Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus lanceert E520

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus lanceert E520

    Olympus has launched the E-520, an update of its E-510 DSLR. The E-520 represents continuity, rather than revolution within the E-System camp. This process of orderly transistion sees the arrival of contrast detection AF at the E-5XX level of camera. This feature does not represent all the camera's new talents, however, with a larger LCD and Face Detection doing their utmost to add buyer appeal.

  • #2
    Re: Olympus lanceert E520

    En andermaal een niet te overziene lijst reacties...

    Je heb je titel verkeerd gekozen : dat moest zijn : "Canon lanceert zijn 45D..."
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Olympus lanceert E520

      Mooi nieuws toch weer aan het Olly front.

      We wachten het weer gewoon af.... Ik loop niet meer zo hard van stapel . Ben heel erg tevreden met mijn olly E330

      Groeten,
      Bart

      Comment


      • #4
        Re: Olympus lanceert E520

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        En andermaal een niet te overziene lijst reacties...

        Je heb je titel verkeerd gekozen : dat moest zijn : "Canon lanceert zijn 45D..."
        Er zijn nu eenmaal minder of misschien zelf weinig ( in verhouding tot andere merken ) Olympus gebruikers, logisch dat er weinig reactie op komt dus . . .
        Wat niet wegneemt dat ik ondertussen ook al een kijkje ben gaan nemen . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Olympus lanceert E520

          De verschilpunten tegenover een E510 zijn vrij minim, denk ik. Ik vrees een beetje dat hij opnieuw wat in het vergeethoekje komt wegens te onopvallend. Ik heb nog geen enkele E510 gezien in het echt, buiten de etalages of exemplaren in een winkel... en geloof me, ik merk ze allen op.

          De winkeliers zijn moeilijk te overtuigen om Olympus-toestellen in voorraad te nemen, heb ik al gemerkt. Ik spreek van West- en Oost-Vlaanderen.
          Als invoerder zou ik toch een systeem van consignatie (=winkeliers krijgen een toestel dat ze enkel moeten betalen als het toestel effectief verkocht is) overwegen. Enkel zo kan je een tussenhandel motiveren iets anders te verkopen. Veel tevreden analoge Olympus-fotografen hebben trouw hun merk gevolgd naar digitaal maar deze groep is ondertussen al opgesoupeerd vrees ik. Het ziet er naar uit dat Olympus eeuwig dat kleine groepje liefhebbers zal blijven ... Weliswaar tevreden liefhebbers.


          Zelf heb ik een E500 maar ik denk te zullen wachten op de E530 (en na diens eerste prijsdaling na ongeveer 6 maand op de markt). Ik had gehoopt op een wat innovatiever aanbod van de 520.

          greetz
          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

          Comment


          • #6
            Re: Olympus lanceert E520

            Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
            Ik had gehoopt op een wat innovatiever aanbod van de 520.
            Klopt, ik heb ook niet het gevoel van daar moet ik nu eens in gaan investeren. Mijn E330 doet en voldoet nog prima. Het autofocus systeem dat nu 11 punten heeft met contrast detectie vind ik een vooruitgang, maar niet groot genoeg om daar nu direct voor te gaan sparen. Nee dan liever een beter objectief.

            Ik denk dat ik deze ook maar weer oversla. De IS zal er op de 530 ook wel opzitten of in de IQ moet werkelijk een enorm groot verschil zitten. Maar goed dat moeten dan maar afwachten. Tot nu toe is het allemaal giswerk. Dat er ontwikkeling is, is alleen maar goed natuurlijk.

            Groeten,
            Bart

            Comment


            • #7
              Re: Olympus lanceert E520

              Vind het zo jammer dat er vaak negatief over Oly wordt gesproken (heb het nu niet over hier hoor!).
              terwijl Oly toch echt goed spul heeft!

              Ik heb de E330 (nu reserve body) en de E510.
              Met 3 pro lenzen. Zeer tevreden.
              Dit nieuws over de E520 maakte me best enthousiast. Dat AF systeem met 11 punten is erg aantrekkelijk. Maar wat is het verschil met de 'gewone' AF? Weet iemand dat?
              Want men spreekt over een andere soort 11 punts AF als op de E3.

              Kortom, erg blij met mijn Oly spullen. Jammer dat er zo vaak minderwaardig wordt gedaan over Oly op andere fora, puur omdat Canon en Nikon de markt leiden. Betekent niet per definitie dat dit de beste merken zijn vind ik.
              Last edited by Maartje; 13 mei 2008, 21:56.
              Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
              Sigma 18mm - 125mm

              Comment


              • #8
                Re: Olympus lanceert E520

                Heel blij je hier te mogen aantreffen Maartje (een Nederlandse !). Ik volg al een tijdje je Olympus-schrijfsels op de bevriende www.zoom.nl en andere media.

