Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje: welke camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje: welke camera?

    Ik heb dringend een nieuwe camera nodig, maar ik ben zeker geen proffotograaf en ben ook niet van plan dat te worden. Mijn ventje stelde voor om een eos400 te kopen, maar dan wel ene met een extra lens om te zoomen. Nu ontzie ik mij dat een beetje omdat ik vrees dat ik het niet zal zien zitten om dat voortdurend mee te sleuren. Dan ben ik zo eens gaan rondneuzen op het net en in winkels. En mijn ogen vielen op een panasonic lumix TZ5 en een DMC-fz18.
    Mijn bedoeling is vooral dat mijn foto's een mooie kwaliteit hebben om af te drukken in een fotoboekje en dat ik een goeie zoom heb (vandaar die extra lens bij de eos). Ik ben vooral iemand die foto's neemt op feestjes, uitstapjes, de kinderen thuis, uitstapjes met school,...
    Kan iemand mij raad geven over de toestellen?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Vraagje: welke camera?

    Hoi daar,

    Ik zou zeggen,ga voor de panasonic dcm fz18. Ik heb hem ondertussen 3 maand en het is echt een zeer goede Bridge...en zeker voor dat wat gij allemaal opnoemt om te trekken..

    Voordelen van de FZ18 zijn zeer goede lens met groothoek 28mm tot tele van over de 500mm zeer de moeite dus. Plus de vele mogelijkheden en voorgeprogrameerde programma's zijn een must..

    Nadelen zijn echter bekend bij zowel compact als bridge en dat is ruis bij hogere iso-waarden. Tot 200 iso prachtige foto's vanaf 400 iso begint de ruis door te schemeren maar is nog te doen. Alles daarboven is voor mij waardeloos.

    Wat je man aangaf is natuurlijk ook een zeer goed toestel De canon 400D is een goede instap DSLR. Ik heb deze ook gehad maar ondertussen aan mijn broer geschonken en mezelf een 450D besteld. De opvolger van de 400D.