Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta Dynax 8000i

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta Dynax 8000i

    Heb net een Minolta Dynax 8000i gekregen van een collega - zoldermateriaal - maar het enige wat ik krijg is "HELP" op het schermpje - voor de rest geen klikjes of geluidjes of mecaniekjes die bewegen

    Heeft er iemand ooit ervaring mee gehad, de handleiding verteld me weinig ivm deze melding

  • #2
    Re: Minolta Dynax 8000i

    HELP op de display betekent "defect motor drive mechanisme" .
    Indien de letters HELP met zeer laag contrast op de display komen, dan is de interne backup-batterij leeg.

    Een grijze 8000i met HELP : geen waarde

    Een witte 8000i met goudkleurige opdruk : verzamelstuk dat in kit verkocht werd met een witte 35/105 lens en een witte 3200i flits.( speciale uitgave omdat de astronauten toen ook een Minolta meenamen in hun tocht rond de aarde).

    Een witte 8000i met HELP : misschien kwijt te raken aan een verzamelaar met beperkt budget.

    Comment


    • #3
      Re: Minolta Dynax 8000i

      is het de moeite dit te laten repareren, bij de camera zitten 2 lenzen en een flits - kunnen de lenzen op andere camera's gebruikt worden?

      Comment


      • #4
        Re: Minolta Dynax 8000i

        Het laten maken zal problematisch worden vrees ik, met de overgang van Minolta naar Sony is dat moeilijker geworden. Bovendien zal je al snel boven de waarde van een 8000i zitten en kan je al beter uitkijken naar een goed 2ehands toestel. De lenzen passen op alle AF Minolta en ook op Sony. Ik gebruik ook minolta lenzen van mijn dynax9 op sony. Wat uitwisselbaarheid betreft kan je lenzen die gemaakt zijn voor kleinbeeld film (24x36) gebruiken op digitaal systeem omdat de ccd sensor kleiner zijn (of gelijk aan) dan 24x36, lenzen die specifiek voor digitaal gemaakt zijn kan je wel niet op 24x36 gebruiken


        toch spijtig van die 8000i goe dingske...

        Comment


        • #5
          Re: Minolta Dynax 8000i

          Zeker als het geen witte is, zou ik aan reparatie niet al te veel besteden.

          Voor een paar tientallen euro's heb je een uitstekende 700si.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment

          Working...
          X