Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleuren Olympus e510

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleuren Olympus e510

    Ik stel vast bij mijn Olympus E510 dat ik als ik op automatisch fotografeer heel mooie diepe kleuren heb. Op de andere standen zijn de kleuren veel fletser. Zeker bij zonneschijn als ik de witbalans op zon zet.
    Nog iemand die ervaring?

    Dan nog een vraagje: hoe fotografeer je best voor een panoramafoto?
    Welke lens?

  • #2
    Re: kleuren Olympus e510

    dan moet je bij het bekijken op de lcd een paar maal op info drukken.
    dan zie je ergens vivid, natural of muted staan.
    Waarschijnlijk is die instelling bij P dan vivid en op de andere standen niet
    Last edited by MantaRay; 4 mei 2008, 16:43.

    Comment


    • #3
      Re: kleuren Olympus e510

      Oorspronkelijk geplaatst door Colet Bekijk bericht
      Dan nog een vraagje: hoe fotografeer je best voor een panoramafoto? Welke lens?
      Lens maakt niet uit 10mm tot 200mm, hangt er vanaf wat je op je pano wil zetten(berglandschap of en woonkamer. Hoe dichterbij je gaat werken, hoe nauwkeuriger je moet werken, tot bv een nodalninja voor in je woonkmaer.

      licht meten in de hoek die wil fotograferen, gemiddelde in M instellen(eventueel een aantl proefopnames tegen uitbranden).
      WB op vaste waarde
      focussen en op
      foto 30% overlappend
      foto's maken en dan zoveel mogelijk met één horizon en haaks.
      foto's in de portretstand maken.

      Veel makkelijker gaat het op een statief met panokop(nodalninja) en afstandsbediening.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: kleuren Olympus e510

        Gisteren opnieuw gaan panoramafoto's nemen. Inderdaad..de menu aangepast naar 'naturel' (stond op vived) en het probleem is opgelost.
        Mooie intense kleuren. Bedankt voor de tip ! Het is hier al zo vaak gezegd: oefenen en de handleiding blijven lezen.
        Ik heb gisteren ook pas ontdekt dat er een scenefunctie is voor high en low key.

        Comment

        Working...
        X