Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony dsc-h50 of Panasonic DMC-FZ18

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony dsc-h50 of Panasonic DMC-FZ18

    hallo

    ik ben nieuw hier .......

    ik ben nu aan mijn derde toestel Fuji F50FD.
    daarvoor heb ik twee anderen gehad nl Sony P10 en Sony W17.
    reden waarom ik telkens een ander toestel kocht, was omwille van het aantal MP.
    van W17 ben ik altijd tevreden geweest.
    toen F50FD uitkwam, heb ik deze gekocht.
    dit heb ik mij al erg beklaagd.
    bijna elke foto zit vol ruis, in tegenstelling tot sony was dit altijd haarscherp.
    zelf ben ik redelijk veel bezig met fotografie ...... ik trek heel veel foto's van mijn kinderen (6j, 4j en 6mnd).

    nu heb ik wat liggen zoeken via google en het is moeilijk om kiezen, schrik voor terug een miskoop te doen.

    mijn voorkeur lijkt te liggen bij Sony DSC-H50 oftewel Panasonic Lumix DMC-FZ18.
    reden : zoom groothoek en telezoom.

    wanneer komt nieuwe van Sony uit .... ene site staat eind april, andere midden mei en nog een andere half juni ...... ?

  • #2
    Re: Sony dsc-h50 of Panasonic DMC-FZ18

    Oorspronkelijk geplaatst door LeZoHe Bekijk bericht
    reden waarom ik telkens een ander toestel kocht, was omwille van het aantal MP.
    Laat dat nu DE reden zijn waarom je het NIET had mogen doen...

    Alhoewel, de FZ18 valt vrij goed mee tot ISO400.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Sony dsc-h50 of Panasonic DMC-FZ18

      Inderdaad...koop nooit terug een nieuw toestel(compact,bridge) omdat deze weer maar eens meer pixels kreeg dan zijn voorganger.
      Dit is één van de grootste fouten die mensen maken die enkel een compactje gebruiken voor huis,tuin en vakantiefoto's.

      Er woed tegenwoordig bij alle producenten een mega-pixel oorlog...dus trap nooit in reclame van prachtige kodak met 12 en meer pixels en iso tot 3200 enz.. Vergeet het want het is zuiver om het geld uit je zakken te halen vind ik.

      De Panasonic lumix Dcm FZ18 heb ik ook en die kun je zogezegd instellen op iso 6400 bij hoge gevoeligheid...je moet zo maar eens een foto trekken zowel in RAW als in JPEG wat krijg je te zien een foto van een zandstorm...

      Dus hoge iso's en heel veel megapixels is een fabel bij compactjes.
      Daarbij veel megapixels werkt zo wie zo veel ruis in de hand omdat de veel te kleine sensor dit niet aan kan.

      Maar de Panasonic is een zeer goed toestel en zoals nete aangaf hierboven tot 400iso te doen alles daarboven is af te raden...anders moet je opteren voor een DSLR.

      Grtz templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Sony dsc-h50 of Panasonic DMC-FZ18

        In het vergelijk van de camera's moet je ook bedenken, dat de FZ18 al maanden geleden uitgekomen is en zich in de praktijk al bewezen heeft, de H50 is net uitgekomen en je moet maar afwachten hoe deze camera zich in de praktijk gedraagt.
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

        Comment

        Working...
        X