Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hermelijn of wezel..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hermelijn of wezel..

    Kwam me gisteren in de volle zon voor de lens poseren...
    (kwestie van eens iets met haar op, op de foto te zetten voor de verandering)...mvg!



    Last edited by The Fish; 9 mei 2008, 05:20.
    Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

    http://pallenhoven.be

  • #2
    Re: Hermelijn

    Mooie waarneming

    Johan

    Comment


    • #3
      Re: Hermelijn

      Schattig beestje! Mooie foto's!

      Grtz,Fabienne
      Wees niet bang dat het leven eens ophoudt; wees ervoor bang dat het nooit begint.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

      Comment


      • #4
        Re: Hermelijn

        Mooi maar jammer van het harde licht
        Mvg
        http://www.filipmineur.be/

        Comment


        • #5
          Re: Hermelijn

          Oorspronkelijk geplaatst door Xander Bekijk bericht
          Mooi maar jammer van het harde licht
          Mvg
          hebben we dezer dagen niet veel te kiezen hé...maar mij hoor je niet klagen...

          maar eigenmijk zit ik met twijfels over de juiste benaming
          en zit ik met de gedachte van is dit nu een hermelijn, of is het een wezel?...

          heeft een hermelijn niet een zwarte puntje aan de staart?..en is die ook niet groter (langer van gestalte)?

          ik denk toch dat het een wezel is hoor...
          Last edited by The Fish; 9 mei 2008, 05:20.
          Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

          http://pallenhoven.be

          Comment


          • #6
            Re: Hermelijn

            Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
            hebben we dezer dagen niet veel te kiezen hé...maar mij hoor je niet klagen...

            maar eigenmijk zit ik met twijfels over de juiste benaming
            en zit ik met de gedachte van is dit nu een hermelijn, of is het een wezel?...

            heeft een hermelijn niet een zwarte puntje aan de staart?..en is die ook niet groter (langer van gestalte)?

            ik denk toch dat het een wezel is hoor...
            Hermelijn heeft idd een donkere tot zwarte staartpunt, en de staart is ook wolliger dan van een wezel, maar het voornaamste onderscheid is de grootte : een wezel is een hand lang en een duim dik, een hermelijn het dubbele tot het driedubbel in grootte van een wezel.
            Nu afgaande op de foto's : deze lijkt toch een donkerbruine staartpunt te hebben, nogal wolachtig, en de bouw is voller in verhouding tot de lengte dan bij een wezel, ik hou het hier eerder op een hermelijn. Het zich oprichten en rondkijken is ook eerder typerend voor een hermelijn, een wezel is stukken schichtiger.
            Uiteindelijk kan jij zelf dit best beoordelen : was deze 10 tot 12 cm lang, dan was het een wezeltje, was hij eerder 20 tot vijfentwintig cm dan is het onmiskenbaar een hermelijn.
            (En dat harde licht : ik wil deze altijd vastleggen, gelijk in welk licht)
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Hermelijn of wezel..

              Prima waarneming !

              Mvg.
              The bird is known by his note, a man by his word.

              Comment


              • #8
                Re: Hermelijn

                Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                Uiteindelijk kan jij zelf dit best beoordelen : was deze 10 tot 12 cm lang, dan was het een wezeltje, was hij eerder 20 tot vijfentwintig cm dan is het onmiskenbaar een hermelijn.
                10 tot 12 cm is wel een kabouterwezeltje, zelfs als je de staart niet meerekent.

                Geen twijfel mogelijk: het is een hermelijn. Staat er overigens keurig op, de poseur! Het is moeilijk om tijdens zo'n uitzonderlijk moment (stikjaloers!) rustig te blijven en met vaste hand mooie foto's te maken. Goed gedaan!
                Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

                Comment


                • #9
                  Re: Hermelijn of wezel..

                  mooie waarneming en tis een Hermelijn.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hermelijn of wezel..

                    Instructieve fotos, 1e het leukst vanwege z'n onderzoekende blik.

                    Een wezel is een soort paling met haar, dit is dus een hermelijn.

                    Karel

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hermelijn of wezel..

                      Mooie waarneming van dit leuke nieuwsgierige beestje. Voor mij nummertje 1.
                      (al heb ik wel het idee dat ik iets aan scherpte mis ?)


                      Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                      Een wezel is een soort paling met haar
                      PENTAX for your precious moments

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hermelijn

                        Oorspronkelijk geplaatst door Niwrad Bekijk bericht
                        10 tot 12 cm is wel een kabouterwezeltje, zelfs als je de staart niet meerekent.

                        Geen twijfel mogelijk: het is een hermelijn. Staat er overigens keurig op, de poseur! Het is moeilijk om tijdens zo'n uitzonderlijk moment (stikjaloers!) rustig te blijven en met vaste hand mooie foto's te maken. Goed gedaan!
                        Oké, dat zal wat kort zijn maakt er vijftien van
                        fotosite

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hermelijn of wezel..

                          zeker een hermelijn hoor! 2 de de betere; er worden er blijkbaar meer en meer gespot de laatste tijd!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hermelijn

                            Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                            Hermelijn heeft idd een donkere tot zwarte staartpunt, en de staart is ook wolliger dan van een wezel, maar het voornaamste onderscheid is de grootte : een wezel is een hand lang en een duim dik, een hermelijn het dubbele tot het driedubbel in grootte van een wezel.
                            Nu afgaande op de foto's : deze lijkt toch een donkerbruine staartpunt te hebben, nogal wolachtig, en de bouw is voller in verhouding tot de lengte dan bij een wezel, ik hou het hier eerder op een hermelijn. Het zich oprichten en rondkijken is ook eerder typerend voor een hermelijn, een wezel is stukken schichtiger.
                            Uiteindelijk kan jij zelf dit best beoordelen : was deze 10 tot 12 cm lang, dan was het een wezeltje, was hij eerder 20 tot vijfentwintig cm dan is het onmiskenbaar een hermelijn.
                            (En dat harde licht : ik wil deze altijd vastleggen, gelijk in welk licht)
                            hij /zij was ongeveer 30 a 35 cm lang..dus toch..

                            bedankt hé!
                            Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                            http://pallenhoven.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hermelijn of wezel..

                              Snuitje beetje onscherp maar wel een leuke waarneming. Hermelijn. Wezels zijn trouwens zo bang als een ... juist! en maken dat ze wegkomen.

                              Comment

                              Working...
                              X