Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSLR-A350

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony DSLR-A350

    Hallo, graag uw mening in verband aankoop van Sony DSLR-A350, ik wil de overstap maken van een bridge camera Fuji 9500 naar een reflexcamera, wat kan ik verwachten van deze?? ik kan mij nu niet bepaald een beginner noemen, maar prof is nog ver van kant.
    persoonlijk verwacht ik wel een serieuze verbetering in kwaliteit van foto's, of ben ik mis.
    Zodus graag zo veel mogelijk raad voor deze aankoop.
    Groetjes

  • #2
    Re: Sony DSLR-A350

    Op dit forum zijn gelijkaardige topics te vinden over de A350, best zoek en lees je die ook...

    Wel kan ik je een (belangrijke) tip meegeven om ontgoocheling te voorkomen; Bridgecamera's zoals die van jouw, vormen in hun geheel een sterk pakket. De Sony A350 heeft zo'n hoge resolutie dat wanneer je met minder goede lenzen (zoals een kitlens) je resultaten zult bekomen die niet eens zo close zullen zijn als jouw bridgecamera. Ik vind zelfs dat dezelfde lens op de A350 met 14mp er een serieus stuk "zwakker" uitziet dan op de A300 met "maar" 10megapixels.

    De bottomline is dus dat je best hard genoeg bijt in een "zure" appel en dus ineens investeert in goede lenzen. Je vindt tips over lenzen bij objectieven als je sony A350 intikt!

    Veel plezier ermee

    Comment


    • #3
      Re: Sony DSLR-A350

      Kijk eens op volgende link daar staat een revieuw over de 350 das altijd intresant om eens gelezen te hebben.
      LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: Sony DSLR-A350

        Ik ben zelf overgeschakeld van een bridge toestel (Sony DSC-F828) naar de Alpha 350 en heb het ook reeds in een andere thread op dit forum geschreven: prima toestel de A350, maar als je de live view serieus wil gebruiken in de studio, weet dan dat hij praktisch onbruikbaar is in combinatie met studioflitsers. Dus voor o.m. modellenfotografie ben je verplicht de optische zoeker te gebruiken, waardoor het grote voordeel van de A350, de live view, de mist in gaat. Kinderziekte vermoed ik, maar voor mij althans een serieuze frustratie.

        Komt er op neer dat de live view in manuele modus toont wat je ziet onder de ingestelde waarden (diafragma, sluitertijd, ISO...): logisch! Maar bij gebruik van flitsers staan die waarden ingesteld voor flitsers -ook logisch!- en zie je bij gevolg onder je pilootlampen enkel wat donkere schaduwen of helemaal niks. En er is blijkbaar geen manier om het toestel wijs te maken naar autogain modus over te schakelen. Dom, want in Bulb mode gebeurt dit dus wel.

        Dus als je de live view serieus wil gebruiken in een studio-omgeving, zou ik wel 2x nadenken over de Alpha. In andere gevallen: prima toestel AFAIK.

        Patrick.

        Comment


        • #5
          Re: Sony DSLR-A350

          Oorspronkelijk geplaatst door kstyle Bekijk bericht
          weet dan dat hij praktisch onbruikbaar is in combinatie met studioflitsers. waardoor het grote voordeel van de A350, de live view, de mist in gaat. Kinderziekte vermoed ik, maar voor mij althans een serieuze frustratie.
          Licht dat je pas maakt tijdens de foto kan je ook niet gebruiken voor de LV, maar alleen voor de foto.Eerder denkfout als kinderziekte.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Sony DSLR-A350

            Oorspronkelijk geplaatst door kstyle Bekijk bericht
            Ik ben zelf overgeschakeld van een bridge toestel (Sony DSC-F828) naar de Alpha 350 en heb het ook reeds in een andere thread op dit forum geschreven: prima toestel de A350, maar als je de live view serieus wil gebruiken in de studio, weet dan dat hij praktisch onbruikbaar is in combinatie met studioflitsers. Dus voor o.m. modellenfotografie ben je verplicht de optische zoeker te gebruiken, waardoor het grote voordeel van de A350, de live view, de mist in gaat. Kinderziekte vermoed ik, maar voor mij althans een serieuze frustratie.

            Komt er op neer dat de live view in manuele modus toont wat je ziet onder de ingestelde waarden (diafragma, sluitertijd, ISO...): logisch! Maar bij gebruik van flitsers staan die waarden ingesteld voor flitsers -ook logisch!- en zie je bij gevolg onder je pilootlampen enkel wat donkere schaduwen of helemaal niks. En er is blijkbaar geen manier om het toestel wijs te maken naar autogain modus over te schakelen. Dom, want in Bulb mode gebeurt dit dus wel.

