Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

    Eindelijk de Canon 450D aangekocht + de EFS 17-55 f2.8 IS USM lens. Na opdraaien van de lens op de body (volgens de werkwijze) , krijg ik geen beeld op het toestel wanneer ik het aanzet. Enkel een wit scherm met de instellingen. Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn ?De eerste stappen in spiegelreflex fotografie zijn al niet van de fraaiste hopelijk weet iemand raad...

  • #2
    Re: Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

    al eens in de handleiding gekeken?

    misschien eerst die instellingen goed zetten en dan kijken wat er gebeurd?

    door je zoeker kijken zie je dan wat?

    er zijn zo veel mogelijkheden misschien als je iets meer informatie levert we je verder kunnen helpen
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

      Das best normaal hoor ... Je zal eerst Livemode moeten inschakelen om het oude vertrouwde compactcamera gevoel te krijgen waar alles op't schermpje te zien is. Zoek eens in de handleiding hoe je dat juist moet doen.

      't is ook tof om af en toe eens door de viewfinder te kijken. Dan kijk je via een spiegeltje door de lens van de camera. Best mooi.
      Canon EOS 400D, Sigma 17-70 2.8/4.5, Canon 50 1.8, Canon 55-250 IS
      scriptie in ontwikkeling : www.kunstigdigitaal.be

      Comment


      • #4
        Re: Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

        Door de zoeker zie ik wel beeld , maar dat heb ik ook wanneer ik de camera uitschakel. Ik weet niet welke instellingen, en waar ik die zou moeten vinden. Die lens is geschikt voor 35D en 400D , maar 450D staat er (nog) niet bij . Ik neem aan dat het daar ook wel zal voor lukken ? Nu nog weten hoe ....

        Comment


        • #5
          Re: Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

          Om het beleefd te houden RTFM
          Canon EOS 400D, Sigma 17-70 2.8/4.5, Canon 50 1.8, Canon 55-250 IS
          scriptie in ontwikkeling : www.kunstigdigitaal.be

          Comment


          • #6
            Re: Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

            Ik vind in die handleiding niets terug . Ik deed alles volgens die beschrijving, doch zonder succes. Toch bedankt voor de bereidwillige hulp.

            Comment


            • #7
              Re: Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

              Oorspronkelijk geplaatst door Thoomie Bekijk bericht
              Ik vind in die handleiding niets terug . Ik deed alles volgens die beschrijving, doch zonder succes. Toch bedankt voor de bereidwillige hulp.
              wat voor instellingen komen er te staan?
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

                Het lukt me nu om foto's te maken, maar enkel door de viewer, op het scherm komt nog steeds geen (live) beeld. Het witte scherm met weergave van de presets , ISO ed blijft gewoon zichtbaar.

                Comment


                • #9
                  Re: Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Thoomie Bekijk bericht
                  Het lukt me nu om foto's te maken, maar enkel door de viewer, op het scherm komt nog steeds geen (live) beeld. Het witte scherm met weergave van de presets , ISO ed blijft gewoon zichtbaar.
                  toch eens in de handleiding zoeken naar live-view er zal een knopje voor zijn om dit aan te zetten (de nostalgie van een dslr vind ik juist het kijken door het oculair,wil een live beeld neem ik wel de compact van mijn vriendin )
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

                    Gebruik misschien google eens !

                    Ik typte gewoon "turn on live view 450D" in en kreeg volgende link waar het duidelijk staat uitgelegd :

                    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                    (niet vergeten te klikken op "replies" om de antwoorden op de vraag te kunnen lezen)

                    Oh ja, CF staat in dit geval voor Custom Function en niet voor Compact Flash
                    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

                      Nu krijg ik ook (live) beeld op het scherm in de P stand. Is het mogelijk dat deze functie gewoon niet werkt in de stand AUTOMATISCH en de PRESETS ? Of kan dit ook nog ingesteld worden....en weet ook iemand waar ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nicodejong Bekijk bericht
                        toch eens in de handleiding zoeken naar live-view er zal een knopje voor zijn om dit aan te zetten (de nostalgie van een dslr vind ik juist het kijken door het oculair,wil een live beeld neem ik wel de compact van mijn vriendin )
                        De LiveVIEW, staat ondertussen AAN, dat kon probleemloos ingesteld worden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Thoomie Bekijk bericht
                          De eerste stappen in spiegelreflex fotografie zijn al niet van de fraaiste
                          Oorspronkelijk geplaatst door Thoomie Bekijk bericht
                          Ik weet niet welke instellingen, en waar ik die zou moeten vinden.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Thoomie Bekijk bericht
                          Ik vind in die handleiding niets terug . Ik deed alles volgens die beschrijving, doch zonder succes.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Thoomie Bekijk bericht
                          op het scherm komt nog steeds geen (live) beeld.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Thoomie Bekijk bericht
                          en weet ook iemand waar ?
                          Oorspronkelijk geplaatst door Thoomie Bekijk bericht
                          probleemloos

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

                            Je zal inderdaad de Live View mode moeten inschakelen bij een 450D als je het beeld op het schermpje wil zien.

                            Maar eigenlijk koop je daarvoor geen DSLR, het is wel een extra functie bij de nieuwste modellen, maar het is nog steeds de bedoeling om de zoeker te gebruiken.
                            Die Live View kan in sommige omstandigheden handig zijn, maar ik heb die zelf nog niet echt gebruikt op de 40D...

                            Leer dus eerst door de zoeker te kijken, op die manier heb je over het algemeen een beter zicht op de foto dan op het schermpje, en je hebt de camera ook veel stabieler in de hand dan wanneer je die voor je uit houdt.
                            Met een zware lens zal het trouwens ook tegenvallen als je die camera altijd in de Live View wil gebruiken.
                            Met bijvoorbeeld een 70-200 f2,8 L IS, die zo'n 1,7kg weegt wil ik de camera toch niet lang voor mij uit houden met gestrekte armen. Bovendien is het dan bijna onmogelijk om aan de zoomring te draaien, met een 100-400 kan je dan zelfs niet meer zoomen, want dan zijn je armen te kort.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geen beeld ....op Canon 450D na plaatsen van de lens.

                              dus wat ga je nu eerst de hele avond doen?


                              RTFM
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X