Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

materiaal voor een beginner, canon 400D een goede keuze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • materiaal voor een beginner, canon 400D een goede keuze?

    Hallo

    Ik ben altijd al zeer geïntresseerd geweest in fotografie en alles die ermee te maken heeft, ik ben al verschillende keren op het forum komen kijken.

    Er zitten echt wel prachtfoto's tussen, en ik zou het graag ook kunnen Ik denk er dus aan om binnenkort (indien de centjes het toelaten) een mooi toestel te kopen..

    Nu dacht ik eerst en vooral aan Canon, waarom? omdat wij thuis altijd zeer goede ervaring gehad hebben met onze (niet te vergelijken) A60 en A95 compact cameratjes, de menu's, de eenvoud enz.. dat maakt ze veel beter aanvoelen in vergelijking met een ander merk..

    Ik dacht eerst aan de Canon 400D maar aangezien velen toch al snel zeggen dat ze tekort komen, moet ik misschien meteen een beetje opleggen en voor de 40D gaan..

    en dan heb ik nog het lenzenprobleem.. welke lenzen? apart kopen van canon of een ander merk? wat is zo de goeie all around beginnerslens?

    bedankt!
    Pieter
    Last edited by tweetyoost; 29 april 2008, 08:43.

  • #2
    Re: materiaal voor een beginner, canon 40D een goede keuze?

    al 1000000000000000000000000000000000000 miljoen keer gezegt hier op bd.

    investeer in GLAS niet in een BODY.
    beter een 400d met L glas dan een 40d met rommel. niet dat 3th party lenzen slecht zijn. kijk maar es naar tamron 17-50 f2.8 en tamron 28-75 f2.8
    deze zijn zeer goed.

    als je een beginner bent dan ga je de eerst maanden zoet zijn hoor om hem van binnen en vanbuiten te kennen.

    ook al 100000000000000000000000000 keer aan het bod gekomen. ga ze eens voelen in de mediamarkt ofzo.

    Comment


    • #3
      Re: materiaal voor een beginner, canon 40D een goede keuze?

      Ik heb lang getwijfeld tussen de 40D en de Pentax K10D. Het is deze laatste geworden. Voor mij een camera die een beetje aanleunt bij de 40D qua kwaliteit van body en qua mogelijkheden.
      Pro was voor mij dat deze werkt met SD kaartjes, die ik al bezat.
      En hij heeft ook stabilisatie in de body (dus minder dure lenzen nodig dan bij Canon/Nikon als je stabilisatie wil).

      Ik heb hem dit weekend in Mediamarkt gezien (met kitlens) aan 555 euro.
      Ik ben absoluut geen grote fan van MM, maar dit aanbod is toch wel knap.
      Last edited by nete; 28 april 2008, 22:38.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: materiaal voor een beginner, canon 40D een goede keuze?

        ik geloof vandaag was de canon 400d met standaard lens 399 euro bij mediamarkt hier in Nederland, met koningendag is de nikon d40 met standaard lens 333 euro.

        Comment


        • #5
          Re: materiaal voor een beginner, canon 40D een goede keuze?

          Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht
          al 1000000000000000000000000000000000000 miljoen keer gezegt hier op bd.

          investeer in GLAS niet in een BODY.
          beter een 400d met L glas dan een 40d met rommel. niet dat 3th party lenzen slecht zijn. kijk maar es naar tamron 17-50 f2.8 en tamron 28-75 f2.8
          deze zijn zeer goed.

          als je een beginner bent dan ga je de eerst maanden zoet zijn hoor om hem van binnen en vanbuiten te kennen.

          ook al 100000000000000000000000000 keer aan het bod gekomen. ga ze eens voelen in de mediamarkt ofzo.
          Je bent vet met een body met goede lenzen als je de body verkrampt moet vastnemen...
          Maar er zit zeker wel een waarheid in (dat goed glas belangrijker is dan een duurdere body).

          Maar als beginner kan je met de kitlenzen toch wel al starten. Dan kan je volop experimenteren en bepalen in welk bereik je best kan investeren voor betere lenzen.

