Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem

    hallo, heb een probleem, men cf kaart werkt niet meer in men canon, nu was ik aan het kijken hoe dit kon komen en nu zijn binnen in het toestel zo twee van die pinnetjes naar beneden geplooit, Weet iemand hoelang dit zou duren voor te laten maken?

    groeten
    canon 400D, 18-55mm, Sigma 70-300mm f4,0-f5,6APO DG macro

  • #2
    Re: probleem

    Mijn raad, niet zelf aan prutsen en morgen vlug naar de dealer.
    Tijd.... geen idee.

    Comment


    • #3
      Re: probleem

      Verwijder de batterij en probeer met een fijn pincetje de pinnetjes terug op hun plaats te plooien.
      Erger kan het niet worden want bij Canon vervangen ze toch de complete connector.
      Bel eens naar www.etbass.nl en je weet meteen de prijs en hersteltijd.

      Comment


      • #4
        Re: probleem

        Hoe krijg je het voor mekaar vraag ik mij af.
        De CF Kaart is zeker niet voorzichtig aangedrukt.

        Hier een bedrijf dat repareert.

        http://www.rofarepair.nl./
        Vulpus pilum mutat, non mores.

        Comment


        • #5
          Re: probleem

          Zoals al geschreven: zelf proberen met pincet of fijn tangetje, of laten doen door iemand die handig is en fijn kan werken.

          Makkelijk is een gereedschapje dat gebruikt wordt om veertjes in te hangen. Is een dun stalen staafje met een fijne ronde halfopen kop. Hier kan je de pinnetjes terug mee rechttrekken en daarna met een plat miniatuur schroevendraaiertje of pincet mooi terug uitrichten. Dan voorzichtig proberen met een CF kaart of ze goed staan.

          't Is wat prullen, maar absoluut zeker zelf te doen. Alleen moet het rustig aan gebeuren, anders breken de pinnetjes.

          Lukt het niet, dan kan je hem nog altijd bij bv. Rofa laten herstellen voor 98 EUR (das de prijs voor de 350D, maar bij de 400D zal dat niet veel schelen).

          Succes!

          Jos
          Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

          Comment


          • #6
            Re: probleem

            Als de pinnetjes de enige zorg zijn kan je inderdaad zelf proberen die recht te zetten, maar heel dikwijls gaat dit probleem gepaard met een kortsluiting binnen in de camera en dan kan er iets van binnen verbrand zijn ( ik weet waarover ik praat, spijtig genoeg ) en dan moet het hele stuk vervangen worden.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: probleem

              enig idee hoe het is gekomen, dit als waarschuwing/tip voor andere gebruikers.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                enig idee hoe het is gekomen, dit als waarschuwing/tip voor andere gebruikers.
                grt,bouk.
                Een mogelijke reden zou kunnen zijn : veel in- en uitbrengen van de memory card waardoor steeds lichte beschadigingen kunnen optreden iets wat volgens mij best zo veel mogelijk vermeden wordt
                Dat is in ieder geval de reden waarom ik mijn kaart altijd in de camera laat zitten en mijn foto's steeds overbreng naar pc met de bijgeleverde kabel in plaats van via een externe reader. Het gaat trager, maar dat stoort me niet en voorkom op die manier dergelijke problemen.
                Ik gebruik een 8gb kaart die bijna nooit vol geraakt, zodat ik ook daarvoor niet moet wisselen van kaart.

                Comment


                • #9
                  Re: probleem

                  Ik kan dat zelfde verhaal ophangen over dat usb-connectortje in de camera....
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: probleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door jacketgreen Bekijk bericht
                    Dat is in ieder geval de reden waarom ik mijn kaart altijd in de camera laat zitten en mijn foto's steeds overbreng naar pc met de bijgeleverde kabel in plaats van via een externe reader. Het gaat trager, maar dat stoort me niet en voorkom op die manier dergelijke problemen.
                    Ik gebruik een 8gb kaart die bijna nooit vol geraakt, zodat ik ook daarvoor niet moet wisselen van kaart.
                    Hier eveneens het geval. Ik laat het gewoon in mijn D200 zitten en link de camera met de PC, de enige keer dat ik mijn kaartje eruit haal is het omdat ik een andere gekocht heb
                    Mvg,David
                    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                    Comment


                    • #11
                      Re: probleem

                      Hallo,

                      Heb hetzelfde voor gehad met mijn 300D. Ben toen bij een uurwerkmaker geweest. Die heeft zo kleine tangetjes en de klus was in een mum geklaard. Oppassen echter dat je geen kortsluiting gehad hebt in je toestel want dan is de hele programmatie om zeep. Dit was bij mij het geval. Heb dan uiteindelijk een nieuw toestel gekocht.

                      Papillon

                      Comment


                      • #12
                        Re: probleem

                        Ik denk dat ik al dik meer dan 1000 maal m'n CF-card in en uit het toestel heb gedaan, en nog steeds heb ik hier geen last van.
                        Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je doet als je ineens een beetje tegenstand voelt bij het inbrengen van je CF-card, als je door gaat duwen heb je idd kromme pinnetjes...
                        Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: probleem

                          Oorspronkelijk geplaatst door Scooterguy Bekijk bericht
                          Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je doet als je ineens een beetje tegenstand voelt bij het inbrengen van je CF-card, als je door gaat duwen heb je idd kromme pinnetjes...
                          Met een andere lens(liefst een goei zware 2.8 lens) goed vast tikken.

                          Hubert
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: probleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door Scooterguy Bekijk bericht
                            Ik denk dat ik al dik meer dan 1000 maal m'n CF-card in en uit het toestel heb gedaan, en nog steeds heb ik hier geen last van.
                            Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je doet als je ineens een beetje tegenstand voelt bij het inbrengen van je CF-card, als je door gaat duwen heb je idd kromme pinnetjes...
                            krijg je die weerstand, als je het kaartje er verkeerdom in stopt!!
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: probleem

                              Wel ja het komt waarschijnlijk doordat ik het CF kaartje er uit haal maar dit is eigenlijk nog maar een tiental keer gebeurd ofzo hoor. Vond mijn usbkabeltje niet meer terug (ondertussen al gevonden maar te laat blijkbaar)
                              canon 400D, 18-55mm, Sigma 70-300mm f4,0-f5,6APO DG macro

                              Comment

                              Working...
                              X