Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maagdentoren....zonder maagden.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maagdentoren....zonder maagden.

    De maagdentoren op de oever van de Demer in Zichem is een middeleeuwse "grenstoren" uit de 14de eeuw, een uitkijktoren van het hertogdom Brabant, maar ook een "donjon", een verdedigingstoren. In 2006 stortte een groot gedeelte van de buitenmuur neer. Momenteel wordt de toren gerestaureerd.



    Pentax K20D en Sigma 10-20mm.
    Last edited by Peter K; 17 mei 2008, 20:02.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

  • #2
    Re: Maagdentoren....zonder maagden.

    Een zondermeer prachtige lucht!De in steigers gehulde toren doet eerder afbreuk aan het idyllisch zicht (persoonlijk ) en ik mis ook wat scherpte,niet alleen op de voorgrond,maar algeheel.




    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Maagdentoren....zonder maagden.

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Een zondermeer prachtige lucht!De in steigers gehulde toren doet eerder afbreuk aan het idyllisch zicht (persoonlijk ) en ik mis ook wat scherpte,niet alleen op de voorgrond,maar algeheel.




      Walter
      Ik deel de zelfde mening. De foto is ook te donker. De aandacht gaat enkel naar de lucht, wat hier wellicht niet de bedoeling is.

      Mvg, Jochen
      Jochenvde Photography
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Maagdentoren....zonder maagden.

        Fraaie compo en belichting , maar wel jammer van de toren in steigers.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Maagdentoren....zonder maagden.

          Vinden jullie deze versie beter?

          Homo Sapiens Pentaxiensis

          Comment


          • #6
            Re: Maagdentoren....zonder maagden.

            Vindt de eerste foto mooier....waar blijven de maagden???

            Grz, Dick.

            Comment


            • #7
              Re: Maagdentoren....zonder maagden.

              voor mij ook de eerste
              ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
              *BD1034BE

              Comment


              • #8
                Re: Maagdentoren....zonder maagden.

                Nice!
                Buying a Nikon doesn't make you a photographer, it makes you a nikon owner...
                Instagram: http://instagram.com/lux69aeterna/
                Website: http://lux69aeterna.deviantart.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Maagdentoren....zonder maagden.

                  Gewoon die eerste.. Diue zit qua belichting het beste.
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Maagdentoren....zonder maagden.

                    Ik vind de tweede versie veel frisser, beter. De eerste is te flets van kleur.
                    De in steigers gehulde toren doet eerder afbreuk aan het idyllisch zicht
                    Ja, maar ik denk dat het niet om het idyllische zicht gaat, want dan is dit een plaatje dat niet had mogen getrokken worden. Het is gewoon een eerlijke en goede landschapsfoto tout court, mét toren in steigers.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Maagdentoren....zonder maagden.

                      Zoals reeds opgemerkt, mist deze foto inderdaad wat scherpte. Deze HDR is opgebouwd uit 5 foto's met telkens 1 EV verschil. Ondanks het feit dat ik gebruik maakte van een zware Manfrotto tripod en een draadontspanner is er onscherpte te zien. Deze is louter en alleen een gevolg van de wind die de bomen en struiken in beweging zet.
                      Je kan je natuurlijk afvragen waarom PeterK een foto wil maken van een monument dat in de steigers staat. Wel, er is een fotowedstrijd uitgeschreven door de organisatie 'red de Maagdentoren'. Daarom ben ik eerst eens op verkenning gegaan om een camerapositie te vinden waarmee ik een goede compo op de foto kan krijgen. Niet eenvoudig hoor ! Ga je te dicht bij de toren, wordt het een saaie bedoening. Ga je tever dan verdwijnt de toren in de omgeving. Deze compositie vind ik wel interessant omdat je naast de toren de rivier 'Demer' kan zien en het kronkelende paadje zorgt voor dieptewerking. Nog beter was een camerapositie dichter bij de toren, maar dat is onmogelijk (tenzij je van natte voeten houdt )
                      Ik ga binnenkort eens terug (de toren staat maar op enkele kilometers van mijn huis) bij windstil weer en liefst met stapelwolken. Want stapelwolken geven altijd een leuk resultaat bij HDR-bewerkingen.
                      Wordt vervolgd !
                      Homo Sapiens Pentaxiensis

                      Comment


                      • #12
                        Re: Maagdentoren....zonder maagden.

                        Hoi Peter,

                        knappe foto van een stukje geschiedenis uit de buurt.
                        Een kleine bemerking, de toren stortte in op 1 juni 2006.

                        vrgr
                        Gert
                        http://gertvandenbroeck.blogspot.be/

                        Comment

                        Working...
                        X