                Voor wie het nog niet wist : op het forum van Zoom.nl is er een indeling per merk, waaronder ook Olympus.

                De pers vind ik niet echt negatief over Olympus maar ze blijven toch maar uitschijnen dat de 2 grote merken de referenties zijn. De (vroegere !) ruis, de kleine zoeker, de duurdere (maar zeer goede) lenzen, het 4/3 formaat, ... blijven steeds wel terugkeren in ieder review.

                Als kandidaat-koper (zonder voorkennis) wordt je gewoonweg gezogen naar C en N. Hetzelfde voor Pentax bijv, komt amper aan de bak. Panasonic zal ook waarschijnlijk zijn sleppen scheuren aan de SLR's. De publiciteitscampagnes van C en N zijn enorm sterk en waarschijnlijk doeltreffend. Om maar te zwijgen van de Cash-backs ... waar mensen zeer gevoelig voor zijn.



                Om nog eens terug te komen op de verkooppunten van Olympus :
                Zonet vastgesteld, heden: op www.vandenborre.be is geen enkele Olympus-spiegelreflex te bespeuren ..... Spijtige zaak dus voor wij, liefhebbers.
                Hoogtijd voor een nieuwe vertegenwoordiger bij Olympus om onze regio eens te bewerken ?


                L L O ! (Long Live Olympus !)
                Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                Comment


                • #9
                  Re: Olympus lanceert E520

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                  Heel blij je hier te mogen aantreffen Maartje (een Nederlandse !). Ik volg al een tijdje je Olympus-schrijfsels op de bevriende www.zoom.nl en andere media.

                  Voor wie het nog niet wist : op het forum van Zoom.nl is er een indeling per merk, waaronder ook Olympus.

                  De pers vind ik niet echt negatief over Olympus maar ze blijven toch maar uitschijnen dat de 2 grote merken de referenties zijn. De (vroegere !) ruis, de kleine zoeker, de duurdere (maar zeer goede) lenzen, het 4/3 formaat, ... blijven steeds wel terugkeren in ieder review.

                  Als kandidaat-koper (zonder voorkennis) wordt je gewoonweg gezogen naar C en N. Hetzelfde voor Pentax bijv, komt amper aan de bak. Panasonic zal ook waarschijnlijk zijn sleppen scheuren aan de SLR's. De publiciteitscampagnes van C en N zijn enorm sterk en waarschijnlijk doeltreffend. Om maar te zwijgen van de Cash-backs ... waar mensen zeer gevoelig voor zijn.



                  Om nog eens terug te komen op de verkooppunten van Olympus :
                  Zonet vastgesteld, heden: op www.vandenborre.be is geen enkele Olympus-spiegelreflex te bespeuren ..... Spijtige zaak dus voor wij, liefhebbers.
                  Hoogtijd voor een nieuwe vertegenwoordiger bij Olympus om onze regio eens te bewerken ?


                  L L O ! (Long Live Olympus !)
                  Je omschrijft het precies goed! nieuwe kopers worden onderhand gebombardeerd met N & C. Waarom geen Oly?
                  Fijn nog een fan gevonden te hebben. Heb jij me niet eens gemaild? Ik krijg namelijk wél regelmatig mail van mensen die een Oly willen kopen, foto's vragen, tips vragen, etc. Dus mijn reviews worden wel gelezen
                  Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
                  Sigma 18mm - 125mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympus lanceert E520

                    Oorspronkelijk geplaatst door Maartje Bekijk bericht
                    Fijn nog een fan gevonden te hebben.
                    Voeg mij daar ook maar aan toe.
                    Ik ben een trotse bezitster van een Olympus e510 en ik ben zéér tevreden over het toestel en lenzen.

