Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Canon 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met Canon 5D

    Toen ik gisteren mijn batterij wou opladen kreeg ik deze er niet meer uit... Het knopje waarop ik normaal moet drukken om de batterij eruit te krijgen voelt spanningloos aan... En dat uiteraard drie dagen voor ik aan mijn eindwerk moet beginnen fotograferen.

    Iemand advies? Of ben ik hem kwijt voor 2à3 weken... Dan ben ik echter heel zwaar afgezopen...

  • #2
    Re: Probleem met Canon 5D

    Oorspronkelijk geplaatst door Michamelleke Bekijk bericht
    Het knopje waarop ik normaal moet drukken om de batterij eruit te krijgen voelt spanningloos aan...
    Het is toch niet meer dan een plastic lipje dat je opzij duwt. Komt de batterij er niet uit als je dat opzij duwt ?
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met Canon 5D

      Heb dat ook eens voorgehad met een merkloze BP511-batterij...
      Die zijn soms wat "dikker" en blijven dan steken.

      Ik heb de mijne met een speciale tang eruit gekregen...

      De batterij heb ik wat afgevijld en paste daarna perfect

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met Canon 5D

        Denk dak mss eens met zo'n tang moet proberen... Nee dat lipje opzij drukken gaat dus niet... Ik vrees dat de veer naar de knoppen is.

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met Canon 5D

          Effe gewoon klein vraagje... ook met merkloze batterij?
          BD0910BE

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met Canon 5D

            Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
            Heb dat ook eens voorgehad met een merkloze BP511-batterij...
            Die zijn soms wat "dikker" en blijven dan steken.

            Ik heb de mijne met een speciale tang eruit gekregen...

            De batterij heb ik wat afgevijld en paste daarna perfect
            Ik heb net hetzelfde voorgehad, met cloonbatterijen ook, blijkbaar zijn van sommige chineesjes hun spuitmatrijzen niet correct genoeg nagemaakt , een klein vijltje did the job
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met Canon 5D

              Ook hier reeds problemen mee gehad in een 30D....ook dezelfde batterij als de 5D.

              Indien het niet lukt met de tang(of als je er geen hebt)
              Met een stukje metaaldraad kan je ze er ook uittrekken indien het model van batterij met ronde bultjes op de bovenkant is. Tussen deze twee bultjes zit een groefje(4mm breed). Aan het uiteinde van de metaaldraad plooi je een hoekje(+ - 4mm) van 90° aan het andere uiteinde plooi je een langer stuk ook in 90°(om in je hand te kunnen houden). Het kleine haakje kan je tussen de beide bultjes in het camerahuis duwen. Eenmaal je voor bij de batterij komt draai je het haakje een kwart slag en kan je de batterij eruit trekken.

              Sommige namaakbatterijen zijn vlak aan de bovenkant......dan lukt het niet met een draadje. Succes
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met Canon 5D

                Begrijp ik het correct dat het alleen gebeurt met cloonbatterijen?

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem met Canon 5D

                  Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                  Begrijp ik het correct dat het alleen gebeurt met cloonbatterijen?
                  Bij mij in elk geval nog nooit problemen gehad met orig. , nu ik heb het ook maar voorgehad met één van m'n 5 clonen denk ik, kan niet direct zeggen waar ik ze kocht, met Lenmar en Uniross geen problemen
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem met Canon 5D

                    Bedankt voor de commentaren iedereen. Kheb ze er uit gekregen door het uiteinde van een dunne paperclip om te buigen met een tangetje en dit in het vierkante gatje te haken achter de batterij. Idd een cloonbatterij van chinese makelij...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem met Canon 5D

                      weer een voordeel van de batterij grip?
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem met Canon 5D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                        weer een voordeel van de batterij grip?
                        In m'n batt. grip blijven die chinese dingen even goed steken hoor
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem met Canon 5D

                          ik heb zowel de echte als de meer krachtige namaak. Geen problemen, maar idd een ander gedrag: springen er iets minder enthousiast uit.
                          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                          Comment

                          Working...
                          X