Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wet sensorcleaning - waar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wet sensorcleaning - waar?

    Ik heb vandaag voor de eerste maal mijn sensor gereinigd met een arctic butterfly, maar door mijn onhandigheid ben ik blijkbaar even buiten het sensorgebied gegaan, waardoor ik nu links onder een vettige streep heb. Dat wordt dus wet cleaning vrees ik. Daar ik totaal géén ervaring heb met die toepassing, vroeg ik mij af of jullie winkels kennen waar men een demonstratie geeft hoe dat moet?

    Regio Gent, of Antwerpen. Kan dit bij foto Rubens? Daar moet ik toch morgen heen, als ze open zijn.

    Tenzij iemand anders weet hoe ik me uit de nood kan helpen, zodat de Antwerp fly-in geen frustrerende shoot wordt morgen.

    Alvast bedankt.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

  • #2
    Re: wet sensorcleaning - waar?

    hoi,


    kan je je niet behelpen met sensor swabs


    dit is heel goed en makkelijk zelf uit te voeren


    mvg,


    digicammer

    Comment


    • #3
      Re: wet sensorcleaning - waar?

      Ik zat daar aan te denken, maar zou he toch graag eens gedemonstreerd zien door iemand die er ervaring mee heeft. Ik zit nu nog te vloeke over het feit dat mijn stof probleem opgelost is, maar ik er een nieuw gecreerd heb...
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

      Comment


      • #4
        Re: wet sensorcleaning - waar?

        je wil waarschijnlijk je probleem vandaag opgelost zien?

        mss art en craft es proberen in gent(mariakerke)?


        mvg,


        digicammer

        Comment


        • #5
          Re: wet sensorcleaning - waar?

          Morgen kan ook, ik ga toch naar Antwerpen;
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

          Comment


          • #6
            Re: wet sensorcleaning - waar?

            Wanneer je niet opziet tegen een tripje naar Nederland, wil ik je dit adres adviseren.


            Even op voorhand een afspraak maken - ter plaatse kun je gewoon wachten op je toestel (duurt ongeveer 20 minuten, al naar gelang het vuil op je sensor)


            Mvg,

            Comment


            • #7
              Re: wet sensorcleaning - waar?

              ik doe da zelf


              is heel simpel


              digicammer

              Comment


              • #8
                Re: wet sensorcleaning - waar?

                Oorspronkelijk geplaatst door digicammer Bekijk bericht
                ik doe da zelf
                is heel simpel
                digicammer
                En wat heeft Omag er aan dat jij da zelf doet?
                Hij geeft duidelijk aan het graag te laten doen door iemand anders, en er niet zelf aan wil beginnen ....
                Last edited by di Marco; 3 mei 2008, 09:26.
                Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

                Comment


                • #9
                  Re: wet sensorcleaning - waar?

                  Mijn bedoeling is om dat ook zelf te kunnen, maar aangezien ik mijn eerste experiment heb laten mislopen, zou ik graag even van iemand die er vertrouwd mee is vernemen hoe het moet. Gisteren even gebeld naar Art & Craft en als het niet te druk is gaan ze me seffens even een demonstratie geven.

                  Daarna wil ik het zelf doen.
                  Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                  Comment


                  • #10
                    Re: wet sensorcleaning - waar?

                    .

                    Dan moet ge vanmiddag even naar EEKLO rijden, en zal Digicammer vast bereid zijn een demonstratie "wet sensorcleaning" aan u te geven.

                    Van Ruiselede naar Eeklo is slechts zo'n 15 minuutjes met de auto.
                    Voila, de oplossing !!

                    Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

                    Comment

                    Working...
                    X