereinigd en probleem opgelost.

                        Ondertussen staat dezelfde lens (Sigma 18-200 DC OS HSM) op mijn D300 en tot nu toe alles nog OK .

                        Groeten,
                        Johan
                        D300 - Sigma 18-200 DC OS HSM

                        Comment


                        • #13
                          Re: D300 betterijproblemen?

                          Maak eens het eenvoudige rekensommetje (aantal klachten)/(=(verkochtte bodies) en ik denk dat je op een onmeetbaar klein getal uitkomt.

                          Er zijn weing mensen, die zomaar een topic starten met: "ik heb geen prtoblemen met..." als er nog geen klachten zijn gesignaleerd.

                          Hoe vaak zijn klachten ook niet terug te brengen tot verkeerde handelingen, misschien niet specifiek bij deze klacht, maar vaak wordt een camera verkeerd gebruikt of verkeerd ingeschat: men koopt een D40 en verwacht de prestaties van een D3. Op Fred Miranda staat ergens dat een D70 toch wel tegenvalt vergeleken met en een 1Ds..........
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: D300 betterijproblemen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Maak eens het eenvoudige rekensommetje (aantal klachten)/(=(verkochtte bodies) en ik denk dat je op een onmeetbaar klein getal uitkomt.

                            Er zijn weing mensen, die zomaar een topic starten met: "ik heb geen prtoblemen met..." als er nog geen klachten zijn gesignaleerd.

                            Hoe vaak zijn klachten ook niet terug te brengen tot verkeerde handelingen, misschien niet specifiek bij deze klacht, maar vaak wordt een camera verkeerd gebruikt of verkeerd ingeschat: men koopt een D40 en verwacht de prestaties van een D3. Op Fred Miranda staat ergens dat een D70 toch wel tegenvalt vergeleken met en een 1Ds..........
                            Wat ook gebeurd is iemand die onder zeer specifieke omstandigheden een probleem rapporteerd, door anderen gezien wordt en anderen gaan dit dan ook op hun toestel uitproberen, niettegenstaande ze nooit zulke omstandigheden zullen gebruiken. Ze rapporteren dat ze het probleem ook hebben maar in feite wisten ze het zelfs niet maar hierdoor wordt het wel opgeblazen.
                            Een voordeel is dan wel dat door de vele rapporteringen, de fabrikant waarschijnlijk sneller met een firmwareupdat zal komen.
                            Zo werd in de tijd het bandingprobleem met de D200 ook heel sterk overroepen.

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D300 betterijproblemen?

                              Ik had (?) dit probleem...
                              Batterij volledig opgeladen, na een 1500 foto's plat, nieuwe batterij en dan na 100 foto's batterij ook plat. Uit en aanschakelen en je kan weer weg voor 50 foto's....

                              Zou combinatie zijn NIKON D300, Battery pack en Nikon 70-200 VR.

                              Fotograaf heeft contacten gereinigd en ik (voorlopig ?) OK, ik blijf echter op mijn hoede ....
                              www.daviddesign.be

                              Comment

                              Working...
                              X