Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bridge toestel kiezen (novice)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bridge toestel kiezen (novice)

    Hallo,

    ik een novice op vlak van fotografie. Ik heb een pentax van 4 jaar oud (digitaal compact) en zou een nieuw toestel overwegen daar er een tweede spruit in de familie komt. Heb het net wat verkend en panasonic fz 50 lijkt me wel iets?

    Kunnen jullie me wat meer advies geven?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: bridge toestel kiezen (novice)

    Ik heb (na lang twijfelen) de fz18 gekocht. Velen blijken hier tevreden over te zijn

    Comment


    • #3
      Re: bridge toestel kiezen (novice)

      Oorspronkelijk geplaatst door raun Bekijk bericht
      Hallo,

      ik een novice op vlak van fotografie. Ik heb een pentax van 4 jaar oud (digitaal compact) en zou een nieuw toestel overwegen daar er een tweede spruit in de familie komt. Heb het net wat verkend en panasonic fz 50 lijkt me wel iets?

      Kunnen jullie me wat meer advies geven?

      Alvast bedankt
      Kijk ook eens naar de FZ18.
      Zowel de Panasonic FZ50 als de FZ18 zijn beiden uitstekende bridgecamera's waarmee je zeker geen miskoop doet. Zelf bezit ik een FZ18 tot méér dan 100% tevredenheid.

      Comment


      • #4
        Re: bridge toestel kiezen (novice)

        Oorspronkelijk geplaatst door jacketgreen Bekijk bericht
        Zelf bezit ik een FZ18 tot méér dan 100% tevredenheid.
        Dat klinkt verdacht!

        Comment


        • #5
          Re: bridge toestel kiezen (novice)

          Niet twijfelen, de FZ18. Ik heb deze al enkele maanden en ben er zeer tevreden over.
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

          Comment


          • #6
            Re: bridge toestel kiezen (novice)

            Even een paar toppics lager kijken daar is een ander toestel voorgesteld
            http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=211812


            Groetjes
            Johny K

            Comment


            • #7
              Re: bridge toestel kiezen (novice)

              hartelijk dank voor de tips.

              Laat iets weten als ik gekocht heb.

              MVG

              Comment


              • #8
                Re: bridge toestel kiezen (novice)

                Oorspronkelijk geplaatst door Zita Bekijk bericht
                Ik heb (na lang twijfelen) de fz18 gekocht. Velen blijken hier tevreden over te zijn
                Maar ben je er zelf tevreden van?
                Dan mag je dat ook zeggen hoor.

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: bridge toestel kiezen (novice)

                  Toppers in deze klasse vind ik:

                  Panasonic FZ-50
                  Panasonic FZ-18
                  Fijifilm S-100fs
                  Nikon P80

                  De FZ-50 en Fuji zijn een trapje hoger dan de FZ-18 en P80.
                  Daar kun je bijvoorbeeld een externe flash op zetten.
                  De FZ-18 heeft dan weer de grootste zoom.

                  Kijk eens op www.dpreview.com naar de testen.
                  Op de laatste pagina zie je een samenvatting met voor- en nadelen van elk toestel.

                  Ik ben trouwens ook naar een bridge op zoek voor mijn vrouwtje.
                  Nog niks beslist atm.
                  Mogelijk wordt de FZ-50 binnenkort vernieuwd ...

                  @Hubert:
                  Ik denk dat Zita hem nog maar net besteld heeft, zag ik net in haar thread.
                  Leuke handtekening trouwens!
                  Last edited by Luna-L; 14 mei 2008, 20:54.
                  Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

                  Comment


                  • #10
                    Re: bridge toestel kiezen (novice)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Luna-L Bekijk bericht
                    Toppers in deze klasse vind ik:

                    Panasonic FZ-50
                    Panasonic FZ-18
                    Fijifilm S-100fs
                    Nikon P80

                    De FZ-50 en Fuji zijn een trapje hoger dan de FZ-18 en P80.
                    Daar kun je bijvoorbeeld een externe flash op zetten.
                    De FZ-18 heeft dan weer de grootste zoom.

                    Kijk eens op www.dpreview.com naar de testen.
                    Op de laatste pagina zie je een samenvatting met voor- en nadelen van elk toestel.

                    Ik ben trouwens ook naar een bridge op zoek voor mijn vrouwtje.
                    Nog niks beslist atm.
                    Mogelijk wordt de FZ-50 binnenkort vernieuwd ...

