Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

risico 2dehands kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • risico 2dehands kopen?

    ik ben verre van een kenner, daarom wou ik graag weten of er enige risico verbonden zijn aan het 2dehands kopen van bv canon eos 400D.

    daarmee bedoel ik vooral, wat kan er zoal stuk gaan zonder dat je er eigenlijk als leek iets van ziet.

    merci, groetjes.
    Olympus E510
    k9convict personal site

  • #2
    Re: risico 2dehands kopen?

    Oorspronkelijk geplaatst door k9convict Bekijk bericht
    ik ben verre van een kenner, daarom wou ik graag weten of er enige risico verbonden zijn aan het 2dehands kopen van bv canon eos 400D.

    daarmee bedoel ik vooral, wat kan er zoal stuk gaan zonder dat je er eigenlijk als leek iets van ziet.

    merci, groetjes.
    Hangt af bij wie hé. Ik heb tot hiertoe alles 2de hands gekocht van zeer betrouwebare personen.
    --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

    Comment


    • #3
      Re: risico 2dehands kopen?

      Probeer altijd tweedehands materiaal te kopen dat nog in garantie is, zeker body's. Hiermee beperk je het risico sterk. Heb ooit een tweedehandse D200 gekocht met hot pixels. Camera nog onder garantie. Binnengebracht bij Procirep en een paar dagen later hersteld, gratis en voor niks.

      Jos
      Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

      Comment


      • #4
        Re: risico 2dehands kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Josp Bekijk bericht
        Probeer altijd tweedehands materiaal te kopen dat nog in garantie is, zeker body's. Hiermee beperk je het risico sterk. Heb ooit een tweedehandse D200 gekocht met hot pixels. Camera nog onder garantie. Binnengebracht bij Procirep en een paar dagen later hersteld, gratis en voor niks.

        Jos
        is een garantie dan overdraagbaar aan derde!!!.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: risico 2dehands kopen?

          Test het spul ter plaatse, neem een cardreader en/of laptop mee, zodat je de foto's kan beoordelen. Hoe ziet het spul eruit, ziet het er netjes uit of is het afgeragd? En hoe komt de persoon over die het verkoopt, betrouwbaar of heb je een slecht gevoel erbij, bij dit soort dingen ga ik af op m'n gevoel, heb je er een slecht gevoel over, zeg dan dat je nog even verder gaat kijken. Waarom verkoopt de verkoper het, en wat kan hij er allemaal over vertellen. Koop niks op voorhand (ten minste, zou ik nooit doen), zonder dat je het zelf gezien en getest hebt.

          Met lenzen, zien de front- en de backlens er goed uit (geen krassen e.d.), geen schimmel o.i.d. Test deze ook en beoordeel de foto's ter plaatse op je laptop (indien mogelijk uiteraard). En voor de rest, vertrouw een beetje op je gevoel, je merkt snel genoeg als het niet ok is.



          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          is een garantie dan overdraagbaar aan derde!!!.
          grt,bouk.
          Het enige wat ze toch maar nodig zijn is een aankoopbewijs, en een kassabon staat toch niet op naam

          Als je het vergelijkt met een auto (oke, is iets heel anders, maar toch), deze staat wel op naam, maar als je een 2e hands koopt die nog in de garantie valt (2 jaar oude 2e hands oid) dan geldt de garantie ook nog steeds.
          Last edited by -rik-; 9 mei 2008, 08:19.
          PENTAX for your precious moments

          Comment


          • #6
            Re: risico 2dehands kopen?

            ja. Maar ik dacht dat je dan wel de originele aankoopfactuur moet hebben.

            Comment


            • #7
              Re: risico 2dehands kopen?

              als ge een toestel tweedehands koopt, zorg je toch altijd dat je de oorspronkelijk aankoopbewijs hebt! Anders kan het toch evengoed een gestolen voorwerp zijn

              Comment


              • #8
                Re: risico 2dehands kopen?

                En test deze goed. Spreek ook af dat de sensor proper moet zijn. Als je zelf een objectief hebt of je koopt eentje met objectief test die dan. Neem ook een foto van een witte muur of blauwe hemel aan f25 dan zul je snel zien of de sensor proper is of niet. (de kost om sensor te reinigen kost maar 25 a 30 euro maar wie weet wat er allemaal niet is gebeurd met de sensor tijdens het reinigen.)
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment

                Working...
                X