Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60 - warm rood wordt "heet"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D60 - warm rood wordt "heet"

    Hallo,

    Ik sta op punt een D60 aan te schaffen.
    Eén ding stoort me vooral bij het vergelijken van samples op review/testsites:
    Telkens er een warm rood object in beeld is, wordt die TE opvallend t.o.v. andere redelijk naturelle kleuren. (bv. cameralabs.com)

    Kan ik dan met 1 instelling (voor altijd) dit lichtjes aanpassen in het menu?
    Of moet ik telkens ingrijpen als het me teveel stoort...?

    Ik hou van kleur-echtheid (beroepsmisvorming - grafische sector) - lichte 'boost' om zaken/mensen wat aangenamer te doen lijken mag natuurlijk...

    Alvast dank voor je mening en raad
    Guy - new in 'da house'

  • #2
    Re: Nikon D60 - warm rood wordt "heet"

    Wat bedoel je met warm rood? De kleur 'warm rood' of een heet rood voorwerp. Bij een D70 heb ik eens gemerkt in een glasblazerij dat de hitte uit de oven, waarschijnlijk IR, de lichtmeting compleet vanslag maakte. In het andere geval zou ik eens bij verzadiging kijken en die op neutraal of minder zetten.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D60 - warm rood wordt "heet"

      Oorspronkelijk geplaatst door DrummersDelight Bekijk bericht
      Hallo,

      Ik sta op punt een D60 aan te schaffen.
      Eén ding stoort me vooral bij het vergelijken van samples op review/testsites:
      Telkens er een warm rood object in beeld is, wordt die TE opvallend t.o.v. andere redelijk naturelle kleuren. (bv. cameralabs.com)

      Kan ik dan met 1 instelling (voor altijd) dit lichtjes aanpassen in het menu?
      Of moet ik telkens ingrijpen als het me teveel stoort...?

      Ik hou van kleur-echtheid (beroepsmisvorming - grafische sector) - lichte 'boost' om zaken/mensen wat aangenamer te doen lijken mag natuurlijk...

      Alvast dank voor je mening en raad
      Guy - new in 'da house'


      Ik weet niet of je bij de D60 de tint kunt instellen IN camera,indien niet kun je 't natuurlijk via NX.Je kunt van -3 tot +3.Negatief is roder,positief geler,zo zwak je het rood wat af.Dat,en de saturatie naar beneden.Voor kleurechtheid,probeer de kleurstelling "neutraal" (NX)


      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D60 - warm rood wordt "heet"

        Raad: download de D60 gebruikershandleiding van de Nikon site.
        En kijk mischien eens op het DPReview D60 forum daar zijn de instellingen vast wel 1 van de onderwerpen van gesprek. (Trouwens by de Nikonians ook).

        Karel

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D60 - warm rood wordt "heet"

          Hallo allemaal,
          Dank voor jullie ideën en raad!
          Ik bedoel eerder dat op ALLE samples waar een 'echt' rood voorwerp te zien is, nu die tint TE geacentueerd wordt - een soort overdreven 'boost' krijgt.
          (rekeninghoudend met 't feit dat dit niet of minder gebeurd met samples van andere merken...)
          Dit ondanks het feit dat andere kleuren behoorlijk realistisch zijn !
          Saturatie? aanpassingen gaan dan ook toch andere kleuren beïnvloeden?

          Nogmaals dank en vriendelijke groet,
          Guy

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D60 - warm rood wordt "heet"

            Mss kan dit eea verklaren ?

            Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

            Comment


            • #7
              Nikon D60 - Lumix DMC-L1

              Ik wil iedereen bedanken voor jullie wijze raad !

              Ondertussen na enorm véél vergelijken, lezen en vooral de toestellen eens 'live' te voelen, heb ik uiteindelijk "DE ware" gevonden:
              De Lumix DMC-L1
              - stevige 'ouderwetse' bouw én gevoel
              - natuurgetrouwe kleuren
              - de 14-55 scherpe Leica lens

              Misschien ga ik niet graag mee met de massaproducties en publicampagnes... en ga ik voor kwaliteit en budgetvriendelijkheid (700 euro nieuw tegenwoordig)

              In de toekomst zal ik wat vb. foto's plaatsen ter illustratie.

