Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fz8 of de fz50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fz8 of de fz50

    sta in twijfel tussen de fz8 en de fz 50 wat zijn de voor en nadelen tussen beiden

    groetjes
    kurt
    Panasonic FZ 150

  • #2
    Re: fz8 of de fz50

    Oorspronkelijk geplaatst door sorbonne Bekijk bericht
    sta in twijfel tussen de fz8 en de fz 50 wat zijn de voor en nadelen tussen beiden

    groetjes
    kurt
    Neem een Fz 18 das ertussenin.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: fz8 of de fz50

      ja maar dan kan je zeggen neem een fz30

      nee maar de fz8 heeft een groter zoombereik dan de fz50
      wat minder pixels but who care's , pixels zijn er om de mensen er de ogen mee uit te steken, wat mij vooral interesse opwekt is gewoon dat hij optische nog iets verder gaat dan de fz50

      als je dan prijs bekijkt kost de fz50 bijna 2 x de prijs van een fz8 dus vraag ik me gewoonweg die verschillen af tussen beide
      Panasonic FZ 150

      Comment


      • #4
        Re: fz8 of de fz50

        Het belangrijkste voordeel en da's een geweldig voordeel is dat je bij de FZ50 kunt zoomen met een ring die op de lens zit
        En dus niet met een knopje
        Dit is zo'n groot voordeel dat je erg blij bent dat je een FZ50 hebt

        Comment


        • #5
          Re: fz8 of de fz50

          Ik denk toch dat je zelf al de FZ18 bedoelt, die heeft inderdaad een groter zoombereik dan de FZ50. De FZ8 heeft echter hetzelfde bereik als de FZ50.

          Het grootste voordeel va de FZ50(of FZ30) t.o.v. de FZ18 (of FZ8) is inderdaad de zoomring en ook het uitklapbare LCD scherm.
          De FZ8 is een stuk kleiner dan de FZ50, de FZ18 zelfs nog meer (en ook een stuk lichter), ik voor mij vind de FZ30(FZ50) veel beter in mijn hand liggen maar dat is iets dat volledig persoonsgebonden is.

          Ik dacht dat, als je de kwaliteit van de foto's gaat kijken de FZ50 iets beter is op het gebied van ruis als de FZ8, en de FZ18 wint het dan weer iets van de FZ50.
          Groetjes,
          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

          Comment


          • #6
            Re: fz8 of de fz50

            Hoi hoi

            De FZ50 heeft een grotere beeldsensor waardoor betere beeldkwaliteit. De FZ50 heeft een hotshoe voor een externe flitser erop te plaatsen. Het diafragma van de FZ50 gaat verder dicht waardoor je iets meer opties hebt om te spelen met scherpte.

            De FZ18 heeft meer groothoek bereik dan de FZ50. Hij is een stuk lichter en compacter. Hij heeft een groter lcd scherm.

            Al meet al zeggen ze dat de FZ50 iets proffessioneler zou zijn dan de FZ18
            "The important thing is not the camera but the eye..............

            but the camera helps "

            Comment

            Working...
            X