          Dus zoals eerder gezegd, ga ze eens bekijken en testen welke jouw het beste ligt. Als dit een canon is, goed. Is het een ander merk, ook goed. Een miskoop kan je in mijn ogen niet doen, elk merk (zelfs elk type toestel) heeft zijn goede (en ook iets minder goede) eigenschappen.
          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

          Comment


          • #6
            Re: materiaal voor een beginner, canon 40D een goede keuze?

            De Canon 40D is zeker beter dan de 400D. Ik zou beginnen met een gewone kitlens en achteraf pas lenzen kopen die je echt nodig hebt. Maar zoals Immage zegt, invensteer dan in goed glas, in L lenzen dus.
            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: materiaal voor een beginner, canon 40D een goede keuze?

              Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
              Je bent vet met een body met goede lenzen als je de body verkrampt moet vastnemen...
              Dan neem je toch een grip en kan je langer werken (twee batterijen) en makkelijker werken in de protrait-stand(knoppen worden herhaald) en heb je meteen een goeie balans bij zwaardere lenzen.

              Aan de TS, ga als je het budget hebt voor de 40D en een 17-85, je zal er geen spijt van hebben. Een pak BD leden hebben hun woonplaats in het profiel staan, spreek er een aan en ga eens ervaren wat een DSLR zoal meebrengt.

              Comment


              • #8
                Re: materiaal voor een beginner, canon 40D een goede keuze?

                Met een 40D kan je geen miskoop doen en ben je met wat geluk enkele jaartjes zoet, qua lenzen zou ik om te starten geen fortuinen uitgeven, onlangs even met een nieuw 18-55 IS kitlensje zitten spelen op een 400D van een vriend en voor die prijs bestaat er niks beters momenteel , heel scherp dingetje hoor en stabilisatie ! Eventueel kan je ook nog een extra 50 F1.8 prime voor 90 euro erbij kopen om wat mooie dof experimentjes te doen. Met zo’n setje kun je al een een mooie leercurve doorlopen en zal je op termijn vanzelf wel merken wat je noden zijn, beter zo starten dan onmiddellijk voor een aardige som uitgeven en dan vaststellen dat je enkele miskopen hebt gedaan
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: materiaal voor een beginner, canon 40D een goede keuze?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                  Dan neem je toch een grip en kan je langer werken (twee batterijen) en makkelijker werken in de protrait-stand(knoppen worden herhaald) en heb je meteen een goeie balans bij zwaardere lenzen.
                  De grip (die onderaan bijgevoegd wordt) maakt de ronding waar de bovenste vingers rond moeten echt niet dikker hoor... (en ja, ik spreek uit eigen ervaring). Voor de andere punten die je opnoemt is het idd een aanrader (en welkome aanvulling).
                  Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: materiaal voor een beginner, canon 40D een goede keuze?

                    Oorspronkelijk geplaatst door tweetyoost Bekijk bericht
                    Hallo

                    Ik ben altijd al zeer geïntresseerd geweest in fotografie en alles die ermee te maken heeft, ik ben al verschillende keren op het forum komen kijken.

                    Er zitten echt wel prachtfoto's tussen, en ik zou het graag ook kunnen Ik denk er dus aan om binnenkort (indien de centjes het toelaten) een mooi toestel te kopen..

                    Nu dacht ik eerst en vooral aan Canon, waarom? omdat wij thuis altijd zeer goede ervaring gehad hebben met onze (niet te vergelijken) A60 en A95 compact cameratjes, de menu's, de eenvoud enz.. dat maakt ze veel beter aanvoelen in vergelijking met een ander merk..

