Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe resolutie verbeteren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe resolutie verbeteren?

    hallo,
    Ik ben nieuw hier op het forum en een absolute leek op gebied van fotografie. Ik heb een Canon Ixus 60 en bestel mijn foto's via het internet. Daar krijg ik echter de opmerking dat de foto's een te lage resolutie hebben. Wat houdt dat precies in en kan ik dat anders gaan instellen op mijn toestel? Zoja en hoe?

    Groetjes,
    Mama van drie

  • #2
    Re: hoe resolutie verbeteren?

    Resolutie is de grootte in pixels, meestal uitgedrukt in mega pixels.
    Jou max resolutie is 6 meg (2816 X 2112)
    Met de instelling zo ingesteld kan je de minste foto's nemen met je kaartje.
    Last edited by Franciskine; 11 mei 2008, 06:32.
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: hoe resolutie verbeteren?

      Heel simpel:
      Haal het gratis progje Irfanview binnen
      Open een foto in het progje
      kies voor afbeelding> grootte wijzigen
      Vul de gewenste waarden in pixels in (vraag aan de afdrukker welke resolutie in pixels x pixels hij wil)
      Klik op OK
      Kies voor opslaan of opslaan als (dan blijven de originelen behouden)

      Klaar!

      Comment


      • #4
        Re: hoe resolutie verbeteren?

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Heel simpel:
        Haal het gratis progje Irfanview binnen
        Open een foto in het progje
        kies voor afbeelding> grootte wijzigen
        Vul de gewenste waarden in pixels in (vraag aan de afdrukker welke resolutie in pixels x pixels hij wil)
        Klik op OK
        Kies voor opslaan of opslaan als (dan blijven de originelen behouden)

        Klaar!
        Euh, simpel? Op deze manier ga je niet echt correct te werk, als de originele foto al te klein is qua resolutie ga je de beeldkwaliteit nog slechter maken door pixels op te blazen.
        Maw, zorgen dat je de hoogste resolutie kies in het toestel zelf, 6 milj pixels is meer dan voldoende, dus de stand waarmee je inderdaad de minste foto's op je kaartje krijgt zal je de grootste resolutie geven
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: hoe resolutie verbeteren?

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Euh, simpel? Op deze manier ga je niet echt correct te werk, als de originele foto al te klein is qua resolutie ga je de beeldkwaliteit nog slechter maken door pixels op te blazen.
          Maw, zorgen dat je de hoogste resolutie kies in het toestel zelf, 6 milj pixels is meer dan voldoende, dus de stand waarmee je inderdaad de minste foto's op je kaartje krijgt zal je de grootste resolutie geven
          Ik ging er natuurlijk van uit dat reeds gemaakte foto's afgedrukt moeten worden
          Als je het gewoon eens doet, i.p.v. de goegemeente na te praten, dan zie je dat het simpel is en werkt.
          Pixels opblazen KAN niet, pixels vermeerderen heel goed.

          Ik probeer de TS te helpen ben jij loopt weer te zieken.

          Doe dat niet weer!

          Comment


          • #6
            Re: hoe resolutie verbeteren?

            Oorspronkelijk geplaatst door Mama van drie Bekijk bericht
            hallo,
            Ik ben nieuw hier op het forum en een absolute leek op gebied van fotografie. Ik heb een Canon Ixus 60 en bestel mijn foto's via het internet. Daar krijg ik echter de opmerking dat de foto's een te lage resolutie hebben. Wat houdt dat precies in en kan ik dat anders gaan instellen op mijn toestel? Zoja en hoe?

            Groetjes,
            Mama van drie
            Besta mama van drie, kies op je toestel om de foto's in L formaat te maken en niet in S of M waar ie nu op staat, je probeert natuurlijk zoveel mogelijk foto's op een SD kaartje te krijgen, maar ze willen grotere foto's om af te drukken, dus meer puntjes breed op meer puntjes hoog.

            Comment


            • #7
              Re: hoe resolutie verbeteren?

              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Ik ging er natuurlijk van uit dat reeds gemaakte foto's afgedrukt moeten worden
              Als je het gewoon eens doet, i.p.v. de goegemeente na te praten, dan zie je dat het simpel is en werkt.
              Pixels opblazen KAN niet, pixels vermeerderen heel goed.

