Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

    Las net dat Canon europa een gratis verlenging van 1 jaar garantie geeft op deze camera's. Wel even een formuliertje invullen. Voor meer info:

    http://www.robgalbraith.com/bins/con...id=7-9310-9431

    En de rechtsreekse canon pagina : http://canon2yearwarranty.onlinerebates.com/about.aspx
    Canonvijfdeemarkdrie

  • #2
    Re: 1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

    Mooie zaak

    Is al gebeurd zie


    EDIT : ontving na registratie een mail van Canon dat ik vanaf mijn geboortedatum 2 jaar garantie heb (op de 1D), die is dan al door denk ik
    Last edited by Wimpy; 2 mei 2008, 18:44.

    Comment


    • #3
      Re: 1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

      Zit alleen een foutje in het invulformulier. Date of birth zal moeten zijn "Date of Purchase".

      Na het invullen volgt de email, met daarin bij mij: This gives you a total warranty period of two years from 12/11/1965(dd/mm/yyyy). Juist ja mijn geboorte datum :-)

      Dat is nog eens garantie weggeven....
      Canonvijfdeemarkdrie

      Comment


      • #4
        Re: 1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

        In België hebben we toch TWEE jaar waarborg.
        Canon + enkele lenzen

        Comment


        • #5
          Re: 1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

          Oorspronkelijk geplaatst door Bugman Bekijk bericht
          In België hebben we toch TWEE jaar waarborg.
          Ja en neen. In veel gevallen (niet altijd) is dit 1 jaar waarborg door de fabrikant (met eventueel omruiling) en 1 jaar extra voor gratis herstellingen door de leverancier/dealer die daar wettelijk toe verplicht is. Ik begrijp dat dit nu 2 jaar wordt door Canon zelf.
          DigiCam

          Comment


          • #6
            Re: 1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

            Vandaag even met Canon gebeld... ze gaan er geloof ik even naar kijken...

            Comment


            • #7
              Re: 1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

              Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
              Ja en neen. In veel gevallen (niet altijd) is dit 1 jaar waarborg door de fabrikant (met eventueel omruiling) en 1 jaar extra voor gratis herstellingen door de leverancier/dealer die daar wettelijk toe verplicht is. Ik begrijp dat dit nu 2 jaar wordt door Canon zelf.
              correctie
              voor gewone particulieren geld er in België een verplichte twee jaar garantie op oa elektrische toestelen
              digitale camera's vallen onder die wetgeving

              Comment


              • #8
                Re: 1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

                Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                correctie
                voor gewone particulieren geld er in België een verplichte twee jaar garantie op oa elektrische toestelen
                digitale camera's vallen onder die wetgeving
                't is maar langs welke kant je het bekijkt. Voor de particulier is er inderdaad 2 jaar garantie op oa electrische toestellen, dat staat zo in de wet. Voor de winkelier die het toestel verkocht heeft is meestal van toepassing dat hij het eerste jaar beroep kan doen op de 100% garantie van de fabricant wanneer hij een defect toestel binnen krijgt en het tweede jaar zelf eea zal moeten organiseren. (met in de meeste gevallen een herstelling ten laste van de fabricant maar niet altijd).

                In dit geval is het blijkbaar zo dat Canon nu de winkeliers zelf gaat ondersteunen met een 2 jaar garantie (en omruilmogelijkheden en dekking van alle kosten). Dus dit is vooral goed nieuws voor de winkeliers in België.
                DigiCam

                Comment


                • #9
                  Re: 1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
                  Vandaag even met Canon gebeld... ze gaan er geloof ik even naar kijken...

                  Ze zijn niet snel om hun flater recht te zetten ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

                    Naar mij toe wel. Ik kreeg vandaag een mailtje van ze met het bericht dat ik een juiste e mail kan verwachten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
                      Naar mij toe wel. Ik kreeg vandaag een mailtje van ze met het bericht dat ik een juiste e mail kan verwachten.
                      Kon jij dan meer doen dan je geboortedatum invullen ?

                      Wil je me anders de contactgegevens van Canon even door mailen, kwestie van onmiddellijk bij de juiste persoon terecht te komen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

                        Op advies van hun telefonische helpdesk heb ik met Hoofddorp gebeld en hen het probleem voorgelegd... Telefoonnummer staat op de Canon-site.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
                          Op advies van hun telefonische helpdesk heb ik met Hoofddorp gebeld en hen het probleem voorgelegd... Telefoonnummer staat op de Canon-site.
                          Maar je spreekt ook van een mailtje dat je ontving ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

                            Ja dat klopt. Dat was een persoonlijk gesprek en een persoonlijke mail. Indien jij een soortgelijk probleem hebt is dus een telefoontje naar Hoofddorp op zijn plaats.
                            Last edited by Leeuwarden; 6 mei 2008, 18:33.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1D MKIII en 1Ds MKIII gratis garantie verlenging

                              Probleem met de datum is wereldwijd

                              Comment

                              Working...
                              X