                    @Hubert:
                    Ik denk dat Zita hem nog maar net besteld heeft, zag ik net in haar thread.
                    Leuke handtekening trouwens!
                    Kijk, ik wil hier niet gaan beweren dat ik een kenner ben want dat ben ik niet. Mijn persoonlijke mening, echter, is dat de Lumix FZ18 en de Nikon P80 geen "echte" bridge toestellen zijn, gezien je met die modellen niet manueel kan zoomen en focussen. De S100fs en de FZ50 laten dit wel toe en dat zijn volgens mij de toestellen waar je rekening mee moet houden. Tenzij je enkel een "point and shoot" toestel wilt, en je geen interesse hebt om je te verdiepen in fotografie, moet je niet gaan voor een bridge. Ga dan voor de FZ18 of P80 die - mijns inziens - onder de noemer compact toestellen vallen, niet onder bridge.
                    Ikzelf heb lang getwijfeld tussen een reflex en een bridge en heb uiteindelijk gekozen voor de Fuji Finepix S100fs. Kost iets meer dan de gewone compact toestellen, maar is z'n prijs waard. Vanuit het standpunt van een amateurfotograaf, is dit toestel eigenlijk een "reflex met vaste lens". Maw, een redelijk geavanceerd toestel. De FZ50 valt ook onder deze noemer. De FZ18 en de P80 zijn volgens mij ongetwijfeld ook heel goede toestellen, maar staan mijlenver van een reflex toestel. Ik heb momenteel een al wat oudere Olympus C750 en mocht ik een FZ18 of P80 kopen zou dit min of meer in dezelfde klasse vallen, gewoon een digitaal toestelletje dat je in je zak stopt en vlug eens uithaalt om hier en daar wat kiekjes te nemen.
                    Begrijpt me niet verkeerd, daar is niks mis mee, maar ik wil nu wel iets meer dan de gewone toeristenkiekjes. En ik wil me absoluut gaan verdiepen in fotografie. En ik zal nog meer zeggen, ik heb nog heeeeeel veel te leren. Maar een echte bridge is hiervoor ideaal. Jouw verwachtingen zijn misschien anders.
                    In ieder geval denk ik dat je zowel met de FZ18, FZ50 of P80 een goed toestel in huis zal halen (al zal je je wel moeten reppen voor de FZ50)
                    Last edited by Kaneda; 14 mei 2008, 21:09.
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #11
                      Re: bridge toestel kiezen (novice)

                      tja, wat is een bridge hee?
                      Letterlijk is het zoals Kaneda zegt: een tussenstap van compact naar SLR.
                      Meestal refereert men naar het model heb ik ondervonden, een bridge zou er dus uitzien als een SLR in het klein.
                      Een compact kun je de FZ-18 en P80 ook niet echt noemen, daar zijn ze niet plat genoeg voor, en ze passen niet in je zak.

                      Daarom zei ik: De FZ-50 en Fuji zijn een trapje hoger dan de FZ-18 en P80.

                      En inderdaad, deze twee toestellen hebben nog meer van een SLR mee dan de P80 en dergelijke, qua functies, extra (zinvolle) knoppen, hot-shoe, zwaarder gebouwd, grotere lens, ...
                      Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

                      Comment


                      • #12
                        Re: bridge toestel kiezen (novice)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Luna-L Bekijk bericht
                        tja, wat is een bridge hee?
                        Letterlijk is het zoals Kaneda zegt: een tussenstap van compact naar SLR.
                        Meestal refereert men naar het model heb ik ondervonden, een bridge zou er dus uitzien als een SLR in het klein.
                        Een compact kun je de FZ-18 en P80 ook niet echt noemen, daar zijn ze niet plat genoeg voor, en ze passen niet in je zak.

                        Daarom zei ik: De FZ-50 en Fuji zijn een trapje hoger dan de FZ-18 en P80.

                        En inderdaad, deze twee toestellen hebben nog meer van een SLR mee dan de P80 en dergelijke, qua functies, extra (zinvolle) knoppen, hot-shoe, zwaarder gebouwd, grotere lens, ...
                        Was niet om je op de vingers te tikken, hoor
                        Ik denk dat ik gewoon een beetje op hete kolen zit voor mijn Finepix S100fs. Zoals ik zei, ik kom van een Olympus Camedia C750 Ultrazoom en de Fuji zal dus een wereld van verschil maken !
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: bridge toestel kiezen (novice)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Luna-L Bekijk bericht

                          Daarom zei ik: De FZ-50 en Fuji zijn een trapje hoger dan de FZ-18 en P80.
                          Ik zou de eerste 2 bovengenoemde toestellen bridge toestellen noemen, de FZ-18 en de P80 zou ik prosumers noemen . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: bridge toestel kiezen (novice)

                            Kaneda, waar had jij je toestel besteld?
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: bridge toestel kiezen (novice)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Kaneda, waar had jij je toestel besteld?
                              Heb het nog niet besteld, maar de talrijke foto's die ik hier en op andere sites al gezien heb van de S100fs doen me echt al kwijlen. Ik verjaar begin juli en het wordt een verjaardagscadeautje van mijn vrouw. Maar het zal wel een "vroeg" verjaardagscadeau worden .
                              Ik heb het momenteel veel te druk op het werk, maar in juni zal ik wat meer tijd hebben en dan zal ik hem bestellen. Ik kijk eerst eens bij de lokale fotoboeren (streek van Kortrijk) en misschien eens bij Mediamarkt, ofwel online. Ik zie wel waar hij het voordeligst is. Ik hou je in ieder geval op de hoogte !
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment

                              Working...
                              X