Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is het waar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is het waar

    Is het waar,dat met de Sony alpha 700 een minder scherpe foto word

    genomen,dan met de alpha 100,dat nog goedkoper is ook .

    is het waar,dat de zoeker de wensen laat,en dat hij niet helder is voor een

    toestel van deze klasse.

    is het waar,dat de lcd monitor niet leesbaar is in de zon,en dat ge in de

    schaduw moet gaan staan om het menu te kunnen lezen op het lcd monitor

    Graag de mening of ondervinding van mensen in het bezit van een Sony

    alpha 700. Dank U.
    groetjes,polydoor.

    NIKON D80

  • #2
    Re: Is het waar

    Waar heb je dat nu weer allemaal gehoord of gelezen.

    Ik denk niet dat Sony een camera op de markt brengt die minder goed presteert dan de vorige, de nieuwe Sony's zouden op dit ogenblik samen met Nikon veel betere lcd-schermpjes hebben dan de andere merken.
    In volle zon zal het op elk scherm wel moeilijk zijn om foto's te beoordelen.
    Maar dat is net één van de grote voordelen van een DSLR, je hebt een goede zoeker waar je het beeld altijd goed in kan bekijken tijdens het maken van de foto, zelfs als de zon schijnt. Bij een compact heb je soms helemaal geen zoeker, en als je dan niet veel ziet op het scherm, dan wordt het heel moeilijk om foto's te maken.

    Misschien heeft een ander merk in die klasse wel een zoeker die wat helderder is, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat die Sony daarom niet goed is...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Is het waar

      Scherpte: ongetwijfeld instelling, of ze moesten een te sterk AA filter hebben gebruikt
      en voor de rest: zelfs in de conclusie op dpreview staan de vieuwfinder en de lcd als sterke punten van de A700
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • #4
        Re: Is het waar

        Op een dag als vandaag kun je volgens mij op geen enkele camera iets zinnigs zien op je LCD, op mijn D300 in ieder geval niet, je ziet wat maar echt duidelijk.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Is het waar

          Waar rook is, is vuur................
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #6
            Re: Is het waar

            Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
            Waar rook is, is vuur................
            maar dat kan ook van brandstichting zijn hé....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Is het waar

              ja het zou eventueel waar kunnen zijn, maar misschien ook niet!!
              lees veel, maar dit nog niet.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Is het waar

                De a100 levert zeer scherpe foto's, de scherpste van alle 10mp toestellen, dat is waar, de A200 en A300 zouden gelijkwaardig zijn.
                De JPEG beelden van de A700 waren niet bijzonder scherp met de eerste firmware versie. Maar als ik eigen opnames van de Nikon D300 vergelijk met deze van de A700 (firmware 3) is er inderdaad een verschil, maar dan in het voordeel van de A700.
                De RAW beelden zijn zeer scherp zelfs met de goedkope standaard lens.
                Een probleem kan echter zijn dat oudere lenzen de resolutie van de camera niet meer aankunnen integenstelling tot de A100.
                Heb persoonlijk geen vergelijk met de A100 gemaakt maar op de A700 user websites zijn er heel veel gebruikers die overgeschakeld zijn van de A100 naar de A700 en die vertellen doorgaands het tegenovergestelde.

                De A700 is een van de weinige camera's welke in deze klasse nog een echte (duurdere) prisma zoeker heeft, dit om een helder en beter beeld te krijgen in de zoeker. Wat zich ook manifisteert in de praktijk. Je mag stellen dat de A700 een van de beste zoekers heeft van alle APS-C camera's

                LCD scherm is wel leesbaar in de zon, (natuurlijk je moet het niet naar de volle zon richten) itensiteit is regelbaar. Inschatten van de kleuren en belichting is onmogelijk in fel daglicht, zoals bij elk toestel dat ik ken trouwens, maar daarvoor heb je de histogram. Het LCD scherm telt ook nog eens 930000 pixels integenstelling tot de 250000 pixels bij de meeste andere toestellen. (BTW de kans is groot dat de meeste LCD schermen welke je op camera's van eender welke producent terugvindt van Sony makelij zijn)

                Om kort op je vraag te antwoorden, nee het is niet waar, denk dat je de verkeerde bronnen raadpleegt

                good luck

                Comment


                • #9
                  Re: Is het waar

                  Is het waar,dat met de Sony alpha 700 een minder scherpe foto word
                  genomen,dan met de alpha 100,dat nog goedkoper is ook .


                  Nee is niet waar, ik bezit de Minolta 7D Sony A100 & A700, en de A700 geeft de beste beelden.

                  is het waar,dat de zoeker de wensen laat,en dat hij niet helder is voor een
                  toestel van deze klasse.
                  Zie hierboven

                  is het waar,dat de lcd monitor niet leesbaar is in de zon,en dat ge in de
                  schaduw moet gaan staan om het menu te kunnen lezen op het lcd monitor

                  lijkt mij te klopen (denk dat dat bij ieder LCD scherm is, al heeft de A700 een mooi scherm, ook gebruikt door Nikon), maar als de zon hier in de woonkomer schijnt moeten ook de gordijnen dich anders is de tv niet om aan te zien

                  Graag de mening of ondervinding van mensen in het bezit van een Sony
                  alpha 700. Dank U.


                  Bij deze, vraag me af waar die je die info vandaan heb gehaald ??

                  Klaas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is het waar

                    Beste bd'ers,deze info heb ik gekregen van een Duitstalige toerist aan de

                    kust.aangezien ik inderesse heb voor dat toestel,heb ik wat inlichtingen

                    gevraagd.

                    En dat ware zijn bevindingen,daarom mijn vraagje, IS HET WAAR.

                    Bedankt voor jullie commentaar en beste groeten.
                    Last edited by polydoor; 12 mei 2008, 14:02.
                    groetjes,polydoor.

                    NIKON D80

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is het waar

                      Het is dus tóch waar......
                      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is het waar

                        De sony 700 is gewoon een top camera... hij blijft me nog elke dag verbazen.
                        Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Is het waar

                          Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                          Het is dus tóch waar......
                          Als het van een Duitstalige toerist komt, moet het waar zijn natuurlijk, en zeker als de informatie aan de kust verstrekt werd.
                          Da's de logica zelve
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Is het waar

                            Het moét waar zijn, hij vertelde het toen hij op het punt stond naar huis te gaan en was zéér tevreden over zijn vakantie (had een goeie kuil).....
                            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                            Comment

                            Working...
                            X