Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede keuze hoop ik!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede keuze hoop ik!!!

    Hoi iedereen,

    Vandaag heb ik mijn canon 400D aan mijn jongere broer geschonken...ja hij was er al een geruime tijd over bezig. Van mooie foto's enz... daarmee had ik besloten om he deze kado te doen.

    Een goede gelegenheid om mij de 450D aan te schaffen...heb deze besteld bij Grobet samen met de kitlens 18-55 efs ik heb er ook de 55-250 bijgekocht. nu maar afwachten.

    Heb ik nu een goede zet gedaan om mijn 400D weg te geven waar ik zeer zeker tevreden van was om nu in het ongewisse de 450D te kopen...

    Heb wel al goede feedbacks gelezen over de 450D maar zijn deze ook betrouwbaar?

    Graag jullie mening...ga ik ook evenveel plezier beleven aan deze 450D dan aan mijn 400D

    grtz templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Goede keuze hoop ik!!!

    natuurlijk heb je er goed aan gedaan je broer die camera te schenken, maar waarom ga je nu zelf niet voor een 40D ipv een 450D.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Goede keuze hoop ik!!!

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      natuurlijk heb je er goed aan gedaan je broer die camera te schenken, maar waarom ga je nu zelf niet voor een 40D ipv een 450D.
      grt,bouk.
      Dat was ook mijn gedachte....
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Goede keuze hoop ik!!!

        Graag jullie mening...ga ik ook evenveel plezier beleven aan deze 450D dan aan mijn 400D
        Ik ben al een maand in het bezit van de 450D met de kitlens EF-S18-55 IS en de EF-S 55-250 IS. Zoals velen, heb ik ook lang getwijfeld tussen de 40D en de 450D. Uiteindelijk toch gekozen voor de laatste. En ik moet zeggen dat ik er geen seconde spijt van heb. Ik vind de prestatie (prijs-kwaliteit) van de bovengenoemde lenzen bijzonder hoog. Met name de EF-S 55-250 IS presteert boven verwachting. Ik kan even niet snel bedenken welke andere lens van 250 euro uit die range hetzelfde kan. Goed werk van Canon dus. Nu nog investeren in een paar rode ringen en in de toekomst overstappen naar de 50D. Als ik toch een tip mag geven, koop de battery grip erbij, een must naar mijn mening. En dan nu het belangrijkste. De plaatjes zien er echt super uit. Leuk al die nieuwe technieken, maar het gaat uiteindelijk om het resultaat. En daar ben ik zeer content mee. Ben benieuwd wat ik er straks uit haal met die mooie rooie ringen.

        Grtn, DolliaS
        Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
        http://www.flickr.com/photos/dollias/

        Comment


        • #5
          Re: Goede keuze hoop ik!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door dollias Bekijk bericht
          Ben benieuwd wat ik er straks uit haal met die mooie rooie ringen.
          Verwacht niet té veel van die dure lenzen, je zal het toch nog altijd zelf moeten doen als je er het beste wil uithalen. Hetzelfde geldt voor een duurdere camera. Pas in moeilijke omstandigheden zal je het verschil merken, maar dan alleen als je echt weet waarmee je bezig bent.


          De Nieuwe EF-S kitlenzen (18-55 IS en 55-250 IS) zijn voor hun prijs zeker heel erg goed. Als het op de scherpte aankomt, dan is een L-lens niet zo verschrikkelijk veel beter, maar de meeste L-lenzen zijn wel lichtsterker, en hebben een snellere autofocus. De achtergrond ziet er gewoonlijk ook beter uit met een L-lens, maar bij de voorbeelden die ik al gezien heb van de nieuwe kitlenzen valt het daar toch ook nog heel goed mee.

          Een 450D met de nieuwe EF-S IS lenzen is zeker een heel goede set om mee te beginnen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Goede keuze hoop ik!!!

            @ Bouk en Markel Ja waarom stap ik niet over naar een 40D,
            Ten eerste omdat ik de 400D nog maar net was aan het ontdekken...Dus de 450D zal weer wel iets meer kunnen dan de 400D.

            Daar ik nog maar een beginnent DSLR gebruiker ben vond ik de 40D er heel professioneel uitzien en aanvoelen(jaja ik heb hem in mijn handen gehad bij grobet en het is echt wel een dijk van een camera die je vast hebt...)

            Plus de 450D met de twee kit-lenzen was al iets over mijn budget!!!
            Ik kan later altijd nog een 50D in de toekomst nemen. Maar nu wil ik vooral veel leren en mooie foto's nemen..

            Grtz Dirk
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Goede keuze hoop ik!!!

              @Black B@ndit: Je hebt helemaal gelijk met je betoog. Volledig mee eens. Voor alle duidelijkheid, de 40D is een dijk van een camera. Heb ik ook mee geklikt. Maar je moet soms keuzes maken. Ik probeer altijd het maximale te halen uit de techniek die ik in mijn handen heb. Tot het randje en indien mogelijk net iets erover heen. Bij 'moeilijke' omstandigheden schiet de kit lens toch tekort en moet je omschakelen naar een L-lens om toch die extra eruit te halen.

              mvgr, DolliaS
              Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
              http://www.flickr.com/photos/dollias/

              Comment

              Working...
              X