Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade: D300 of D80?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade: D300 of D80?

    Zo, ik heb de fotografie microbe nu echt te pakken en de mogelijkheden met mijn Nikon D40 zijn wat te klein geworden.
    Daarom wil ik een upgrade doen, en meer specifiek om volgende redenen:

    1. Meer megapixel: omdat ik ook macro schiet en soms wel redelijk wil croppen
    2. betere focus, en vooral méér scherpstelpunten
    3. betere ruispresentaties (of minder, tis maar hoe je het ziet )
    4. algemeen een betere beeldkwaliteit

    Ik overwoog eerst een D300, maar ik had de indruk dat je enkel veel geld betaalde voor de nieuwe features zoals 51 focuspunten, magnesium body, ...

    Is de beeldkwaliteit van D80 en D300 vergelijkbaar, en is het idd zo dat een D300 vooral verbeterd is qua features?

    De D80 is momenteel zeer goed geprijsd (600 euries) maar mss ga ik spijt hebben als er binnenkort een opvolger komt

    Een D300 is wel een droom, maar ja de prijs. Toch denk ik wel dat ik met deze camera al heeeel ver kan komen qua mogelijkheden, en dat deze lange tijd de beste camera van het moment zal zijn (semi-prof gezien , Nikon -fan he )
    Maar ik zie er ook tegenop dat deze prijs zeker en vast sterk zal gaan dalen

    Dus, wat denken jullie? Ik hoor het graag

    groeten
    Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
    <<< www.pbase.com/robbyj >>>

  • #2
    Re: Upgrade: D300 of D80?

    Het hangt van jouw favoriete onderwerpen af :
    - Heb je dikwijls een snelle AF nodig (bijv sport)
    - In donkere omgevingen waar je de ISO moet opkrikken (bijv optredens)
    Dan zal de D300 zeker een voordeel hebben boven de D80.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade: D300 of D80?

      Over 1 zaak moet je je geen illusies maken: prijsdalingen. Ik wacht tot het "hot" gehalte gezakt is, en stap dan in. Zo betaal je een redelijke prijs voor iets dat toch nog vrij hot is. Heb nu nog een Samsung40" LCD tv bvb. die geen full HD is. So what... ik heb hem al lang... en de volgende zal wel een full HD zijn
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment

      Working...
      X