Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

technische kant van een toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • technische kant van een toestel

    Weet er iemand een goede site of een goed boek waar er wordt uitgelegd hoe een digitale spiegelrelex er van binnen uitziet en wat er vanbinnen gebeurt als je een foto neemt.
    alvast bedankt,
    Keyki
    Keyki

    When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

  • #2
    Re: technische kant van een toestel

    Misschien is dit al voldoende:


    Het is niet eigenlijk nodig om te weten hoe een camera werkt, je moet vooral weten hoe je ermee moet werken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: technische kant van een toestel

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Het is niet eigenlijk nodig om te weten hoe een camera werkt, je moet vooral weten hoe je ermee moet werken.
      Eigenlijk moet je wel wat dingen weten van de werking, want dan begrijp een aantal dingen beter en weet beter hoe je ermee moet werken. Bv sluiter ivm sync, spiegel ivm lifeview en black out, zoeker stoje wel in beeld niet op foto enz..
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: technische kant van een toestel

        je hoeft niet perse te weten hoe je auto werkt, maar een rijbewijs halen is wel aan te raden.
        heb zelf een 30D, als ik daar ongeveer 30 procent van weet is het veel en toch werk ik er met plezier mee en krijg leuke resultaten.
        er zijn er ook; die alles van een camera/werking/instellingen weten en geen knappe opname kunnen maken.
        tis maar waar je prioriteiten liggen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: technische kant van een toestel

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          je hoeft niet perse te weten hoe je auto werkt, maar een rijbewijs halen is wel aan te raden.
          heb zelf een 30D, als ik daar ongeveer 30 procent van weet is het veel en toch werk ik er met plezier mee en krijg leuke resultaten.
          er zijn er ook; die alles van een camera/werking/instellingen weten en geen knappe opname kunnen maken.
          tis maar waar je prioriteiten liggen.
          grt,bouk.
          Een VW 30D?

          Comment


          • #6
            Re: technische kant van een toestel

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            je hoeft niet perse te weten hoe je auto werkt, maar een rijbewijs halen is wel aan te raden.
            heb zelf een 30D, als ik daar ongeveer 30 procent van weet is het veel en toch werk ik er met plezier mee en krijg leuke resultaten.
            er zijn er ook; die alles van een camera/werking/instellingen weten en geen knappe opname kunnen maken.
            tis maar waar je prioriteiten liggen.
            grt,bouk.
            Als Keyki nu interesse heeft hoe een digitaal toestel werkt, is dat toch zijn recht om dat hier even te vragen zeker

            Technische interesse, is toch positief zou ik zeggen, als je bij het bedienen van je toestel weet wat er dan juist in je toestel gebeurt, kan je het ook gemakkelijker begrijpen

            Met een rijbewijs op zak, geen wiel kunnen wisselen, of niet je olie kunnen controleren, zo zijn er ook méér dan je denkt, en daarom zijn dat geen slechte chaufeurs, maar als ze wat voorhebben, dan hebben ze toch méér problemen dan iemand die Bv. binnen de 10 minuten een ander wiel heeft geplaatst.

            Comment


            • #7
              Re: technische kant van een toestel

              Bedankt Demeyereg, je beschrijft wat ik denk.
              ik denk dat ik het beter ga begrijpen, als ik weet wat een toestel vanbinnen allemaal doet, ik heb al een technische uitleg gehad van iemand, met spiegel die dichtklapt en zo, maar ik kan er mij geen voorstelling bij maken en mijn doel is om van een amateur toch naar een semi-prof te willen gaan.
              Misschien een beetje veel bij het haar gegrepen, maar je kan maar dromen é.

              Aan allen, alvast bedankt voor de commentaren en reacties.

              groetjes,
              Keyki
              Keyki

              When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

              Comment

              Working...
              X