Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450D Focus problemen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 450D Focus problemen.

    Op DPREVIEW klagen heel veel nieuwe eigenaars over focusproblemen met hun nieuwe Canon 450D/XSI
    vb: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=27757048

    Iemand hier al ervaringen mee ? Misschien een slechte reeks in een aantal (andere) landen ?
    Ik was van plan er mijn eentje aan te schaffen, ben eens benieuwd of hier (on)gelukkige 450D eigenaars meelezen.

    Gr,
    Ivan
    Ivan
    http://www.henderix.be

  • #2
    Re: Canon 450D Focus problemen.

    Werkt perfect bij mij.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 450D Focus problemen.

      Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoe Bekijk bericht
      Iemand hier al ervaringen mee ? Misschien een slechte reeks in een aantal (andere) landen ?
      Ik was van plan er mijn eentje aan te schaffen, ben eens benieuwd of hier (on)gelukkige 450D eigenaars meelezen.

      Gr,
      Ivan
      Ik ben niet ongelukkig.
      Maar ik ben (opnieuw) ontevreden over Canon.

      Na de AF problemen van de 10D nu opnieuw AF problemen met de 450D.

      Meer in detail:

      Met f2,8 lenzen (en beter) geen enkel probleem. Even goed als de 5D.

      Met f4 lenzen zoals de kitlens of zoals de 17-40L op korte afstand geen enkel probleem. Even goed als de 5D.

      Met f4 lenzen op grote afstand is het resultaat niet voorspelbaar.
      Soms volledig scherp. Soms volledig front focus.

      De 70-200 f4 IS heeft bijna nooit een probleem.
      Maar het probleem wordt duidelijk niet veroorzaakt door de kit lens.

      Merk op dat de 450D even goede resultaten kan opleveren als de 5D.
      Maar dan beter zonder dit AF probleem.

      Edit: Ik weet heel zeker dat dit niet de oplossing kan zijn , maar het AF probleem met de kit lens lijkt nu beter...
      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


      Jan.
      Last edited by Jan_10D; 6 mei 2008, 11:34.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 450D Focus problemen.

        Voor alle duidelijkheid, het gaat hier vooral om normale AF vs. live view AF !!! Met de "normale AF" zouden de beelden (onder bepaalde omstandigheden) duidelijk onscherper en/of softer zijn. Iemand dit al getest ?

        Ter Info:
        It's extremely easy to test. Open the lens to 18mm, focus (center point only!)on a distant, contrasty object (a tree, barn, house) and make sure you include some less contrasty features in the image in the foreground (even grass). Take a few shots just to make sure there isn't a one-time glitch.

        Next go into liveview with "live" focus as your focus mode, zoom in on your subject and press the * button while holding the camera steady (IS helps a lot here) until the square turns green. Again, it's important to choose a large, relatively flat, contrasty subject and to make sure that contrast area is in the focus box.

        Try it again using liveview and manually focusing the image with it zoomed all the way in.

        Look at the differences between the 3 images on your monitor. Ideally, use a tripod to ensure equal framing.

        If yours is like my first 2 kits, the sharpness of the live/contrast based focus will amaze you when compared to the traditional focus !!!
        Ivan
        http://www.henderix.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon 450D Focus problemen.

          Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoe Bekijk bericht
          Voor alle duidelijkheid, het gaat hier vooral om normale AF vs. live view AF !!! Met de "normale AF" zouden de beelden (onder bepaalde omstandigheden) duidelijk onscherper en/of softer zijn. Iemand dit al getest ?
          Live view heb ik niet getest.
          Maar omdat in een reeks fotos een groot aantal fotos met de normale AF wel perfect scherp zijn is dat ook niet nodig.

          Zoals gezegd was bij de laatste reeks fotos het probleem veel minder of zelfs volledig verdwenen.

          Als dit probleem veroorzaakt wordt door software, dan volgt er later wel een software update van Canon.

          Als dit probleem geen verband heeft met de software, dan beslis ik voor het einde van de garantie periode of dit probleem groot genoeg is om alleen hiervoor een herstelling te vragen.

          Maar tegen dan is de oorzaak van het probleem ook bekend.

          Jan.

          Comment

          Working...
          X