Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 of Canon 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D80 of Canon 400D

    Ik heb na rijp beraad mijn Fuji S2 pro en een gamma aan sigma lenzen verkocht. De Sigma lenzen wegens te weinig gebruik en geen allround lens, en de fuji s2 pro vanwege zin in iets nieuw na 5 jaar.
    Nu zit ik met he volgende dillema. Ofwel ga ik gaan voor de Nikon D80 ofwel voor de Canon 400D. Daarbij ga ik sowieso een allround lens kopen zoals een sigma 18-200 OS.
    Dus waarom zou ik de canon boven de nikon verkiezen of omgekeerd. Ik heb ze beiden in mijn hand gehad (welliswaar zonder grip eronder, iets wat ik er zeker bijkoop) en ze lagen me beiden nogal goed in de hand.

    moeilijke keuzes...
    Last edited by b_tech; 28 april 2008, 10:40.

  • #2
    Re: Nikon D80 of Canon 400D

    typisch iets voor Canon en Nikon aanhangers zo,n vraag.
    ben wel benieuwd, zelf zou ik gaan voor Canon vanwegen de uitstekende ervaringen met deze Ferrari onder de fototoestellen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D80 of Canon 400D

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      zelf zou ik gaan voor Canon vanwegen de uitstekende ervaringen met deze Ferrari onder de fototoestellen.
      ]zelf zou ik gaan voor Nikon vanwegen de uitstekende ervaringen met deze Lamborghini onder de fototoestellen.

      Bij de D80 zitten ook nog veel instellingen buiten op de camera, dan heof je ook niet steeds in de menu's te duiken en je kan ook fatsoenlijk je vingers kwijt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D80 of Canon 400D

        Zijn er nog sportkarren
        Nikon D80 - Nikkor AF-S 18-200mm F 3.5-5.6 G DX VR - AF Nikkor 80-200 mm 1:2.8 ED - Nikkor AF-G 70-300/4.0-5.6 - filters van B+W - SB-600 Speedlight - alles in Lowepro[
        life is like a box of chocolates, You never know what you're gonna get.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D80 of Canon 400D

          zelf zou ik gaan voor Canon vanwegen de uitstekende ervaringen met deze Ferrari onder de fototoestellen.
          zelf zou ik gaan voor Nikon vanwegen de uitstekende ervaringen met deze Lamborghini onder de fototoestellen

          t'gaat weer beginnen ja
          noch nikon noch canon verkoopt brol, beide zijn goeie toestellen en de verschillen schuilen vaak in details en instellingen. meestal wordt dergelijke keuze ook bepaald door voorafgaande lens / flitsers die compatibel blijven met nikon of canon
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D80 of Canon 400D

            @ devid: in mijn geval is dat niet zo aangezien ik opnieuw start. Ik moet geen rekening houden met compatibele flitsers of lenzen. Ik koop ofdat het nu de nikon of de canon wordt er een allround sigmalens voor.
            Dus gewoon objectieve meningen (voor zover dat mogelijk is natuurlijk ) over deze 2 modellen.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D80 of Canon 400D

              Als ze beide evengoed in de hand liggen (vreemd, maarja) zou ik de kostprijs mijn keuze laten bepalen.

              Zowel nikon als canon maken goede toestellen.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D80 of Canon 400D

                Ik heb zelf een Canon 400D en ja ik vind het inderdaad een reuze toestel.
                De nikon ken ik niet maar dat zal ongetwijfeld ook wel een zeer goed toestel zijn.

                Als ge voor de 400D gaat er zeker in batterijgrip bij kopen..ligt hij nog lekkerder in de hand.

                Grtz templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D80 of Canon 400D

                  Ik moet voor mezelf ook deze keuze maken... Net als voor u zijn het ook voor mij de eerste ervaringen met (d)SLR-camera's.

                  Na heel wat op dit forum en op dpreview.com te lezen heb ik lijstje gemaakt van positieve punten van beide camera's..

                  positieve punten van de D80 tov de 400D
                  - spotmetering
                  - extra scherm bovenaan
                  - grotere zoeker & optioneel gridlines in de zoeker
                  - AF assist lampje (bij 400D kan je wel de flits gebruiken)
                  - SD kaartjes (omdat ik er al enkele bezit...)
                  - krachtigere batterij

                  positieve punten van de 400D tov D80
                  - anti dust (maar vaak lees je dat dit niet veel voorstelt, het stof blijft bovendien in de body hé)
                  - volgens wat ik lees minder ruis op hoge ISO, maar niet iedereen gaat akkoord
                  - volgens wat ik lees beter voor sportfotografie, iets sneller (belangrijk voor mij omdat ik het vooral zou gebruiken voor watersportfoto's..), maar verwaarloosbaar tov D80
                  - goedkoper
                  - groter instelbaar bereik aan image parameters

                  als iemand dit lijstje kan aanvullen, be my guest
                  hopelijk kan je nu beter je keuze maken...
                  ik ben er in ieder geval nog niet uit.

