Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje: welke camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje: welke camera?

    Ik heb dringend een nieuwe camera nodig, maar ik ben zeker geen proffotograaf en ben ook niet van plan dat te worden. Mijn ventje stelde voor om een eos400 te kopen, maar dan wel ene met een extra lens om te zoomen. Nu ontzie ik mij dat een beetje omdat ik vrees dat ik het niet zal zien zitten om dat voortdurend mee te sleuren. Dan ben ik zo eens gaan rondneuzen op het net en in winkels. En mijn ogen vielen op een panasonic lumix TZ5 en een DMC-fz18.
    Mijn bedoeling is vooral dat mijn foto's een mooie kwaliteit hebben om af te drukken in een fotoboekje en dat ik een goeie zoom heb (vandaar die extra lens bij de eos). Ik ben vooral iemand die foto's neemt op feestjes, uitstapjes, de kinderen thuis, uitstapjes met school,...
    Kan iemand mij raad geven over de toestellen?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Vraagje: welke camera?

    Hoi daar,

    Ik zou zeggen,ga voor de panasonic dcm fz18. Ik heb hem ondertussen 3 maand en het is echt een zeer goede Bridge...en zeker voor dat wat gij allemaal opnoemt om te trekken..

    Voordelen van de FZ18 zijn zeer goede lens met groothoek 28mm tot tele van over de 500mm zeer de moeite dus. Plus de vele mogelijkheden en voorgeprogrameerde programma's zijn een must..

    Nadelen zijn echter bekend bij zowel compact als bridge en dat is ruis bij hogere iso-waarden. Tot 200 iso prachtige foto's vanaf 400 iso begint de ruis door te schemeren maar is nog te doen. Alles daarboven is voor mij waardeloos.

    Wat je man aangaf is natuurlijk ook een zeer goed toestel De canon 400D is een goede instap DSLR. Ik heb deze ook gehad maar ondertussen aan mijn broer geschonken en mezelf een 450D besteld. De opvolger van de 400D.

    De 400D is echter zeer aantrekkelijk van prijs tegenwoordig..als ge voor deze gaat kunt ge er best de Nieuwe kitlens bijnemen met stabilisator 18-55mm
    en als ge nog wat zoom wilt hebben kun je er voor een zeer scherpe prijs een 55-250 mm bijnemen ook met stabilisator. Deze krijgt heel goede feedbacks en heeft een zeer scherpe prijs.

    Met de 400D gaat ge minder last hebben van ruis op bv 400-800iso..nadeel dan weer is dat ge telkens van lens moet wisselen als ge wilt zoomen.

    Succes

    Grtz Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje: welke camera?

      Ik heb zelf de Canon S5 IS gekocht deze week en ben daar tot nu toe al heel tevreden over, dus dat is misschien ook wel eentje om naar te kijken?

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje: welke camera?

        Het nadeel aan die canon vind ik dat je het LCD-schermpje moet uitklappen (of heb ik het verkeerd voor?)

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje: welke camera?

          Dat kan uitgeklapt worden, maar je kan het ook 180° draaien en zo achterop het toestel laten zitten, 't is natuurlijk beter ebschermd als het lcd gedeelte tegen het toestel wegklapt.

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje: welke camera?

            Oorspronkelijk geplaatst door Zita Bekijk bericht
            ...mijn ogen vielen op een panasonic lumix TZ5 en een DMC-fz18.
            Kan iemand mij raad geven over de toestellen?

            Alvast bedankt
            Heb zelf héél uitstekende ervaringen met de Panasonic Lumix FZ18 en kan je dit toestel 100% aanbevelen; je zal er zeker geen miskoop mee doen

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje: welke camera?

              Oorspronkelijk geplaatst door exCite Bekijk bericht
              Ik heb zelf de Canon S5 IS gekocht deze week en ben daar tot nu toe al heel tevreden over, dus dat is misschien ook wel eentje om naar te kijken?

              deze werkt ook op AA batterijen en ben daar niet zo voor. Ik heb hier zo'n camera liggen

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje: welke camera?

                Oorspronkelijk geplaatst door jacketgreen Bekijk bericht
                Heb zelf héél uitstekende ervaringen met de Panasonic Lumix FZ18 en kan je dit toestel 100% aanbevelen; je zal er zeker geen miskoop mee doen

                Wat ik me ook afvraag: als je een foto genomen hebt, moet je dan 'lang' wachten voor je een volgende kunt nemen?

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje: welke camera?

                  ikzelf heb ook de panasonic en ben zker ook maar een amateurtje(lees beginneling)
                  ben wel vrij tevreden over dit toestel....en zeker voor het bij jou zou moeten dienen.
                  Ik poste hier al enkele fotos miss kan je ze eens bekijken

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje: welke camera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door delange Bekijk bericht
                    ikzelf heb ook de panasonic en ben zker ook maar een amateurtje(lees beginneling)
                    ben wel vrij tevreden over dit toestel....en zeker voor het bij jou zou moeten dienen.
                    Ik poste hier al enkele fotos miss kan je ze eens bekijken
                    Waar kan ik die ergens bekijken?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje: welke camera?

                      Hier zijn enkele foto's getrokken met mijn Panasonic Lumix DCM FZ18 in Luxor













                      Succes

                      Grtz Dirk
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraagje: welke camera?





                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraagje: welke camera?

                          Knappe plaatjes!!!

                          Zijn die getrokken met een Canon?
                          Zo ja welke?

                          De 400D?

                          grtz Dirk
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraagje: welke camera?

                            die van mij met de panasonic dmc-fz18

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vraagje: welke camera?

                              Bedankt voor de mooie foto's.

                              Ik heb ondertussen de knoop doorgehakt en heb besloten om de panasonic dmc-fz18 te kopen. Allé tis te zeggen. Ik heb hem al besteld. Hopelijk ga ik er tevreden over zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X