Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar zit het vuil ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waar zit het vuil ?

    Beste,

    Ik ben heel tevreden van m'n 20D en hoop er nog enkele jaartjes plezier mee te beleven, maar ik heb recent last van vuil in de body.
    Het is enkel te zien door de zoeker. Het komt niet op de foto maar is irritant bij het kadreren.
    Het vuil zit niet op de spiegel en niet op de sensor maar bovenaan in de body.
    Daar zit een plaatje waarop ook de meetpunten staan.

    Hoe kan dit schoongemaakt worden ? met sensorswab ? droog of nat ?
    Ik heb al eens geblazen maar zonder succes.

    Heeft iemand hier ervaring mee ?
    Bedankt,
    Sven

  • #2
    Re: waar zit het vuil ?

    Dit is er speciaal voor in de handel gebracht... maar misschien zijn er nog wel simpele goedkopere methodes ook...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

    Comment


    • #3
      Re: waar zit het vuil ?

      Als je het vuiltje kan zien in je spiegel(niet op), zal het op het matglas zitten en kun je het vaak gewoon met een blaaskwastje wegblazen. Het kan ook bovenop het matglasliggen, dan is het een groter probleem en ook nog in verder in de zoeker ook een probleem. De simpelste oplossing: mens erger je niet en soms is zo'n vuiltje in eens weg ook.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: waar zit het vuil ?

        Dank voor het supersnel antwoorden.
        Ik wacht nog op enkele alternatieven ... maar dit is al beter dan ik vreesde (body opsturen voor schoonmaak ).

        Sven

        Comment

        Working...
        X