            Dus als je de live view serieus wil gebruiken in een studio-omgeving, zou ik wel 2x nadenken over de Alpha. In andere gevallen: prima toestel AFAIK.

            Patrick.
            sorry, toch een kleine correctie, mischien zoals jij live-view gebruikt in de studio is het niet bruikbaar.
            In een echte studio omgeving kan ik me niet voorstellen dat dit veel problemen kan geven.
            Last edited by puerte; 12 mei 2008, 07:17.

            Comment


            • #7
              Re: Sony DSLR-A350

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              sorry, toch een kleine correctie, mischien zoals jij live-view gebruikt in de studio is het niet bruikbaar.
              In een echte studio omgeving kan ik me niet voorstellen dat dit veel problemen kan geven.

              Een pilootlamp van een studioflitser geeft even weinig licht af in een pro-studio als op een zolderkamer.

              @ Kstyle
              Ik maak deze vergelijking : Voor een landschapsopname plaats je bij maanlicht je camera op een statief en wil je met live-view reeds het resultaat zien van een opname na de zonsopgang.

              Comment


              • #8
                Re: Sony DSLR-A350

                Alvast bedankt voor de goede raad tot hiertoe, maar ik ben nog eens gaan grasduinen op het web, en het wordt altijd maar moeilijker voor mij om te beslissen.
                Daarom vraag ik jullie nog eens een beoordeling te geven over mijn eventuele keuze,
                1. Sony DSLR-A300 +18-70 +55-200
                2.Canon EOS 400D +18-55 +55-200 +BG-E3
                Bij de SONY kan je niet in RAW werken, bij de CANON wel ? belangrijk of niet, heb nog niet veel ervaring bij het werken in RAW, heb trouwens geen programma dat het aankan, wat ik er al over gelezen heb is dat wel het ideaal is om foto's te verbeteren??
                p.s. Als er nog ander voorstellen zijn , graag zou ik die dan weten, ik zou een €950 kunnen besteden.
                De groeten.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony DSLR-A350

                  Roger met de Sony 300 kan je wel in raw werken.
                  JPEG (L-formaat, fijn): Tot geheugenkaart vol is, RAW: 6 foto's, RAW+JPEG: 3 foto's
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony DSLR-A350

                    sorry, dubbele post
                    Last edited by notex; 12 mei 2008, 10:43.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony DSLR-A350

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kelly Bekijk bericht
                      Roger met de Sony 300 kan je wel in raw werken.
                      JPEG (L-formaat, fijn): Tot geheugenkaart vol is, RAW: 6 foto's, RAW+JPEG: 3 foto's
                      Groetjes
                      Bij mij in RAW ook tot de geheugenkaart vol is
                      De gegevens hierboven gaan over burst-mode (snel opeenvolgende opnames tot de buffer vol is)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony DSLR-A350

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Een pilootlamp van een studioflitser geeft even weinig licht af in een pro-studio als op een zolderkamer.
                        Klopt.

                        @ Kstyle
                        Ik maak deze vergelijking : Voor een landschapsopname plaats je bij maanlicht je camera op een statief en wil je met live-view reeds het resultaat zien van een opname na de zonsopgang.
                        Ja, min of meer wel he. En als je in Bulb mode werkt zou dit nog redelijk moeten lukken ook, want dan past de live view zich aan.
                        Ik verwacht trouwens bij live view in combinatie met studioflitsers geen exacte weergave van wat het beeld gaat worden, maar ik wil wel *iets* zien om te kunnen cadreren op de live view. Ik verwacht ook niet dat de live view onder een donkere sterrenhemel nog perfect werkt, maar onder een pilootlamp moet dat toch kunnen he. Mijn vorige Sony kon dat althans.

                        Patrick.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony DSLR-A350

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Een pilootlamp van een studioflitser geeft even weinig licht af in een pro-studio als op een zolderkamer.
                          Als je zolderlamp 20.000 lumen genereerd of zelfs 10.000 dan heb je gelijk.
                          En met een goede studio omgeving bedoel ik een studio waar er weinig of geen strooilicht aanwezig is, zodanig dat je je camera kunt instellen op lage sluitersnelheid.
                          (hiermee misleidt je de camera en live-view) Immers in een donkere omgeving bepaalt de studioflits de tijd van de belichting, niet de sluitertijd van de camera !!
                          De sluitersnelheid moet theoretisch enkel hoger zijn dan de tijd dat de pilootlampen gedooft zijn, en dat heb je een beetje zelf in de hand met betere flitsers.
                          Last edited by puerte; 13 mei 2008, 09:54.

                          Comment

                          Working...
                          X