Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Ixus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Ixus

    Nu ik mijn Canon S3 IS verkocht heb is het tijd om op zoek te gaan naar 'n goede compact camera
    Ik ben vooral aan 't neuzen tussen de Canon Ixus toestelletjes maar er zijn er zo veel dat 'k door de bomen 't bos niet meer zie Ik twijfel vooral tussen 860 IS, 950 IS ..
    Wat is het belangrijkste verschil van deze modellen met bv. de 85 IS en 90 IS? Help
    Canon PowerShot S3 IS

  • #2
    Re: Canon Ixus

    Kimmi, ik merk dat je weinig reactie krijgt op je vraag. Waarschijnlijk zijn de "echte" meer geïnterresseerd in vagen over de EOS serie !!
    Vorig jaar had ik hetzelfde probleem ivm aanschaf van Ixus 850IS of 950IS.
    Heb toen voor de eerste gekozen omwille van o.a. de groothoeklens, ben er zeer tevreden over, maar ben wel maar een gelegenheidsfotograaf.
    Heb jou beide types even met mekaar vergeleken op de site van testaankoop.
    De 860 komt er als iets beter uit, prijs is ook merkelijk lager. Grootste verschil lijkt me enerzijds de lens en anderzijds het aantal megapixels ( 8 - 12 ).
    8 megapixels lijkt mij ruimschoots voldoende + groothoeklens --> zou de 860IS verkiezen

    Comment


    • #3
      Re: Canon Ixus

      Dag Kimmi,
      Tja de compacttoestelletjes zijn hier niet bijzonder populair in dit forum. Zelf heb ik twee reflextoestellen, maar daarnaast heb ik ook een (compact) Canon 850IS Ixus. Ben daar bijzonder tevreden over voor wat het (maar) moet doen. Het is vooral bijzonder handig en discreet.
      Anderzijds is er een tussenoplossing, niet zo compact meer, maar geweldig goed van kwaliteit en veelzijdigheid - de Panasonic Lumix DMC-FZ18. Een vriendin heeft die vorige maand gekocht en ik was bijzonder verrast door de goede kwaliteiten voor zo'n 18x zoom compact. Niet onmiddellijk iets dat je aan de heup kwijt kunt maar wat een veelzijdigheid en dat voor een lage prijs (330,46 euro + 2% bij konijn). Zeker de moeite om eens te bekijken. Voor de rest vermoed ik dat de 860IS identiek, zoniet beter zal scoren dan de 850IS dus aan jou de keuze.
      Veel succes.
      Groeten, Alain,

      Comment

      Working...
      X