Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bescherming lcd scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bescherming lcd scherm

    Hallo, ik ben op zoek naar een beschermkapje -of iets dergelijks- om mijn lcd scherm te beschermen. Bestaat dit trouwens. Ik ben bang dat er krassen op komen.

  • #2
    Re: bescherming lcd scherm

    Het bestaat zeker. Ik heb zelf bij de aanschaf van m'n 40D deze erbij gekocht.... maar vond het helemaal niks!

    Het werkt wel om je display te beschermen tegen krassen... maar enige scherptecontrole van een gemaakte foto kun je wel vergeten met die folie erop. Ik gebruik die dingetjes dus niet meer...
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: bescherming lcd scherm

      Hier vind je goede. Ik heb er pas één laten komen: €5,30 of zo, levertijd binnen een week.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: bescherming lcd scherm

        Oorspronkelijk geplaatst door scooter Bekijk bericht
        Hallo, ik ben op zoek naar een beschermkapje -of iets dergelijks- om mijn lcd scherm te beschermen. Bestaat dit trouwens. Ik ben bang dat er krassen op komen.
        Schrik hoeft niet, je moet a heel wat verkeerd doen om dat te bekrassen, en als het echt msiloopt gaat zo'n velletje plastic toch niet helepen.

        Comment


        • #5
          Re: bescherming lcd scherm

          Je LCD-scherm dat je wilt beschermen is eigenlijk al een plaatje dat je echte LCD beschermt. Ik zie dus niet in waarom je het beschermplaatje zou willen beschermen, want misschien kan je dan ineens ook je bescherming beschermen e.d. Mochten er ooit krassen opkomen (niet zo waarschijnlijk) kan je dat vrij goedkoop vervangen trouwens.

          Comment


          • #6
            Re: bescherming lcd scherm

            Ik heb er hier een paar aangekocht, binnen de twee dagen in de post
            Deze beschermglaasjes zijn absoluut krasvast en zeer helder, en bestaan uit 6 lagen, ik heb er zelf proberen op te krassen met een mes, en ze zijn wel degelijk krasvast, deze had ik ook reeds op mijn D2X topkwaliteit

            Comment


            • #7
              Re: bescherming lcd scherm

              Ik heb ondertussen een oudere post van mij teruggevonden. Dat plaatje laten vervangen + reiniging voor D70 kost 25 euro bij procirep. Toen ik dat wist heb ik dat bescherm-beschermplaatje van de D70 er onmiddellijk afgegooid en de camera is nog altijd krasvrij. Aangezien zo een ebay-plaatje al bijna 20 euro kost, vind ik dat alvast niet de moeite.

              Comment


              • #8
                Re: bescherming lcd scherm

                Bedankt iedereen voor de nuttige info

                Comment


                • #9
                  Re: bescherming lcd scherm

                  Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                  Ik heb ondertussen een oudere post van mij teruggevonden. Dat plaatje laten vervangen + reiniging voor D70 kost 25 euro bij procirep. Toen ik dat wist heb ik dat bescherm-beschermplaatje van de D70 er onmiddellijk afgegooid en de camera is nog altijd krasvrij. Aangezien zo een ebay-plaatje al bijna 20 euro kost, vind ik dat alvast niet de moeite.
                  Ik twijfel er sterk aan dat dit nog gangbare prijzen zouden zijn voor Bv. een D3-D300, en bovendien wil ik mijn toestel geen twee weken kwijt voor een lcd beschermplaatje, terwijl je dat makkelijk zelf kan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: bescherming lcd scherm

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Ik twijfel er sterk aan dat dit nog gangbare prijzen zouden zijn voor Bv. een D3-D300, en bovendien wil ik mijn toestel geen twee weken kwijt voor een lcd beschermplaatje, terwijl je dat makkelijk zelf kan.
                    Is die originele niet krasvast dan?

                    Comment


                    • #11
                      Re: bescherming lcd scherm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                      Is die originele niet krasvast dan?
                      Jawel, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere, ik heb ze steeds gebruikt op al mijn toestellen, en doordat ik mijn toestellen toch nooit lang hou, verkoop ik deze dan liever in topconditie niet van nieuw te onderscheiden, dat kan je hier gerust navragen aan al degenen die reeds materiaal van mij overkochten

                      Comment


                      • #12
                        Re: bescherming lcd scherm

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Jawel, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere, ik heb ze steeds gebruikt op al mijn toestellen, en doordat ik mijn toestellen toch nooit lang hou, verkoop ik deze dan liever in topconditie niet van nieuw te onderscheiden, dat kan je hier gerust navragen aan al degenen die reeds materiaal van mij overkochten
                        Ok, geen probleem. Ik geef ze altijd weg of hou ze zelf.

                        Comment


                        • #13
                          Re: bescherming lcd scherm

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Ik twijfel er sterk aan dat dit nog gangbare prijzen zouden zijn voor Bv. een D3-D300, en bovendien wil ik mijn toestel geen twee weken kwijt voor een lcd beschermplaatje, terwijl je dat makkelijk zelf kan.
                          Dat zal wel gedaan worden terwijl je wacht. Je kan het zelfs eenvoudig zelf doen. Maar goed, uiteindelijk kiest iedereen uiteraard zelf op welke manier ze hun materiaal beschermen. Als je het wilt beschermen, heb ik al veel goeds gehoord over DA protectors.

                          Comment

                          Working...
                          X