Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelle compact met wat zoom en beestige beelden ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelle compact met wat zoom en beestige beelden ??

    Hallow!

    Ikzelf heb een slr maar m'n ouders willen nu een nieuw compactje kopen, wat ze willen is vooral dat hij vrij snel foto's neemt,
    ze gaan vrij veel op reis en nemen o.a. foto's vanuit jeeps enzo, wat ze nu hebben is dit: oh iets mooi!, klik op het fototoestel,
    1.5 seconde later wordt de foto genomen, en wat op de foto moest staan staat er natuurlijk niet op...
    Natuurlijk willen ze een beetje zoom, zo'n superzoom is niet nodig want dat vinden ze te groot, en natuurlijk moeten de beelden ook nogal mooi zijn.
    Ohja, ik heb ze al kunnen overtuigen dat veel pixels enkel verkoopspraatjes zijn, dus 6 a 7 is meer dan genoeg.


    Ik heb al wat zitten zoeken en dit gevonden, wat denken jullie hiervan, zijn jullie meningen, jullie ervaringen, en jullie raad?


    Panasonic Lumix DMC-TZ3 7.2 megapixel, 10x zoom, beginnend van 28mm, er is ook de TZ5 die 9 MP heeft (TZ4 met 8MP), een gedetailleerder scherm,
    maar ook face detection, is dit een serieuze meerwaarde of is da maar wa bijkomstige brol da ni echt hoeft...

    Canon Powershot d850 IS 3.7x zom ook vanaf 28mm-105mm, 8 MP, nadeel: minder zoom

    Olympus FE 350 8 MP, 28mm-112mm, 4x zooom, bestaat ook versie van met 7.1 MP

    Sony DSC H10 8 MP, 10x zoom, maar pas vanaf 38mm (tot380mm)



    Dat is het zowat, door de grote zoom, grote breedhoek en 7.1 Mp's heeft bij ons de panasonic TZ3 en TZ4 de grote voorkeur...

    Akkoord, niet akkoord, welke wel, welke niet, ervaringen etc... laat maar komen!


    bedankt!
    Last edited by Mr.Magic; 2 mei 2008, 13:04.
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

  • #2
    Re: Snelle compact met wat zoom en beestige beelden ??

    zeer tevreden met mijn panasonic tz1. Zeer mooie foto's, zeer snel en ook nog goede videootjes (tz1 en tz5 kunnen ook tijdens een video zoomen)...binnen iets minder maar niet slechter dan andere compacts.

    Comment


    • #3
      Re: Snelle compact met wat zoom en beestige beelden ??

      En toch, allemaal veel te traag.
      Ofwel dslr of te laat.
      Misschien de Ricoh GR digital...
      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

      Comment


      • #4
        Re: Snelle compact met wat zoom en beestige beelden ??

        cho ja waarschijnlijk, maar hoop dat hij toch sneller is dan onze huidige olympus mju 500 (5MP)

        dit stond op de site van panasonic:
        Mega Burst Shoot max 7 beelden p/s.
        Hoogste resolutie 3 beelden per seconde
        Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
        BLOG

        Comment


        • #5
          Re: Snelle compact met wat zoom en beestige beelden ??

          Ik zit zelf te kijken voor de Canon Powershot SX-100 IS voor de vrouw.
          36mm tot 360mm
          Zeer compacte semi superzoom.
          2.5" scherm
          reactietijd minder dan 0.6sec.
          http://www.dpreview.com/reviews/canonsx100is/

          Heeft er al iemand ervaring met deze nieuwe camera?
          Janus.
          Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
          Enkele van mijn foto's

          Comment


          • #6
            Re: Snelle compact met wat zoom en beestige beelden ??

            Heb zonet de Lumix FX500 gekocht en de reactiesnelheid is echt goed. Scherpstellen en foto maken gebeuren zo goed als gelijktijdig als je afdrukt. Voordeel van deze camera is dat je indien gewenst alles zelf kunt instellen (vb. sluitertijdvoorkeuze).

            Comment


            • #7
              Re: Snelle compact met wat zoom en beestige beelden ??

              Intussen hebben we de Panasonic TZ4 gekocht, en mijn ouders zijn er heel tevreden van, als je klikt, neemt hij zo goed als direct de foto, stabilisatie is heel handig. Pracht van een compact eigenlijk! (Kan wel niet op tegen mijn 350d )
              Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
              BLOG

              Comment


              • #8
                Re: Snelle compact met wat zoom en beestige beelden ??

                Oorspronkelijk geplaatst door janus007 Bekijk bericht
                Ik zit zelf te kijken voor de Canon Powershot SX-100 IS voor de vrouw.
                Reactietijd minder dan 0.6sec.
                0,6 sec. een auto, motor of eender wat die met een snelheid van 100Km per uur vootbijkomt, legt op 0,6 sec. 16,6 meter af, wat denk je.

                Comment


                • #9
                  Re: Snelle compact met wat zoom en beestige beelden ??

                  @ Janus ,

                  misschien een wat late reactie maar toch:

                  ik heb zelf zo'n Canon maar ben niet echt tevreden over de scherpte van de beelden bij gebruik van de tele met IS. Wel veel opties en de continu AF instelling met IS werkt leuk bij kinderen en huisdieren. Verder zeer hoog energieverbruik, je hebt geen optische zoeker dus je moet wel met het (overigens heldere) LCD scherm werken. Mijn vorige powershot werkte met 4 oplaadbare AA accu's, deze slechts met 2 en op een middagje met wat flitsen ben ik verplicht 2x nieuwe te steken (GP's 2100mA). Niet zo belangrijk maar de zwarte oogt wat steviger dan de zilveren versie.
                  Wel gebruiksvriendelijk menu, hij wordt zonder problemen door het ganse gezin gebruikt.

                  groeten,Luc
                  'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                  Comment


                  • #10
                    Re: Snelle compact met wat zoom en beestige beelden ??

                    @ Janus ,

                    misschien een wat late reactie maar toch:

                    ik heb zelf zo'n Canon maar ben niet echt tevreden over de scherpte van de beelden bij gebruik van de tele met IS. Wel veel opties en de continu AF instelling met IS werkt leuk bij kinderen en huisdieren. Verder zeer hoog energieverbruik, je hebt geen optische zoeker dus je moet wel met het (overigens heldere) LCD scherm werken. Mijn vorige powershot werkte met 4 oplaadbare AA accu's, deze slechts met 2 en op een middagje met wat flitsen ben ik verplicht 2x nieuwe te steken (GP's 2100mA). Niet zo belangrijk maar de zwarte oogt wat steviger dan de zilveren versie.
                    Wel gebruiksvriendelijk menu, hij wordt zonder problemen door het ganse gezin gebruikt.

                    groeten,Luc
                    In ieder geval bedankt voor de reactie, we zijn er nog niet helemaal uit, mijn vrouw vreesd nu toch dat ze haar uitklapschermpje gaat missen, dus de A650 en de A640 komen ook weer in beeld.
                    Janus.
                    Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
                    Enkele van mijn foto's

                    Comment

                    Working...
                    X