Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alle info over de gemaakte foto vinden??? (fz-18)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alle info over de gemaakte foto vinden??? (fz-18)

    Beste forum leden , ben nu 1 week in bezit van mijn fantastise fz-18 en al geweldige foto's genomen (al zeg ik het zelf )

    Nu zou ik graag willen weten op hoeveel mm mijn foto's geschoten zijn , krijg ik nergens terug gevonden .
    Iemand een idee?

    Sluitertijd en diafragma en iso krijg ik wel gevonden maar de vergroting niet.

    Nog een bijkomende vraag : als ik mijn toestel instel op 8mb en de foto grote op pc bekijk zegt hij dat het maar 2.65 mb groot is klopt dit ? (komt het door het jpeg fotmaat ?)
    Last edited by panther_be; 13 mei 2008, 16:01.
    Panasonic Lumix DMC-FZ18 van maand mei 2008

  • #2
    Re: alle info over de gemaakte foto vinden??? (fz-18)

    Bij de EXIF zou je toch ook de brandpuntsafstand moeten vinden.

    Je stelt het toestel niet in om een aantal MB te halen, maar je stelt wel de beeldgrootte in (aantal megapixels).
    Een beeld van 8 megapixels is in jpeg veel kleiner dan 8MB.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: alle info over de gemaakte foto vinden??? (fz-18)

      Bedankt voor je antwoord , maar waar vindt ik juist dat exif bestand ?
      kan ik het op de camera zelf ook vinden ?

      Ik heb het probleem al gevonden , ik heb andere software gebruikt voor het te vinden en nu staat het er wel bij.
      Het progje Exif Reader.

      Alvast bedankt voor de help
      Last edited by panther_be; 14 mei 2008, 04:37.
      Panasonic Lumix DMC-FZ18 van maand mei 2008

      Comment


      • #4
        Re: alle info over de gemaakte foto vinden??? (fz-18)

        Oorspronkelijk geplaatst door panther_be Bekijk bericht
        Bedankt voor je antwoord , maar waar vindt ik juist dat exif bestand ?
        kan ik het op de camera zelf ook vinden ?

        Ik heb het probleem al gevonden , ik heb andere software gebruikt voor het te vinden en nu staat het er wel bij.
        Het progje Exif Reader.
        Ken je het programma IrfanView? Terug te vinden onder http://www.irfanview.com/. Al zeg ik het zelf een must-have stukje software dat je voor een heleboel basis dingen kunt gebruiken.
        [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

        Comment


        • #5
          Re: alle info over de gemaakte foto vinden??? (fz-18)

          Ik zal het eens bekijken.

          Bedankt voor de link
          Panasonic Lumix DMC-FZ18 van maand mei 2008

          Comment


          • #6
            Re: alle info over de gemaakte foto vinden??? (fz-18)

            Als je de EXIF wil bekijken van foto's op je harde schijf, dan heb je er in Windows geen apart programma voor nodig.

            Je opent gewoon een map met foto's, dan klik je met de rechtermuisknop op het icoontje (thumbnail) van de foto waarvan je de info wil bekijken, klik op "eigenschappen" en dan op "geavanceerd", en je kan de EXIF lezen. Bij een foto die geopend is in de Windows-Viewer kan je ook met de rechtermuisknop dezelfde info opvragen.

            Bij foto's die je bekijkt via Explorer heb je een EXIF-reader nodig.

            In elk fotobewerkingsprogramma zit de mogelijkheid om de EXIF op te vragen.
            Last edited by Black B@ndit; 14 mei 2008, 16:26.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: alle info over de gemaakte foto vinden??? (fz-18)

              de meeste instellingen kon ik wel vinden via windows , maar de brandpunt afstand waarop de foto genomen was niet.
              Maar met irfanview en exif reader wel.
              Panasonic Lumix DMC-FZ18 van maand mei 2008

              Comment


              • #8
                Re: alle info over de gemaakte foto vinden??? (fz-18)

                Een heel uitgebreid programma om Exif informatie te bekijken (en indien gewenst te editen) is Photome. Dit programma is freeware en kan je downloaden op
                Photome website.

                Comment

                Working...
                X