Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid Af van Canon 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelheid Af van Canon 5D

    Momenteel heb ik een Pentax 10D, maar ben helemaal niet te
    spreken over de snelheid van de Af, zelfs met een 50-135/2,8 erop.
    Zou evt overschakelen op Canon 5D, maar hoe zit het
    met de snelheid van Af hiervan ?

  • #2
    Re: Snelheid Af van Canon 5D

    Ik vind die prima, hangt wel wat af van de omstandigheden. MAar als er echt weinig licht is zullen er weinig nog snel zijn denk ik.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #3
      Re: Snelheid Af van Canon 5D

      Van een lichtsterke lens zoals een F2.8 zeggen ze wel eens dat dit een snelle lens is, maar daarmee bedoeld men dat je met deze lens nog een snelle sluiter kunt behalen bij minder licht.

      De snelheid van scherpstellen hangt ook af van de motor die gebruikt wordt.
      Zo is bij Canon een USM lens altijd sneller in het scherpstellen dan een niet USM lens.

      Hoe het juist bij Pentax zit, weet ik helaas niet.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: Snelheid Af van Canon 5D

        Ik heb een klein jaar een Pentax K10D gehad met een kitlens, een Sigma 28-70 f2.8, FA50, DA70 Sigma 70-200, Tamron 90mm macro, maar ook met de Pentax 16-50 f2.8 SDM (de tegenhanger van USM dus).

        Ik vond de AF van de Pentax op zich wel behoorlijk accuraat maar veel te traag, vooral in minder goede lichtomstandigheden, en dat met met álle lenzen, dus ook met de 16-50 SDM. AF tracking was wat mij betreft echt hopeloos op de Pentax K10D. Ik had de grootste moeite om scherpe platen te maken van mijn toen 1 1/2 jaar jonge zoontje, omdat de AF hem niet goed genoeg kon volgen.

        De AF van de Pentax was dan ook één van de redenen (naast het gemis van nieuw beschikbare telelenzen) om toch een switch te maken naar de Canon 40D.

        Hoe de AF van de Canon 5D is weet ik niet, maar die van de 40D is écht veel fijner om mee te werken dan de Pentax. Zelfs met gebruik van een Tamron 17-50, die niet over USM beschikt.
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Snelheid Af van Canon 5D

          Ik heb reeds ondervonden dat de Af van de 40D razendsnel is
          ( misschien wel sneller dan de Nikon 300 ? ).
          Maar is de Af van de 5D even snel ? ( want is niet hetzelfde systeem )

          Comment

          Working...
          X