Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Live view...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Live view...

    Je weet wel, dat je door je schermpje kunt kijken als bij een compactcamera. Gebruiken jullie het veel? Ik ben het meeste vertrouwd met de zoeker, vind dit persoonlijk veel handiger. Wat zijn jullie bevindingen?

    Mvg, Jochen
    Last edited by jochenvde; 4 mei 2008, 18:59.
    Jochenvde Photography
    Flickr

  • #2
    Re: Live view...

    Je kijkt juist niet door de zoeker bij een compactje...
    Ik heb live view niet en mis het geen seconde!
    Als je al live view nodig hebt dan is het om onderwerpen bvb van heel laag te kunnen trekken: het wordt dan moeilijk om door de zoeker te kijken. Live view in dit geval lijkt me enkel zinvol als je ook een kantelbaar lcd schermpje hebt.

    Zoals ik het nu zie: hebbeding handig bespeeld door marketing jongens.

    Als het op je toestel zit, ok. Er meer geld voor betalen of een model laten staan omdat het er niet opzit... nee!
    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

    Comment


    • #3
      Re: Live view...

      Hier hetzelfde...heb ook liveview op mijn camera, doch kijk toch liever door de zoeker.
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: Live view...

        Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
        Je kijkt juist niet door de zoeker bij een compactje...
        Jah sorry, moest schermpje zijn. Heb het intussen aangepast
        Jochenvde Photography
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Live view...

          Alle hangt af voor wat je de live-view gebruikt. Voor de "dagelijkse" opnames gebruik ik de LV nooit, voor productopnames met een lens met manuele focus bijna altijd, tenzij ik rechtstreeks naar de PC schiet.
          BD0808BE

          Comment


          • #6
            Re: Live view...

            Als je door je schermpje kijkt, zie je het inwendige van je camera.....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Live view...

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Als je door je schermpje kijkt, zie je het inwendige van je camera.....
              Dat klopt tenzij je er heel ver doorheen kijkt.
              "Just do it !"

              http://jr52.be/index.html

              Comment


              • #8
                Re: Live view...

                Persoonlijk vind ik het heel handig om op onbereikbare plekken te kunnen fotograferen, zoals bijvoorbeeld over de hoofden heen. Zo ook mijn kinderen die ik dan op ooghoogte wil fotograferen. Bij de jongste moet ik op de grond gaan liggen onderhand (net een jaar). Dus ja in dat soort gevallen is het wel handig (Heb de E330). Zou ik daar een camera voor aanschaffen? Nee, je kunt ook zonder. Ik heb destijds de E330 gekocht omdat het werkelijk een koopje was, dus niet om de live-view. Wel handig dat het erop zit.

                GR,
                Bart

                Comment


                • #9
                  Re: Live view...

                  Ik ben onlangs van een FZ50 overgestapt op een Sony DSLR. Een A200, omdat ik bij m'n FZ50 gemerkt heb dat ik het schermpje toch enkel gebruikte om instellingen via het menu te veranderen, of om een gemaakte foto te controleren. Ik denk dat het een persoonlijke voorkeur is, Liveview.
                  Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                  Comment


                  • #10
                    Re: Live view...

                    Ik gebruik liveview om in bvb. kerken mooi te kadreren via de gridlines. Lekker handig
                    Homo Sapiens Pentaxiensis

                    Comment


                    • #11
                      Re: Live view...

                      Ik heb de Live View van de 40D ook nog niet gebruikt, ik kijk ook veel liever door de zoeker. Het zit er op, en misschien heb ik het ooit wel nodig (bijvoorbeeld om paddestoelen te fotograferen in het najaar).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Live view...

                        lifeview word door mij enkel gebruikt bij macro en lage standpunten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Live view...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ik heb de Live View van de 40D ook nog niet gebruikt, ik kijk ook veel liever door de zoeker. Het zit er op, en misschien heb ik het ooit wel nodig (bijvoorbeeld om paddestoelen te fotograferen in het najaar).
                          same here. Alhoewel, ik mij net zo goed red met een hoekzoeker.
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Live view...

                            Voor mij betekent live view een enorm voordeel. Het is een uniek hulpmiddel om de belichting correct in te schatten. Andere dingen - zoals kadrering en scherpstelling - kunnen eveneens met de zoeker, doch dan moet je de camera tegen je oog persen en die houding vind ik ook minder comfortabel dan 20 a 30 cm voor m'n ogen. Dus niets dan lof voor live view hier .
                            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Live view...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                              Voor mij betekent live view een enorm voordeel. Het is een uniek hulpmiddel om de belichting correct in te schatten. Andere dingen - zoals kadrering en scherpstelling - kunnen eveneens met de zoeker, doch dan moet je de camera tegen je oog persen en die houding vind ik ook minder comfortabel dan 20 a 30 cm voor m'n ogen. Dus niets dan lof voor live view hier .
                              Accoord, maar het is een gewenning. Volgens mij zie je door de zoeker meer detail dan op het scherm, en je kan de camera stabieler houden. Mijn gedacht althans. Toegeeflijk, is de minder comfortabele kant dat je met je neus tegen het scherm zit geplakt, dat achteraf irritante vetvlekken op het scherm voortbrengt. Maar dat heb je bij iedere DSLR wel...

                              Mvg, Jochen
                              Jochenvde Photography
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X