Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor D200 reinigen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sensor D200 reinigen.

    Ik ben sinds kort overgestapt van een D70 naar een D200. Nu moet de sensor van m'n D200 dringend schoongemaakt worden. Ik heb dit al meermaals zelf gedaan met bij m'n D70 zonder problemen. Bij m'n D70 zette ik het toestel op bulb drukte de ontspanknop in om de spiegel omhoog te doen klappen en haalde dan de batterij eruit. Dit zou volgens de lokale fotograaf de veiligste manier zijn. Mag ik dit bij de D200 ook zo doen? Of klappen jullie de spiegel omhoog via het menu? (is dit wel veilig?) Ik heb schrik dat de spiegel zou terug klappen terwijl ik de sensor aan het schoonmaken ben...

  • #2
    Re: Sensor D200 reinigen.

    neen

    zelfs een D70 heeft een setting om je spiegel omhoog te houden terwijl hij op staat

    lees je handleiding even voor de juiste plaats in het menu.


    er staat al vanaf de eerste nikons zeer duidelijk bij dat je een sensor best cleant met volle batterij en die functie.
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Sensor D200 reinigen.

      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
      neen

      zelfs een D70 heeft een setting om je spiegel omhoog te houden terwijl hij op staat

      lees je handleiding even voor de juiste plaats in het menu.


      er staat al vanaf de eerste nikons zeer duidelijk bij dat je een sensor best cleant met volle batterij en die functie.
      De reden dat ik daaraan twijfel is omdat ik op verschillende sites enkele nare dingen gelezen heb over deze manier. Mensen die de spiegel omhoog klappen via het menu (met volle batterij), maar dat die na een tijd toch terug klapte terwijl ze de sensor aan het kuisen waren. En zo hun toestel om zeep geholpen hebben...

      Comment


      • #4
        Re: Sensor D200 reinigen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Mathias Bekijk bericht
        De reden dat ik daaraan twijfel is omdat ik op verschillende sites enkele nare dingen gelezen heb over deze manier. Mensen die de spiegel omhoog klappen via het menu (met volle batterij), maar dat die na een tijd toch terug klapte terwijl ze de sensor aan het kuisen waren. En zo hun toestel om zeep geholpen hebben...
        Nog nooit ergerns gelezen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Sensor D200 reinigen.

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Nog nooit ergerns gelezen.
          Toen ik op google zocht naar "D200 sensor cleaning" zag ik een thread op dpreview waar ik volgende las ->
          Faulty mirror lockup seems to be a common problem with the D200.
          This is about the 30th online report of it that I've read.

          Da's de reden dat ik wat schrik heb om via het menu de spiegel omhoog te klappen om de sensor te kuisen.

          Comment


          • #6
            Re: Sensor D200 reinigen.

            Probeer het gewoon eens hé
            Probeer beide methodes maar wonder te cleanen (dus gewoon kijken of hij lang genoeg blijft openstaan zonder problemen).

            Als je de reinigings methode via het menu gebruikt moet je wel steeds oppassen dat je niet op de knopjes begint te duwen hé
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Sensor D200 reinigen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Mathias Bekijk bericht
              common problem with the D200.
              This is about the 30th online report of it that I've read..
              hoeveel zijn er verkocht? Waarschijnlijk niet zo common en geef jij toe dat je batterij eigenlijk niet helemaal vol was.....
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Sensor D200 reinigen.

                zoek eens op dat forum over de ruiseigenschappen van je D200

                veel lees plezier!
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Sensor D200 reinigen.

                  Spiegel omhoog via menu met volle batterij,5 min fotografische moed en 't is geklonken.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sensor D200 reinigen.

                    De menu van de D200 laat zelfs niet toe dat je met een halfvolle batterij de spiegel kan omhoogklappen om te reinigen.
                    Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment

                    Working...
                    X