              Véél fotogenot voor iederéén !

              Nogmaals dank en vriendelijke groet,
              Guy[/QUOTE]

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D60 - Lumix DMC-L1

                Oorspronkelijk geplaatst door DrummersDelight Bekijk bericht
                Ondertussen na enorm véél vergelijken, lezen en vooral de toestellen eens 'live' te voelen, heb ik uiteindelijk "DE ware" gevonden:
                De Lumix DMC-L1
                - stevige 'ouderwetse' bouw én gevoel
                - natuurgetrouwe kleuren
                - de 14-55 scherpe Leica lens
                inderdaad

                véél beter dan zo'n nikon met nikon glas!

                die leica lenzen onderscheiden zich inderdaad door een enorm scheidend vermogen, dit is reeds lang bekend

                veel plezier met je leica compact

                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D60 - warm rood wordt "heet"

                  Ik worstel al jaaaren met de "rood" rendities van digitaal en ik wordt er in de zomer dagelijks mee geconfronteerd ... nu heb ik het ongeveer onder de knie .. denk ik ... en mijn cameras helpen daarbij een heel stuk EN de renditie is "natuur echt" !

                  Paar voorbeelden ... voor wie het mag interesseren
                  http://i72.photobucket.com/albums/i1...dias/ro2-5.jpg

                  http://i72.photobucket.com/albums/i1...dias/ro2-6.jpg

                  http://i72.photobucket.com/albums/i1...dias/ro2-9.jpg

                  http://i72.photobucket.com/albums/i1...dias/906-4.jpg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D60 - warm rood wordt "heet"

                    Idd, overlaatst mocht ik een D200 lenen en vond toch ook dat deze rood te fel weergaf....
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D60 - warm rood wordt "heet"

                      Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                      Idd, overlaatst mocht ik een D200 lenen en vond toch ook dat deze rood te fel weergaf....
                      Je kunt een camera goed instellen of je kan het niet.
                      Het vreemde is dat juist heel veel Canon bezitters mijn foto's, genomen met de D200, prijzen om zijn natuurlijke kleuren.

                      Als je een rode bloem in fel zonlicht fotografeert dan loopt de kleuren gewoon dicht, of je dat nu met merk A of B doet dat maakt niets uit.
                      Alleen als je weet hoe je moet fotograferen kun je dit oplossen.

                      Je mag anders even kijken op mijn foto pagina naar de jouw genoemde felle kleuren.
                      Maak een gratis online fotoalbum en deel je foto's en video's. Bestel je online album als fotoboek en neem je favoriete momenten overal mee naartoe.


                      mvg
                      Antoine

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D60 - Lumix DMC-L1

                        Oorspronkelijk geplaatst door DrummersDelight Bekijk bericht
                        Ondertussen na enorm véél vergelijken, lezen en vooral de toestellen eens 'live' te voelen, heb ik uiteindelijk "DE ware" gevonden:
                        De Lumix DMC-L1
                        - stevige 'ouderwetse' bouw én gevoel
                        - natuurgetrouwe kleuren
                        - de 14-55 scherpe Leica lens
                        Veel plezier met je L-1.

                        Zelf heb ik de L-10 en het zijn inderdaad prachtige toestellen en lenzen
                        Canon 450D

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D60 - warm rood wordt "heet"

                          Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                          Je kunt een camera goed instellen of je kan het niet.
                          Ken jij je camera na 1 dag?
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D60 - warm rood wordt "heet"

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                            Ken jij je camera na 1 dag?
                            Neen, maar ik geef dan ook geen oordeel over een camera na 1 dag.
                            mvg
                            Antoine

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D60 - warm rood wordt "heet"

                              Oh, vergeef mij
                              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                              Comment

                              Working...
                              X