Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel best voor mij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel best voor mij?

    nadat ik bij een kennis even met eengewerkt heb wil ik graag een digitaal reflex toestel kopen.

    omdat ik toch wel belangrijkere zaken heb dan dat fototoestel zou ik voor de basis (body + bijgeleverde lens) niet meer dan 600€ willen geven, achteraf kan ik dan nog kijken voor eventuele andere lenzen enz.

    dus ik was aan het twijfelen tussen canon eos 400D, nikon D40, olympus e 410 of 420 of iets in die prijsklasse.

    het belangrijkste is natuurlijk de omstandigheden waarin ik de fotos moet maken. een voorbeeld aan de hand van een filmpje


    en is het waar dat deze toestellen in duitsland goedkoper zijn? want ik heb enkele sites bekeken en ik zie weinig tot geen verschil, heeft er mss iemand een link van een duitse winkel, niet te ver over de grens?

    alvast bedankt.

    groetjes.
    Olympus E510
    k9convict personal site

  • #2
    Re: welk toestel best voor mij?

    echt niemand?
    Olympus E510
    k9convict personal site

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel best voor mij?

      Ik zou gaan voor de Canon 400D is nu vrij goedkoop met twee goede kitlenzen erbij ben je zo vertrokken...

      Een zeer goed toestel!

      grtz Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: welk toestel best voor mij?

        Ik zou kijken 2dehands en dan een keuze maken tussen de

        canon 350d (is ouder maar je hebt dan meer geld voor beter lens)
        canon 400d
        en de nikon d80

        Als je je speelse honden wilt vastleggen zou ik dan kijken voor een sigma 70-200 f2.8 die vind je voor een 450 euro op het net (2dehands)

        groeten Davy
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #5
          Re: welk toestel best voor mij?

          Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
          Ik zou kijken 2dehands en dan een keuze maken tussen de

          canon 350d (is ouder maar je hebt dan meer geld voor beter lens)
          canon 400d
          en de nikon d80

          Als je je speelse honden wilt vastleggen zou ik dan kijken voor een sigma 70-200 f2.8 die vind je voor een 450 euro op het net (2dehands)

          groeten Davy

          is da zoiets wa je bedoelt?


          omg, wat een joekel.

          maarja, kan beginnen met gewone lens he, tis voornamelijk om de kids EN de honden te fotograferen, maar met mijn kodak zijn ze altijd OF onderbelicht, OF niet scherp en daarom wil ik ineens iets goed kopen, andere lens kan k later nog kopen he.

          MAAR alvast bedankt voor de info!

          groetjes.
          Olympus E510
          k9convict personal site

          Comment


          • #6
            Re: welk toestel best voor mij?

            Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
            Als je je speelse honden wilt vastleggen zou ik dan kijken voor een sigma 70-200 f2.8 die vind je voor een 450 euro op het net (2dehands)
            Volgens mij ben jij bang van die honden....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: welk toestel best voor mij?

              Bang niet nee, Maar het is een snelle en lichtsterke lens.

              Neem ze eens mee naar het strand, je zal blij zijn dat je een 70-200 meehebt.
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: welk toestel best voor mij?

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Volgens mij ben jij bang van die honden....
                hehe, ksnap hem.

                is er ergens een plek waar ze die achter je kont buitengooien (dat ze goedkoper staan dan de gemiddelde prijs)?

                gr.
                Olympus E510
                k9convict personal site

                Comment

                Working...
                X