Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paar vraagjes sony alpha 100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • paar vraagjes sony alpha 100

    ik heb zopas een sony alpha 100 gekocht en ik heb een paar vragen:

    - is het normaal dat als ik bv inzoom en hij moet scherpstellen het beeld of trilt ? en is het normaal dat je een rammelend geluid hoort als je lichtjes schud met de lens (kitlens 18-70)

    - kan je nergens zien hoeveel foto's je nog kan maken? ik kan alleen zien hoeveel ik er al gemaakt heb

    - al ik een photo in zwart/wit maak, en daarna importeer in aperture, is deze gewoon in kleur... dus maken die settings dan niks uit (vivid, bw, adobe rgb)
    500px

  • #2
    Re: paar vraagjes sony alpha 100

    ahja

    nog een vraag:
    als supersteady shot opstaat: dan maakt hij zo een geluid en trilt hij ook een beetje? ik neem aan dat dit normaal is ?
    500px

    Comment


    • #3
      Re: paar vraagjes sony alpha 100

      Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
      ahja

      nog een vraag:
      als supersteady shot opstaat: dan maakt hij zo een geluid en trilt hij ook een beetje? ik neem aan dat dit normaal is ?
      Je hebt het toch wel over een camera ?

      Comment


      • #4
        Re: paar vraagjes sony alpha 100

        ja hoor
        500px

        Comment


        • #5
          Re: paar vraagjes sony alpha 100

          Euh, 'k denk niet dat dat normaal is. De mijne doet dat toch niet in ieder geval.
          fotofarah
          Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

          Comment


          • #6
            Re: paar vraagjes sony alpha 100

            geen van al die dingen?

            dus:
            - als je lichtjes met de lens schud dan hoor jij niks een beetje tikken vanbinnen?

            - die maakt geen geluid of niks wanneer je foto's neemt met steeady shot aan?

            - uw beeld trilt niet als je bv scherpstelt op iets heel dichtbij en dan op iets ver weg dus dat hij een grote correctie moet maken ?

            damnit
            500px

            Comment


            • #7
              Re: paar vraagjes sony alpha 100

              geen andere mensen hier met een alpha 100?
              ik zou graag zo zeker mogelijk willen zijn wanneer ik morgen terug ga naar de winkel. Dit was het laatste model wat in de winkel stond dus wsch zal het dan wel meer mishandeld zijn geworden dan het eruitziet ...
              500px

              Comment


              • #8
                Re: paar vraagjes sony alpha 100

                heb geen A100 maar ik kan met vrij grote zekerheid zeggen (99,9999%)
                dat het niet normaal is dat je beeld trilt bij het inzoomen, is een mankement in de lens waardoor het zoomsysteem hapert en in schokjes voortbeweegt.
                Het geluid dat je hoort als je met de lens schudt, komt omdat er waarschijnlijk iets afgebroken, of losgekomen is, wat ook die trillingen tot gevolg heeft.

                Veronderstel dat het niet normaal is dat je camera trilt bij opzetten van SS, zou eventueel een gevolg van de slechte lens kunnen zijn alhoewel dat ik dat betwijfel.

                Veronderstel dat je het hier over RAW-opnames hebt, de meeste camera setting, alhoewel info aanwezig in RAW-file, worden meestal genegeerd door 3th-party RAW-converters. Deze settings hebben wel invloed in JPEG-mode.

                Bij de meeste camera's kun je de teller laten op of af-tellen, veronderstel dat dit ook zo is bij de A100. zie handboek.

                Spijtig van de slechte start, hoop dat het een nieuw toestel met garantie is, heb de indruk dat toestel en lens de grond geraakt hebben, ben er zelfs vrij zeker van.

                Comment


                • #9
                  Re: paar vraagjes sony alpha 100

                  ja het is een nieuw toestel met garantie


                  dat trillen en schudden van de lens lijkt me idd echt niet normaal.
                  het geluid van de steadyshot is er alleen bij langere sluitertijden (vanaf 2 seconden denk ik, dan hoor je een soort zoemen ofzoiets, moeilijk te beschrijven.)

                  nuja, ik ga morgen zeker terug naar de winkel dan
                  wou het gewoon even zeker weten
                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: paar vraagjes sony alpha 100

                    Die van mij doet dat toch allemaal niet, ik moet er wel bijzeggen dat alleen de body heb gekocht en dus nooit met de standaardlens heb gewerkt.

                    Wat de garantie betreft: Mijn alpha 100 is al eens gevallen en waarna ik hem binnengedaan heb bij sony. Ze hebben alles gratis gemaakt!! Hopelijk heb jij evenveel geluk

                    Comment


                    • #11
                      Re: paar vraagjes sony alpha 100

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                      ja het is een nieuw toestel met garantie


                      dat trillen en schudden van de lens lijkt me idd echt niet normaal.
                      het geluid van de steadyshot is er alleen bij langere sluitertijden (vanaf 2 seconden denk ik, dan hoor je een soort zoemen ofzoiets, moeilijk te beschrijven.)

                      nuja, ik ga morgen zeker terug naar de winkel dan
                      wou het gewoon even zeker weten
                      Als je SSS hebt aanstaan en je maakt een opname met een langere sluitertijd hoor je inderdaad het SS mechanisme z'n werk doen. Dit klinkt niet echt hard, maar je hoort het wel. Om die reden beveelt men ook aan om bij langere sluitertijden (die je meestal gebruikt als je vanaf statief fotografeert) SSS uit te zetten.
                      1 Het kost onnodig stroom
                      2 Als je statief deugdelijk is trilt de camera niet en is er niets te compenseren.
                      3 Wellicht zal de camera dan zelfs trillingen gaan 'voelen' die er niet zijn en dus gaan overcompenseren.

                      Staat allemaal heel helder beschreven in het boek van Gary Friedman Kan ik iedereen aanraden

                      Een lens die geluid maakt heb ik nog nooit meegemaakt op mijn Alpha100. Lijkt mij niet goed. Als alles werkt is de Alpha100 een prima camera (althans dat vind ik al 1/1/2 jaar...)

                      Comment


                      • #12
                        Re: paar vraagjes sony alpha 100

                        ze hebben hem teruggenomen en ik krijg een alpha 200 aan een heel mooi prijsje

                        nu is het alleen nog wachten tot hij binnen is want ze hadden hem niet op stock...
                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: paar vraagjes sony alpha 100

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                          ze hebben hem teruggenomen en ik krijg een alpha 200 aan een heel mooi prijsje

                          nu is het alleen nog wachten tot hij binnen is want ze hadden hem niet op stock...

                          Mooie oplossing.

                          Beter dan een toestel in reparatie te sturen voor x weken want dat levert toch altijd iets van onzekerheid op...
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: paar vraagjes sony alpha 100

                            Ik heb de a200 en wat jij beschreef kwam mij (gelukkig) ook niet bekend voor.
                            De 200 is een fijn toestel, die wel wat trilt elke keer ik hem uitzet. volgens mij is dat het stofverwijderingsmechanisme...
                            Stel je kritieken niet te scherp...
                            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                            Comment

                            Working...
                            X