Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus SP-series: welk? (of andere degelijk compact/bridge?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus SP-series: welk? (of andere degelijk compact/bridge?)

    Hallo,

    ikzelf heb een 350d, maar hier thuis willen mijn ouders hun compactje omwisselen voor een iets uitgebreider systeem. Aangezien wij 2 xd-kaartjes van elks 256mb hebben, en deze enkel in olympus toestellen kunnen gebruikt worden, zouden we opnieuw een olympus kopen.

    Nu twijfelen we nog tussen deze twee:
    SP-550 28-504mm zoom, 7.1 megapixels,
    SP-560 27-486mm, 8.0 megapixels

    De tweede is wel wat uitgebreider denk ik, (kijk eens bij speficaties bij beide modellen)

    Deze nieuwste (klik)laten we buiten beschouwing, te veel megapixels (kunnen we dan minder foto's mee nemen en is toch niet nodig zo veel pixels), en kost natuurlijk wat te veel.


    Heeft er iemand ervaring met de twee voorgestelde toestellen? Goed/slecht?
    Of hebben jullie een ander voorstel in die prijsklasse, rekening houdend met de xd-kaartjes?

    Alvast bedankt!
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

  • #2
    Re: Olympus SP-series: welk? (of: welke degelijke camera met xd-kaart?)

    Ik zou mijn keuze nooit baseren op twee geheugenkaartjes van 256MB die je nog hebt liggen.

    Als je een beetje uitkijkt heb je voor 10 euro een SD-kaartje van 1GB .

    Met 256MB geraak je niet ver in een 7-8 megapixel-camera.

    Olympus is waarschijnlijk nog het enige merk dat met XD-kaartjes werkt, de fabrikanten van geheugenkaartjes zullen dan ook niet veel tijd en geld steken in de ontwikkeling van nieuwe (grotere) kaartjes. Als je nu een Olympus koopt, en je investeert in meer XD-geheugen, dan is de kans heel groot dat je die kaartjes nooit meer kan gebruiken in het volgende toestel.
    Last edited by Black B@ndit; 29 april 2008, 22:38.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Olympus SP-series: welk? (of: welke degelijke camera met xd-kaart?)

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik zou mijn keuze nooit baseren op twee geheugenkaartjes van 256MB die je nog hebt liggen.

      Als je een beetje uitkijkt heb je voor 10 euro een SD-kaartje van 1GB .
      In de Makro heb je dacht ik voor rond de €7 een SD van 2GB.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Olympus SP-series: welk? (of: welke degelijke camera met xd-kaart?)

        Ook Fuji werkt met xD kaartjes

        Comment


        • #5
          Re: Olympus SP-series: welk? (of: welke degelijke camera met xd-kaart?)

          ikzelf zou er ook niets uit maken één met sd te kopen, die worden nl. in zowat alle compactjes gebruikt, ik moet ze alleen hier thuis nog van kunnen overtuigen. Voor m'n ouders gaat het er vooral om dat ze die xd's vroeger duur betaald hebben, en niet dat de sd's nu zo goedkoop zijn...

          buiten dat, is die sp-serie goed?
          En ook misschien dan, welke met andere kaartjes zouden jullie eventueel aanraden?

          bedankt!
          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
          BLOG

          Comment


          • #6
            Re: Olympus SP-series: welk? (of andere degelijk compact/bridge?)

            even kijken misschien wat u het meest aanspreekt

            Comment


            • #7
              Re: Olympus SP-series: welk? (of andere degelijk compact/bridge?)

              als ik daar op af ga, de deze: Panasonic Lumix DMC-FZ18
              maar ik ga daar niet op af, daar zijn er ocharme 4 besproken,
              dus iemand die ervaring heeft met bepaalde toestellen, die er vooral mijn ouders dan raad in kan geven (welke te kopen, op fotogebied zal ik hen wel raad geven)

              grtz
              Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
              BLOG

              Comment


              • #8
                Re: Olympus SP-series: welk? (of andere degelijk compact/bridge?)

                Kijk hier voor een complete test van de FZ18:
                Barely half a year after the introduction of the DMC-FZ8, Panasonic added another model to its popular range of compact 'super zoom' Lumix cameras in the shape of the FZ18. Although obviously based on the FZ8 (they are externally almost identical), the FZ18 doesn't replace it; it's a sort of 'big brother' with a bigger zoom, more pixels and a smattering of new features.


                Dat is geen slechte keuze.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X