Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaringen met de Nikon D60?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaringen met de Nikon D60?

    Hoi,
    na lang werken met de panasonic FZ50, nu eindelijk overgeschakeld op een spiegelreflex. Beetje met schrik in het hart, want die beeldstabilisatie en die zoom waren toch wel fantastisch....
    Eerst overwoog ik de D40 of de D40x wegens het prijsvoordeel. Uiteindelijk bleek konijnenberg ze moeilijk nog te kunnen leveren, dus werd het de D60 met de beide VR zoomkitlensen en een vaste 50 mm f1,8.
    Meteen getest hoe het ruisniveau is tov de Pana. Mij lijkt het verschil overroepen. De Nikon doet het niet zo fantastisch met weinig licht, of de Pana niet zo slecht, zoals je wil. Wat wél opvalt, vind ik : je kan veeel meer met de scherptediepte van die lenzen werken. Dat geeft meteen een andere categorie van plaatjes. En die maueel te focussen 50mm maakt mooie beelden ! niet te doen.
    dus : + is de optiek en de kleurbehandeling
    - is - jawel - ruis bij hoge ISO en weinig licht

    Zijn er nog amateurs van mijn slag aan de slag met de D60? Wat vinden jullie?
    Nikon D7100 + battery grip + Speedlight SB600 + Nikkor 50 mm 1.8 G + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 55-200 VR + Tamron 70-200 2.8 + Tamron 18-270 VC

  • #2
    Re: ervaringen met de Nikon D60?

    De Panasonic FZ50 beschikt over een lichtsterkere lens (2.8 - 3.7) dan de kitlens 18-55mm VR van Nikon die 3.5 - 5.6 is.
    Heb je dat vergeleken op ruis met de zelfde iso instelling ?
    Ik heb ook een D60 en heb van ruis nog maar weinig gemerkt, ik moet wel zeggen dat ik er nog maar weinig foto's mee gemaakt heb helaas en de volgende weken zal daar ook niet veel van in huis komen.
    Je zou bv eens twee foto's kunnen maken en hier plaatsen dan kunnen we mee kijken.

    Groeten Sus
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: ervaringen met de Nikon D60?

      Ik heb een D60 en ben er heel tevreden over.Ik neem hem overal mee waar ik geen "groot" toestel wil of durf meenemen.
      De kitlens 18-55 VR doet het goed en heb er al mooie foto's uitgehaald.Gebruik zeker de D-lichtning op normaal stand.De foto's komen wel iets trager op het scherm na het nemen van een foto door die D-lichtning.
      Waterskiers kon ik mooi volgen en ze zijn perfect scherp.Tot iso 800 ruisvrij.Dat kan geen enkele compact en ik heb er veel in handen gehad!
      Ook antie stof functie vind ik beter dan géén.
      Ik vind de D60 interessanter dan de D40 (X) vooral door de D lichtning.
      Veel plezier ermee en JA het is een goede keuze.
      Henk
      Nikon-Sony-olympus-Leica

      Comment

      Working...
      X