              Ik probeer de TS te helpen ben jij loopt weer te zieken.

              Doe dat niet weer!
              Francis heeft wel gelijk hé, het zou maar al te gemakkelijk zijn, om al je foto's op een resolutie van Bv. 800 X 600 te maken, en daarna even wat pixels te gaan bijrekenen.

              Vooreerst moet TS ervoor zorgen dat zijn camera in de hoogste resolutie staat ingesteld, en liefst ook de hoogste kwaliteit, dan kan hij inderdaad jou raad opvolgen, om de foto's in de juiste resolutie en afmetingen om te zetten.

              Ik probeer de TS te helpen ben jij loopt weer te zieken.

              Doe dat niet weer!
              Blijkbaar vlug op de tenen getrapt.

              Comment


              • #8
                Re: hoe resolutie verbeteren?

                als je zelf niet wijs raakt aan je toestel, kun je altijd ns bij de plaatselijke fotograaf langsgaan, die zal met plezier uw toestel juist instellen zodat je volgende keer wel mooie afdrukken hebt
                smile ! ...it confuses people ...

                Comment


                • #9
                  Re: hoe resolutie verbeteren?

                  tja zeker je toestel op L zetten ; maar daar is het nu te laat voor

                  indien mama haar foto's wil laten afdrukken dan zal ze moeten interpoleren of een kleiner afdrukformaat kiezen
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoe resolutie verbeteren?

                    bedankt mensen voor de reacties, ik ga het eens aanpassen op mijn toestel zelf en zien wat dat geeft. Ik ga niet bij de fotograaf, bestel mijn foto's online via extrafilm. Ik hoop in ieder geval door mijn pixels aan te passen ik betere foto's krijg want het verschil met gewone foto's is toch wel groot vind ik. Nu ja dat kan ook wel aan mij liggen, heb nochtans een goed toestel(canon Ixus 60) maar misschien kan ik er gewoon niet zo goed mee werken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: hoe resolutie verbeteren?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Ik ging er natuurlijk van uit dat reeds gemaakte foto's afgedrukt moeten worden
                      Als je het gewoon eens doet, i.p.v. de goegemeente na te praten, dan zie je dat het simpel is en werkt.
                      Pixels opblazen KAN niet, pixels vermeerderen heel goed.

                      Ik probeer de TS te helpen ben jij loopt weer te zieken.

                      Doe dat niet weer!



                      Te weinig geslapen? Honger?

                      Wat voor een reactie is dit nu?
                      Hetgene Franciskine zei was volledig correct!
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: hoe resolutie verbeteren?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht



                        Te weinig geslapen? Honger?

                        Wat voor een reactie is dit nu?
                        Hetgene Franciskine zei was volledig correct!
                        Het was gewoon een domme standaardreactie waar de TS niets aan heeft.
                        Ben ik gewoon allergisch voor......

                        Comment


                        • #13
                          Re: hoe resolutie verbeteren?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Het was gewoon een domme standaardreactie waar de TS niets aan heeft.
                          Ben ik gewoon allergisch voor......
                          Volgens mij is het antwoord van Franciskine correcter dan dat van jou.

                          Van een bestaande foto kun je moeilijk een grotere maken zonder merkelijk kwaliteitsverlies, dus best al de foto's zo groot nemen en zo doorsturen (heb je in ieder geval max resolutie en max grootte).
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: hoe resolutie verbeteren?

                            Destn, bedankt voor je reactie - spreken is zilver, zwijgen is goud . . . . een regel die me al veel ergernis gespaard heeft . . . Op sommige dingen kan je soms beter niet reageren . . .
                            Last edited by Franciskine; 16 mei 2008, 05:32.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: hoe resolutie verbeteren?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Het was gewoon een domme standaardreactie waar de TS niets aan heeft.
                              Ben ik gewoon allergisch voor......
                              In geval van allergie kun je twee zaken doen:
                              - ofwel iets tegen die allergie innemen
                              - ofwel die plaatsen vermijden

                              Aan u de keuze

                              Hubert
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X