Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk fototoestel kiezen onder tem 150€ ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk fototoestel kiezen onder tem 150€ ?

    Hallo iedereen, dit is mijn eerste post op dit forum.

    Ik ben op zoek naar een nieuw digitaal fototoestel om mijn huidige Olympus Camedia c-370 te vervangen. De hoofdredenen is dat ik youtube tutorials ga maken voor op men website. Ik gebruik mijn fototoestel daarnaast ook om foto's te maken van computerhardware. Of wanneer ik op vakantie ga, op een fuif ga, ... Esthetisch gezien moet hij klein (compact) zijn, kleur vind ik zwart wel mooi maar dat is bijzaak

    Ik aarzel tussen heel wat toestellen, vandaar deze thread. Aangezien ik geen winkels ken, zal ik twee links posten waar er heel wat fototoestellen zijn aan een degelijke prijs (spijtig genoeg online winkels) :




    In de mediamarkt heb ik ook de Sony dsc-w55 en Casio z-77 gezien.

    Voor de rest ben ik niet veel op zoek geweest, en sla ik tilt wanneer ik alle verschillende modellen voor mijn neus zie.

    Aan jullie nu
    Alvast bedankt !

    Benwake

  • #2
    Re: Welk fototoestel kiezen onder tem 150€ ?

    Digicamshop is ook een "echte" winkel in Antwerpen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Welk fototoestel kiezen onder tem 150€ ?

      Met je budget misschien ook eens kijken op tweedehands sites als Ebay.
      Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

      Comment


      • #4
        Re: Welk fototoestel kiezen onder tem 150€ ?

        Voor 150 euro kan je een Canon Powershot A 590 IS vinden bij www.sdcard.be of www.fotokonijnenberg.be .

        Het is geen super-compactje, maar toch klein genoeg, en het is een zwart toestelletje.

        Bij www.dpreview.com komen die kleine Canon's gewoonlijk vrij goed uit de tests.

        Je zal misschien wel een super-compactje vinden voor die prijs, maar dan heb je niet dezelfde beeldkwaliteit als bij die Canon. Je zal dan ook de beeldstabilisatie moeten missen die wel op de A 590 IS zit.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Welk fototoestel kiezen onder tem 150€ ?

          De prijs van die canon ligt wel iets te hoog, ik zocht überhaupt onder de 150€. En de videomode is niet zo performant, meestal is het 30fps bij 640x480 en bij de canon Videomode (maximale prestaties) 640 x 480 at 20 fps

          Die twee winkels in de link bekijk ik straks eens, tziet er naar uit dat ze enorm veel keuze hebben.

          Hebben jullie anders nog een voorkeur ?

          Ik dank jullie allemaal voor de reacties tot nu toe

          Comment

          Working...
          X