Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem instellingen Sony DSC V3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem instellingen Sony DSC V3

    Beste mensen,

    Sinds kort heb ik een Sony DSC V3 overgenomen van iemand.
    Ik zit nu met het probleem dat als ik een foto van dichtbij maak van bijv. een bloem dat de bloen erg wazig is en de achtergrond is goed.

    Naar mijn mening zou dit juist andersom moeten zijn. Ik heb in de instellingen gezocht en ook in dit forum gezocht maar ik kan de oplossing niet vinden.

    Wie kan mij hierbij helpen met wat tips.
    Wat zijn trouwens de beste instellingen voor dit type toestel, of is dit voor ieder toestel anders?

    Alvast bedankt,
    Marcel

  • #2
    Re: Probleem instellingen Sony DSC V3

    Hoi Marcel,

    Bedoel je dat je een macro-opname wil maken?
    Dan moet je rechts op de selector drukken bij de afbeelding van een bloemetje.

    Voor wat betreft tips voor de V3 is als probleem bekend dat op f8 de foto's wat softer worden (diffractie of zoiets).
    Daarom wordt aangeraden om bij slecht weer de P stand te gebruiken (de V3 kiest dan een groot diafragma) en bij mooi weer de A stand te kiezen en dan het diafragma op 5.6 te zetten.

    Misschien helpt het bovenstaande je een beetje.

    Groeten, Alex

    Comment


    • #3
      Re: Probleem instellingen Sony DSC V3

      Oorspronkelijk geplaatst door Soepkip Bekijk bericht
      Voor wat betreft tips voor de V3 is als probleem bekend dat op f8 de foto's wat softer worden (diffractie of zoiets).
      Daarom wordt aangeraden om bij slecht weer de P stand te gebruiken (de V3 kiest dan een groot diafragma) en bij mooi weer de A stand te kiezen en dan het diafragma op 5.6 te zetten.

      Misschien helpt het bovenstaande je een beetje.

      Groeten, Alex
      dat is eigenlijk een overroepen hetze; je zal er eigenlijk niets van merken

      proficiat, u hebt een goed toestelletje gekocht, ik heb er ook nog ene en neem er nooit afstand van
      Mijn website: http://www.michelpyck.be

      Comment


      • #4
        Re: Probleem instellingen Sony DSC V3

        Oorspronkelijk geplaatst door Soepkip Bekijk bericht
        Hoi Marcel,

        Bedoel je dat je een macro-opname wil maken?
        Dan moet je rechts op de selector drukken bij de afbeelding van een bloemetje.

        Voor wat betreft tips voor de V3 is als probleem bekend dat op f8 de foto's wat softer worden (diffractie of zoiets).
        Daarom wordt aangeraden om bij slecht weer de P stand te gebruiken (de V3 kiest dan een groot diafragma) en bij mooi weer de A stand te kiezen en dan het diafragma op 5.6 te zetten.

        Misschien helpt het bovenstaande je een beetje.

        Groeten, Alex
        Ja, dit probleem doet zich idd voor als ik een macro opname maak.
        Ik zal jouw tips eens uitproberen en kjiken of ik verschil merk.

        Als je echt goede macro foto's wil maken met de V3, heb ik daar een apparte lens voor nodig, indien ja welke raden jullie dan aan?

        Bedankt alvast voor jullie tips.

        Mvg,
        Marcel

        Comment


        • #5
          Re: Probleem instellingen Sony DSC V3

          Ik heb ook een V3 gehad en vond hem zéér goed.Beetje traag voor actie,maar de rest ok!
          Macro's waren goed gewoon het bloempje in drukken op de selector en vooral goed scherpstellen op de bloem en dan niet meer bewegen,zeker niet van de bloem weg of terug bewegen.Best een statief gebruiken voor macro!
          De V3 flitst ook heel mooi,beter dan de sony T30 of de pana tz3 die ik erna nog gehad heb.
          Veel plezier met een van de beste compacts uit die tijd.
          Groetjes.
          Henk
          Nikon-Sony-olympus-Leica

          Comment


          • #6
            Re: Probleem instellingen Sony DSC V3

            Oorspronkelijk geplaatst door Henkie Penkie Bekijk bericht
            Ik heb ook een V3 gehad en vond hem zéér goed.Beetje traag voor actie,maar de rest ok!
            Macro's waren goed gewoon het bloempje in drukken op de selector en vooral goed scherpstellen op de bloem en dan niet meer bewegen,zeker niet van de bloem weg of terug bewegen.Best een statief gebruiken voor macro!
            De V3 flitst ook heel mooi,beter dan de sony T30 of de pana tz3 die ik erna nog gehad heb.
            Veel plezier met een van de beste compacts uit die tijd.
            Groetjes.
            Henk
            Hallo Henk,

            Allereest bedankt voor jouw antwoord.
            Wat ik mij afvraag is hoever je de camera van het onderwerp af moet houden om een mooie macro te krijgen. Ik denk hierbij aan bloenem en insecten!!

            Groetjes,
            Marcel

            Comment


            • #7
              Re: Probleem instellingen Sony DSC V3

              Oorspronkelijk geplaatst door mbecke Bekijk bericht
              Hallo Henk,

              Allereest bedankt voor jouw antwoord.
              Wat ik mij afvraag is hoever je de camera van het onderwerp af moet houden om een mooie macro te krijgen. Ik denk hierbij aan bloenem en insecten!!

              Groetjes,
              Marcel
              Dat is toch simpel met een paar proefopnamen uit te vissen....

              Comment

              Working...
              X