                    Groetjes Zafira
                    M.v.g. Zafira
                    http://www.lufke.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olympus lanceert E520

                      Oorspronkelijk geplaatst door Maartje Bekijk bericht
                      Je omschrijft het precies goed! nieuwe kopers worden onderhand gebombardeerd met N & C. Waarom geen Oly?
                      Als Nikon buitenstaander vind ik het Olympus basisgamma inderdaad best in orde: lage prijs, zeer goede kitlens, redelijk compact en licht

                      Maar hogerop het gamma vind ik de E-3 wel een fantastisch toestel voor Oly upgraders, maar gewoon veel minder aantrekkelijk voor overstappers, temeer omdat het objectieven aanbod niet altijd even logisch in mekaar zit met soms zwaardere en duurdere objectieven vergeleken met de concurrentie wat toch tegen de filosofie van 4/3 ingaat. Ook lichtsterke f/1.4 primes vind ik bv. niet terug

                      MVG,

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olympus lanceert E520

                        Omdat ik toch verlang naar meer dan mijn S9600 bridge zonder IS en met CA ben ik van de week voor de lol eens gaan kijken naar welke SLR camera voor mij het meest geschikt zou zijn. Mijn conclusie was dat de olympus E-520 me toch het meest te bieden heeft voor een normale prijs, en de kwaliteit/ruis van de ISO100 test foto's die ik heb gezien beviel mij beter dan die van de vergelijkbare modellen van canon/nikon.

                        Aan de handleiding van de E-520 te zien kun je echter maar maximaal 3 bracket exposures maken van 1EVstap. Ik zou er liever 5 hebben (of in elk geval met grotere stappen) voor het werken in lagen bij groot dynamisch bereik. Ik heb een ong. 6 jaar oude een olympus compact/zoom die er wel 5 kan maken. Waarom kan dat nu niet meer O-lympus?

                        Ook zou ik niet meer zonder uitklapbaar scherm willen, zoals op de S9600. Waarom kunnen ze het scherm van de E-330 niet gewoon op alle luxere/nieuwere versies zetten?

                        Ik wacht wel op de volgende in de hoop dat al mijn wensen wel vervuld zullen worden.

                        Groeten, Jeroen
                        Fuji S9600 + Fujinon 6.2-66.7mm F1/2.8-4.9 + Cokin P121S&F + lin Pola F. + Metz32CT3 + 8GB CF + lensdop + schoudertas + USB kabel

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olympus lanceert E520

                          De vernieuwingen van de E520 vallen mij ook een beetje tegen,daarom ga ik nog een tijdje wachten met de aanschaf van misschien een tweede toestel. Zelf heb ik een tijdje geleden de E410 aangeschaft met de 2 kitlenzen, ik gebruik ook een 3 tal "oude" lenzen die ik op mijn OM20 gebruikte, met de tussenring geen enkel probleem. Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop bij Olympus, al moet ik inderdaad toegeven dat je als leek meteen naar de Canon en Nikon kant wordt gezogen. Ik heb me niet laten beïnvloeden en gekozen voor het merk en toestel wat mij het beste leek. Geen slecht woord dus over Olympus
                          Canon EOS 40D + Canon EF 28-90mm F/4.0-5.6 III

                          Comment


                          • #14
                            Re: Olympus lanceert E520

                            Oorspronkelijk geplaatst door JeroenL Bekijk bericht
                            en de kwaliteit/ruis van de ISO100 test foto's die ik heb gezien beviel mij beter dan die van de vergelijkbare modellen van canon/nikon.
                            Correctie:
                            Ik zie nu dat er bij ISO100 nog ruisonderdrukking is op de E-510:
                            Just before PMA in March 2007 Olympus lifted the curtain on two new Four-Thirds system compact digital SLRs, the E-410 (reviewed here in June) and this model, the E-510 (which is essentially a replacement for the well regarded E-500). Although the E-510 has much in common with its little brother, including an all-new (Matsushita) Live MOS Image Sensor that can provide Full Time Live-View on the LCD monitor and an updated TruePic image processor, it is a considerably more sophisticated tool with some important extra features. Key amongst these is a sensor-shift image stabilization system and more sophisticated external controls, though are also numerous minor feature differences too. Note that some of the text in this review (when describing identical functions) is repeated from the E-410 review.

                            Zonder ruisonderdrukking ben ik wat minder onder de indruk...
                            Fuji S9600 + Fujinon 6.2-66.7mm F1/2.8-4.9 + Cokin P121S&F + lin Pola F. + Metz32CT3 + 8GB CF + lensdop + schoudertas + USB kabel

                            Comment


                            • #15
                              Re: Olympus lanceert E520

                              Oorspronkelijk geplaatst door Zafira Bekijk bericht
                              Voeg mij daar ook maar aan toe.
                              Ik ben een trotse bezitster van een Olympus e510 en ik ben zéér tevreden over het toestel en lenzen.

                              Groetjes Zafira
                              +1 ben zelf in het bezit van een E400 als eerste DSLR sinds een periode van 2 jaar .. en moet zeggen, ik ben er toch wel erg tevreden over. Als beginnende amateur, is er niks mis met de Olympus DSLR's

                              Comment

                              Working...
                              X