Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 450 D of EOS 40D en lenzen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 450 D of EOS 40D en lenzen...

    hallo,

    Mijn ma heeft vorig jaar haar eerste reflexcamera gekocht, namelijk de canon EOS 400D. Ik heb er al heel wat foto's mee zitten nemen en heb nu beslist om te investeren in mijn eigen toestel en lenzen...
    In juli ben ik een maand op reis naar Amerika (ga rondtrekken van LA naar New York). Vorige jaar heb ik ook rondgetrokken in mexico maar met een gewone digitale camera bij me. Voor deze nieuwe ervaring wil ik zeker goeie foto's willen nemen. Ik heb al redelijk wat info gezocht op het internet en vraag me af welke body ik zou nemen, EOS 450D of de 40D? Ik fotografeer ook af en toe tennismatchen en bij de 400D merk ik soms dat het toestel wat te traag is voor een actie te fotograferen.
    dit is mijn vraag over de body..
    Maar nu ook over de lenzen. Wat kies ik het best? Ik dacht aan de volgende lenzen:
    Canon EF 70-200mm F 4.0 L IS USM + zk. of Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + zonnekap

    Canon EF 17-40mm F 4.0 L USM 77mm + zk.

    Ik ga rondtrekken in het zuiden van Amerika dus veel zon en zo, maar ik wil ook de mogelijkheid hebben om 's avonds foto's te nemen bv in Las vegas , ik wil twee of max 3 lenzen kopen maar genoeg geen probs te hebben... of is alles in een ook mogelijk :-)?

    alvast bedankt
    grtz

  • #2
    Re: EOS 450 D of EOS 40D en lenzen...

    Birgen, de combo 40D met de lenzen die je beschrijft zijn hier ettelijke malen als zeer goed bestempeld, dus daar zit je goed mee.
    Eventueel de 17-55 2.8 IS USM ipv de 17-40, maar dan alleen als je budget het toelaat.

    Comment


    • #3
      Re: EOS 450 D of EOS 40D en lenzen...

      Goede lenzen maken een zéér groot verschil.
      Dus beter wat meer geld in lenzen steken ipv toestel.
      Let wel de 70-200 is een zware lens om mee te sleuren op reis.
      Eventueel kan je ook een 100-400mm verkiezen.
      Die is geen f2.8 maar via RAW opnamen kan je dat ruimschoots kompenseren en/of camera instellingen.
      Ook voor sport is deze geschikt.
      Bovendien je hebt die extra zoom wat dan toch altijd zeer prettig is.
      Ik sluit me ook aan bij Compumax dat de 17-55 2.8 IS een superlens is en perfect voor alle gebruik.
      canon
      www.Pictostijn.net
      https://www.facebook.com/Pictostijn

      Comment

      Working...
      X