Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe weet ik of een 8gb CFcard werkt in mijn Canon eos350D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe weet ik of een 8gb CFcard werkt in mijn Canon eos350D?

    Hoi allemaal,

    Over een aantal weken ga ik op vakantie naar Mongolie en wil natuurlijk flink wat foto's maken in Raw. Het nadeel is dat dit veel geheugen in beslag neemt. Oplossing: Een geheugenkaartje kopen van 8 GB. Nu hoor ik van een aantal mensen dat deze kaart niet in mijn Eos350D zal gaan werken?

    Mijn vraag aan jullie is; Hoe weet ik of een 8gb CFcard werkt in mijn Canon eos350D?
    Marcel Wiegerinck
    Live je vragen stellen over fotografie?www.fotoklasje.nl

  • #2
    Re: Hoe weet ik of een 8gb CFcard werkt in mijn Canon eos350D?

    googlen leert (van PCMag):

    The camera's playback mode is quite versatile: You can preview just the image itself, with basic shooting information, with a histogram, or with all the camera settings visible. Canon has also updated its handy Jump button—also available on the original Rebel—so you can scroll through your photos in groups of ten or 100, which is useful now that media cards as large as 8GB are available. The Rebel XT uses type I or II CompactFlash cards (not included) to store images.

    Comment


    • #3
      Re: Hoe weet ik of een 8gb CFcard werkt in mijn Canon eos350D?

      Hello,

      ik heb een 8gb SanDisk UltraIII in mijn 350D gebruikt vorig jaar op de IAA in Frankfurt, geen enkel probleem hoor, en bijna 1000 foto's in Raw op zo'n kaartje ... perfect. (Dit was wel de oude versie, dus niet de nieuwe 30Mb/sec versie, weet niet of dat verschil uitmaakt, denk het niet eerlijk gezegd)

      Een andere mogelijkheid is twee kaartjes van 4gb, als er dan iets misloopt ben je niet alles kwijt ... maar dan heb je weer wel het risico dat je een kaartje verliest, terwijl een 8gb in de camera blijft.

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Hoe weet ik of een 8gb CFcard werkt in mijn Canon eos350D?

        Denk je dat je het met 8GB gaat redden? Een imgetank mee om de foto's tussentijds te backuppen en iedere morgen met een lege kaart te beginnen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Hoe weet ik of een 8gb CFcard werkt in mijn Canon eos350D?

          Ik zit te twijfelen wat ik moet doen een image tank of extra kaarten. Een image tank kost natuurlijk ook weer een duid. Of heb je nog wat tips voor een image tank?
          Marcel Wiegerinck
          Live je vragen stellen over fotografie?www.fotoklasje.nl

          Comment


          • #6
            Re: Hoe weet ik of een 8gb CFcard werkt in mijn Canon eos350D?

            8gb werkt in een 350D. ik heb het al gedaan
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment


            • #7
              Re: Hoe weet ik of een 8gb CFcard werkt in mijn Canon eos350D?

              Oorspronkelijk geplaatst door besie Bekijk bericht
              Een image tank kost natuurlijk ook weer een duid.
              Een reis naar Mongolië niet ??

              Comment


              • #8
                Re: Hoe weet ik of een 8gb CFcard werkt in mijn Canon eos350D?

                Oorspronkelijk geplaatst door besie Bekijk bericht
                Of heb je nog wat tips voor een image tank?
                Niet voor een imagetank, maar je zou eens kunnen kijken naar een 2de handse laptop(kleintje) met een grote harde schijf, kun je de foto's ook nog redelijk bekijken.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment

                Working...
                X