                  mvg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D80 of Canon 400D

                    zijn er naast de bovengenoemde pro's en contra's nog meer verschillen, laat ze maar komen he

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D80 of Canon 400D

                      heb zelf de D80, nog maar pas, en onlangs een 400D in m'n pollen gehad. ben wel blij met m'n D80: voelt veel beter aan, zwaarder, steviger, 'echter'. Maar ga je er daarom betere foto's door hebben? Denk ik niet, de kwaliteit zal zeker gelijkwaardig zijn. Nadeel aan de nikons vind ik de duurdere lenzen, een niet te verwaarlozen aspect als je binnen een bepaald budget wil blijven.
                      Vriendelijke groeten, Sven
                      Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D80 of Canon 400D

                        Ik ben vorig jaar overgeschakeld van Canon 400D naar nikon D80.........waarom?
                        Omdat ik de kwaliteit beter vind en hij heeft een betere grip en voelt niet zo plastiekerig aan. Samen met een Nikon 18-200VR neem ik bijna al mijn foto's.
                        Ik heb het mij nooit beklaagd.

                        Ondertussen zit ik aan de Nikon D300

                        Grtz R.
                        Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D80 of Canon 400D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alexe Bekijk bericht
                          Ik moet voor mezelf ook deze keuze maken... Net als voor u zijn het ook voor mij de eerste ervaringen met (d)SLR-camera's.

                          Na heel wat op dit forum en op dpreview.com te lezen heb ik lijstje gemaakt van positieve punten van beide camera's..

                          positieve punten van de D80 tov de 400D
                          - spotmetering
                          - extra scherm bovenaan
                          - grotere zoeker & optioneel gridlines in de zoeker
                          - AF assist lampje (bij 400D kan je wel de flits gebruiken)
                          - SD kaartjes (omdat ik er al enkele bezit...)
                          - krachtigere batterij

                          positieve punten van de 400D tov D80
                          - anti dust (maar vaak lees je dat dit niet veel voorstelt, het stof blijft bovendien in de body hé)
                          - volgens wat ik lees minder ruis op hoge ISO, maar niet iedereen gaat akkoord
                          - volgens wat ik lees beter voor sportfotografie, iets sneller (belangrijk voor mij omdat ik het vooral zou gebruiken voor watersportfoto's..), maar verwaarloosbaar tov D80
                          - goedkoper
                          - groter instelbaar bereik aan image parameters

                          als iemand dit lijstje kan aanvullen, be my guest
                          hopelijk kan je nu beter je keuze maken...
                          ik ben er in ieder geval nog niet uit.

                          mvg
                          Die anti-stof van de 400D werkt dus wel en het stof wordt opgevangen door een kleefstrip. Maar het is niet zaligmakend in die zin dat je vroeg of laat toch nog stof zult hebben op de sensor. Hem schoonmaken zal je toch nog moeten zij het dan iets minder vaak.

                          En de ruis op de 400D is heel wat beter dan de D80. Volgens mij de enige echte reden om eventueel de 400D te verkiezen boven de D80. Maar dan alleen als je vaak hoge ISO denkt nodig te hebben. Voor de rest heeft de D80 meer instelmogelijkheden en is een meer geavanceerde body. De D80 verdient het eigenlijk bijna om vergeleken te worden met de Canon 40D. Nikon en Canon springen haasje over. Als je de bodies op een lijstje zet van beginner naar meer geavanceerd dan wordt het 400D - D80 - 40D - D300
                          Last edited by FotoDirk; 28 april 2008, 20:03.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D80 of Canon 400D

                            tussen 400d en D80 zou ik opteren voor D80 (grotere zoeker, kleinere broertje van D200 met betere isosoftware)

                            Tussen D80 en 40d zou ik opteren voor 40d. Prijs kwaliteit erg mooi aanbod op dit ogenblik. Hierover is genoeg geschreven op dit (en andere) fora
                            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D80 of Canon 400D

                              Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                              tussen 400d en D80 zou ik opteren voor D80 (grotere zoeker, kleinere broertje van D200 met betere isosoftware)

                              Tussen D80 en 40d zou ik opteren voor 40d. Prijs kwaliteit erg mooi aanbod op dit ogenblik. Hierover is genoeg geschreven op dit (en andere) fora
                              Ga ik volledig mee akkoord.

                              Ik heb in het verleden ook getwijfeld tussen de 400D en de D80.
                              Ik heb gekozen voor de D80 en dan vooral voor de spotmeting. De 400D heeft dat niet. Ook lag de D80 beter in de hand en moet je minder snel het menu induiken om instellingen te wijzigen.

                              Nu ben ik overgestapt naar de 40D.
                              Mvg Tim

                              Comment

                              Working...
                              X