                    Ik dacht eerst aan de Canon 400D maar aangezien velen toch al snel zeggen dat ze tekort komen, moet ik misschien meteen een beetje opleggen en voor de 40D gaan..

                    en dan heb ik nog het lenzenprobleem.. welke lenzen? apart kopen van canon of een ander merk? wat is zo de goeie all around beginnerslens?

                    bedankt!
                    Pieter
                    Mocht ik in uw plaats zijn als beginner zocht/kocht ik wellicht:

                    - 2de hands materiaal
                    - Canon 40D
                    - Canon EF 50mm 1.8 (voor low light fotografie prijskwaliteit fantastisch!!)
                    - Canon EF 17-40L
                    - Canon EF 70-200 F4 IS

                    Alle bovenstaande materiaal blijft ook heel stabiel in waarde, dus stel dat je na 6 a 12 maand het toch allemaal maar niks vind ben je hooguit een paar honderden euro's kwijt.
                    (terwijl als je nieuw koopt bent je toch soms het dubbele kwijt)

                    GO CANON ! ;-)
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: materiaal voor een beginner, canon 40D een goede keuze?

                      Nu is het misschien wel waar dat ik beter eerst een 400D koop, ik heb ze reeds beide vastgehad in de mediamarkt, en de 40D voelt wel een stuk professioneler aan, wsh door zijn stevigheid,grote,gewicht.. maar kost uiteindelijk ook wel het dubbele!

                      ik heb een beetje zitten zoeken op internet en kwam op de site: www.redcoon.be de canon 400D met 18-55 kitlens tegen voor 505euro! daar gaat dannog eens 60euro cashback af dus voor +-445 euro heb je dus een mooie camera met een beginnerslens

                      misschien zoiets overwegen?

                      en bij mijn weten is dit toch zowat de populairste camerareeks bij hobby fotografie? ofniet?

                      Bedankt voor alle reply's!

                      Comment


                      • #12
                        Re: materiaal voor een beginner, canon 40D een goede keuze?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
                        De grip (die onderaan bijgevoegd wordt) maakt de ronding waar de bovenste vingers rond moeten echt niet dikker hoor...
                        Klopt, en dat we allemaal verschillende handen hebben en een camera niet noodzakelijk op dezelfde manier vastnemen klopt ook. Zo grijpen mijn wijsvinger en middenvinger niet, ringvinger en pink zitten zo goed als helemaal op de grip. Maar ik heb dan ook lange fijne vingers, iemand met zwansossiskes zal de grip anders ervaren.

                        Comment


                        • #13
                          Re: materiaal voor een beginner, canon 40D een goede keuze?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
                          De grip (die onderaan bijgevoegd wordt) maakt de ronding waar de bovenste vingers rond moeten echt niet dikker hoor... (en ja, ik spreek uit eigen ervaring). Voor de andere punten die je opnoemt is het idd een aanrader (en welkome aanvulling).
                          Voor mij is er helemaal niets mis met de grip van de 400 D, ik heb dan wel maar gewone handen, ben geen metser ofzo.

                          Comment


                          • #14
                            Re: materiaal voor een beginner, canon 40D een goede keuze?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
                            Voor mij is er helemaal niets mis met de grip van de 400 D, ik heb dan wel maar gewone handen, ben geen metser ofzo.
                            En wat heeft dit met de vorm te maken, of wat bedoel je hiermee?

                            Hoe een toestel in de hand ligt is natuurlijk heel persoonlijk. Ik probeer gewoon te zeggen dat het verschil tussen een 400d en een 40d wel groter is dan men soms wel denkt (en zeker verder reikt dan enkel de technische eigenschappen, zeker op gebied van vorm en "handling"). En dat iedereen voor zich moet uitmaken of een bepaalde body een goede grip heeft of niet. Maar zomaar zeggen dat de batterijgrip alles oplost is zeker niet altijd waar.
                            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: materiaal voor een beginner, canon 400D een goede keuze?

                              ik raad de kitlens toch af, je zal heel snel de beperkingen voelen.
                              De Tamron 17-50 is degelijk materiaal en een meerwaarde (als je dan toch twijfelt tss kitlens of 3party lens)
                              ----------------------------
                              http://veg-fx.deviantart.com
                              portfolio @ http://veg-fx.deviantart.com/portfolio/

                              Comment

                              Working...
                              X