Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sfeervol paadje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sfeervol paadje.

    Ik vond dit wel een sfeervol paadje met de schaduwen/lichtval.
    Het ging mij niet zozeer om alle details scherp te krijgen, vandaar de kleine DOF, maar eerder om de sfeer over te brengen.

    Ik hoop dat dit gelukt is? Op de 2e foto (die ik later op de dag heb gemaakt) zijn nog 3 vlinders te zien, ik wist dat daar zo af en toe wat vlinders ronddwarrelen, dus het was wachten op het juiste moment.













    Groet, Rob

  • #2
    Re: sfeervol paadje.

    vind de onscherpe verte niet mooi, voorgrond van de eerste is prima.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: sfeervol paadje.

      doe mij maar die eerste, prima qua compo ook!
      de dof kan ik wel smaken hoor!

      Comment


      • #4
        Re: sfeervol paadje.

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        vind de onscherpe verte niet mooi, voorgrond van de eerste is prima.
        grt,bouk.
        Zelfde mening, maar je gaf al aan dat het niet de bedoeling was alle details scherp vast te leggen. Die vlinders in de tweede vind ik trouwens knap gedaan

        Comment


        • #5
          Re: sfeervol paadje.

          Die met de vlindertjes vind ik mooi
          Groetjes Hendrika

          Comment


          • #6
            Re: sfeervol paadje.

            Ik ga voor je tweede vanwege de tegenstelling, donker - licht, en de mooiere oof
            mvg,
            Ludo V.

            Comment


            • #7
              Re: sfeervol paadje.

              Een foto met een onscherpe voorgrond kan mij niet dikwijls bekoren.
              Voor mij dus ongetwijfeld nummer twee, al hebben de vlinders daar natuurlijk ook wat mee te maken.
              David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

              Comment


              • #8
                Re: sfeervol paadje.

                Ik vind dit prima gedaan. Heel goed gespeeld met de scherptediepte die je ter beschikking hebt. De vlinders zijn leuk, maar niet opvallend genoeg om als aandachtstrekker te fungeren. Ik denk dan dat een paardebloem binnen het scherptegebied goed was geweest. Doordat alleen het groene gras scherp is, mis ik dan wel iets 'opvallends'
                Maar alle lof voor dit soort fotografie. Dat zie ik te weinig hier op 'het forum waar alles altijd scherp moet zijn'
                meer over mijn fotografie is te vinden op
                http://www.nandoonline.com

                Comment


                • #9
                  Re: sfeervol paadje.

                  Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                  Ik vind dit prima gedaan. Heel goed gespeeld met de scherptediepte die je ter beschikking hebt. De vlinders zijn leuk, maar niet opvallend genoeg om als aandachtstrekker te fungeren. Ik denk dan dat een paardebloem binnen het scherptegebied goed was geweest. Doordat alleen het groene gras scherp is, mis ik dan wel iets 'opvallends'Maar alle lof voor dit soort fotografie. Dat zie ik te weinig hier op 'het forum waar alles altijd scherp moet zijn'

                  Toen ik deze 2 foto's plaatste vond ik het ook wel jammer dat er op de 1e foto niet 1 bloemetje echt de aandacht trok, dus ik kan mij jouw gedachte heel goed voorstellen.. Ik had er zelf nog over gedacht om nog terug te gaan.

                  De 2e foto heeft voor mij dan net iets extra's met de vlinders.. Maar de schaduw en lichtval van de 1e vind ik toch wat mooier.. Eigenlijk zouden de vlinders van de 2e op de 1e foto moeten staan, of idd een mooi bloemetje.. Misschien ga ik nog wel een keertje terug.
                  En idd, scherpte vind ik ook niet altijd belangrijk, het gaat soms ook om de sfeer die een foto uitstraalt en dat staat wat mij betreft totaal los van scherpte, onscherpte in de vèrte doet ook een beetje een beroep op je fantasie, eigenlijk zijn (misschien wel 99% ?) van de landschapsfoto's geheel scherp, wat mij betreft mogen er ook wel meer zijn met een kleine DOF, maar goed, tis natuurlijk ook een kwestie van smaak, niet iedereen houd ervan..


                  ps, bedankt voor je uitgebreide reactie.




                  Groet, Rob..

                  Comment


                  • #10
                    Re: sfeervol paadje.

                    de 2de
                    ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                    *BD1034BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: sfeervol paadje.

                      'k Vind ze beide mooi
                      'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                      Grtjs, Jacky

                      Comment


                      • #12
                        Re: sfeervol paadje.

                        Twee mooie,met 'n lichte voorkeur voor de eerste.

                        Comment

                        Working...
                        X