Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 of Canon 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D80 of Canon 40D

    Ik ben op dit ogenblik nog hard aan het twijfelen tussen onderstaande 2 paketten. Ik ben nieuw in dit gamma en heb als bedoeling in de eerste plaatst wat familie & reisfoto's te maken.
    Keuze 1: Nikon D80 + AF-S DX VR18-200m f3.5-5.6 (+ eventueel AF-D 50mm f1.4 => om aan korting van 150€ te komen)
    Keuze 2: Canon EOS 40D + EF-S 17-85mm F:4.0-5.6 IS USM + Canon EF 70-300mm F:4.0-5.6 IS USM (+ nadien eventueel een 50mm)
    Mag ik jullie vragen me op een neutrale manier te adviseren. Na weken op dit forum te hebben gekeken ben ik het noorden even kwijt.
    Alvast bedankt voor jullie reacties

  • #2
    Re: Nikon D80 of Canon 40D

    heb je al ervaring in de dslr wereld?

    of is het je 1e?

    persoonlijk zou ik eerder de nikon set pakken.
    de 18-200 is goed en je hebt er een mooie portretlens bij.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D80 of Canon 40D

      Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht
      heb je al ervaring in de dslr wereld?

      of is het je 1e?

      persoonlijk zou ik eerder de nikon set pakken.
      de 18-200 is goed en je hebt er een mooie portretlens bij.
      Het is inderdaad mijn allereerste ervaring in een dslr.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D80 of Canon 40D

        Hier loopt een gelijkaardig draadje, weliswaar zonder lenzen.

        Jos
        Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D80 of Canon 40D

          Ik heb zelf een 40D en ben daar heel tevreden over, geen ervaring met D80
          EOS 40D + 17-55mm F/2.8 iS

          http://www.chouffke.be/

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D80 of Canon 40D

            Oorspronkelijk geplaatst door Josp Bekijk bericht
            Hier loopt een gelijkaardig draadje, weliswaar zonder lenzen.

            Jos
            Jos, ik denk dat je de 40D toch niet kan vergelijken met de 400D (welke een instapmodel is)
            De nikon 80D is volgens mij meer een semi-pro, maar niet van het niveau als de 40D van Canon

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D80 of Canon 40D

              Een miskoop zul je in geen van beide gevallen doen

              De 40D is een nieuwer toestel met meer mogelijkheden, wat niet wil zeggen dat de D80 geen goeie camera meer is. Als je denkt fotografie later te willen uitbouwen als (serieuze) hobby, kun je misschien beter voor de 40D gaan. Je zal minder snel tegen de limieten van die camera aanlopen.

              Aan de andere kant is de D80 met 18-200 lens een erg mooie combo om familie- en reisfoto's te maken.

              Probeer ze misschien ook alletwee eens vast te krijgen, en kijk welke het best in je hand ligt.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D80 of Canon 40D

                Thom Hogan:

                The Buzz
                Apr 19--Current rumors out of Japan have Nikon introducing the D90, D3x, plus lenses, in the second week of June. I'm tightening my D90 (or whatever they decide to call it) prediction date to between May 12th and June 16th.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D80 of Canon 40D

                  Oorspronkelijk geplaatst door lurf90 Bekijk bericht
                  Jos, ik denk dat je de 40D toch niet kan vergelijken met de 400D (welke een instapmodel is)
                  De nikon 80D is volgens mij meer een semi-pro, maar niet van het niveau als de 40D van Canon
                  Je hebt gelijk, cijfertje miskeken.

                  Jos
                  Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D80 of Canon 40D

                    Hallo,

                    Zal je misschien toch een beetje kunnen helpen
                    Heb juist mijn D80 en een hoop glas verkocht om een 40D aan te schaffen
                    Heb hier nog geen seconde spijt van is zoals ze hierboven zeggen toestellen zijn niet te vergelijken 40D is een niewer toestel
                    Alhoewel ik van de Nikon ook zeer tevreden was, je kan dus wijnig verkeerd doen.
                    40D heeft live view is sneller toch iets meer mogelijkheden en wat ik ook belangrijk vindt de lensen f4 reeks

                    mvg Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D80 of Canon 40D

                      Deze maand dacht ik net 2 topics gelezen te hebben van mensen die net waren overgestapt van de D80 naar 40D.

                      Misschien eens naar op zoek gaan, die 2 kunnen zeker vertellen waarom ze vonden dat de 40D beter was en of ze dat na een tijdje werken met die 40D nog steeds vinden.

                      Ik zie nu dat het topic boven het mijne er net zo eentje is. Dus Johan heb je al gevonden.
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment

                      Working...
                      X