Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic DMC-FZ18 : zoom of teleconverter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic DMC-FZ18 : zoom of teleconverter

    Heeft iemand al ervaring met de extra zoomconverter of teleconverter van deze camera?
    Ik ben heel erg benieuwd naar vergelijkende foto's hiervan.
    Een site van foto's met deze converters is ook welkom.
    Last edited by Franciskine; 18 mei 2008, 12:54. Reden: Titelaanpassing
    vriendelijke shoot

    SONY a300, Tamron 18-250, Sigma 105mm en Sony T50 voor in de handtas

  • #2
    Re: Panasonic DMC-FZ18 : zoom of teleconverter

    Ik bezit de Panasonic teleconverter DMW-LT55 (1,7 X) voor op mijn FZ18. Als je een teleconverter wil aansluiten op de FZ18, dan heb je ook de conversion lens adapter DMW-LA3 nodig.

    Het telebereik van de FZ18 wordt dan opgevoerd van 504mm naar 857mm (op 8M), naar 1079mm (op 5M) en naar 1347mm (op 3M). De Panasonic teleconverter levert prima scherpe beelden op en doet niets af aan de uitstekende kwaliteit van de Leica lens.

    Of je nu wel of niet een teleconverter nodig hebt, is afhankelijk van wat je wenst te fotograferen. De 504mm van de FZ18 is reeds heel straf, maar als je bijvoorbeeld vogelfotografie wil doen, dan ben je natuurlijk nog een heel pak beter gesteld met nog een teleconverter als extra objectief er bij.
    Een teleconverter op de FZ18 vereist wel altijd gebruik van een statief (en vergeet de IS dan niet uit te schakelen).

    Ik kocht de mijne enkele maanden terug bij Foto Rubens en daar staat hij nu nog altijd aan de scherpe prijs van 179 euro (en 24,95 euro voor de conversion lens adapter).

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic DMC-FZ18 : zoom of teleconverter

      dank voor je reactie.
      Zou je een foto kunnen plaatsen die je met de converter hebt gemaakt?
      vriendelijke shoot

      SONY a300, Tamron 18-250, Sigma 105mm en Sony T50 voor in de handtas

      Comment

      Working...
      X