Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen over witbalans D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vragen over witbalans D50

    Hallo,

    Ik heb een D50 en ik fotografeer meestal met de witbalans op automatisch.
    Aangezien ik af en toe mijn foto's bewerk merk ik dat de automatische witbalans maar een pover resultaat geeft (of normaal?)
    De foto's zijn nogal aan de groene/gele kant (buitenomgeving, zonnig). Als ik dan nog maar enkel auto levels aanpas in cs2 dan wordt de foto al veel mooier en levendiger...

    Is dit eigen aan shooten met automatische witbalans, kan ik hem beter zelf instellen en kijken wat het beste resultaat is in elke omstandigheid of altijd shooten met een gemeten witbalans (19% grijswaarde of...?)

    Ik kan ook in raw shooten natuurlijk en achteraf aanpassen maar is dit echt de enige optie dan?

    Kan er iemand mij wat informeren hierover?

    Thx
    Nikon D300s

  • #2
    Re: Vragen over witbalans D50

    Ik schiet met mijn 450D meestal in RAW met een FocusFX.nl Grijskaart in Creditcard Formaat (WBR-100) = 18,95EUR
    In adobe lightroom pas ik de witbalans aan.
    Werkt voor mij perfect.
    Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
    http://www.flickr.com/photos/dollias/

    Comment


    • #3
      Re: Vragen over witbalans D50

      Nog reacties?
      Nikon D300s

      Comment


      • #4
        Re: Vragen over witbalans D50

        hallo, ik denk dat de foute witbalans een beetje eigen is aan je toestel, ik heb een D70s en die zit er ook geregeld naast, vooral bij kunstlicht dan en die twee toestellen zijn goed vergelijkbaar. Ik heb laatst een D300 mogen testen (ben dus aan het sparen) en die was al veel beter. Ondertussen trek ik de belangrijke dingen in Raw en is nabewerken mijn oplossing, ik heb ook een grijskaart gekocht wat handig is en een expodisc wat ook een heel verschil maakt .

        grtjs
        D800 en een goed glasservies

        Comment

        Working...
        X