Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D continue opname

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 40D continue opname

    Ik heb me een maand geleden de 40D aangeschaft.
    In eerste instantie was ik meer dan tevreden van mijn aankoop maar...
    Ik gebruik deze veel in de continue opname met hoge snelheid voor sportfotografie. Tot op een dag dat ik plots op het bewuste moment niet meer kon afdrukken.
    Dacht dat het iets met de focus te maken had maar de eerste foto (en enige) is toch steeds scherp. Bijkomend probleem is dat het niet altijd zo is want meestal doet ie het perfect.
    De mogelijkheid ligt ook bij de lens. Ik heb een 100-400 en dat is mijn enigste lens die niet 100% vast zit op de body. Ik kan ze nog een kleine mm draaien.
    Andere lenzen zitten muurvast.
    Dus mijn vraag is kan het aan de lensvatting liggen of zou ik toch maar mijn toestel terugbrengen?
    canon
    www.Pictostijn.net
    https://www.facebook.com/Pictostijn

  • #2
    Re: 40D continue opname

    Staat de "Highlights Priority" ingeschakeld?
    Met die functie ingeschakeld kan je tot zo'n 7 foto's maken in High-Speed, en dan krijg je vertraging omdat de processor er langer over doet om die foto's te bewerken.

    Ik heb trouwens de indruk dat er door die Highlights Priority ook heel wat meer stroom verbruikt wordt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 40D continue opname

      Misschien kan je eerst eens een reset van je toestel proberen. Ik had enkele weken terug een gelijkaardig probleem, na de reset was alles opgelost.

      Comment


      • #4
        Re: 40D continue opname

        Oorspronkelijk geplaatst door antool Bekijk bericht
        Ik heb een 100-400 en dat is mijn enigste lens die niet 100% vast zit op de body. Ik kan ze nog een kleine mm draaien.
        Andere lenzen zitten muurvast.
        Dus mijn vraag is kan het aan de lensvatting liggen of zou ik toch maar mijn toestel terugbrengen?
        Als 1 lens niet 100% vastzit maar de rest van je lenzen wel, lijkt me het niet waarschijnlijk dat het aan de body ligt...........

        Anyway.... ik heb ook een 40D met een 100-400 en ook die van mij kun je een fractie bewegen. Maar bij mij geldt dit eigenlijk bij alle lenzen. Problemen heb ik er tot nog toe niet mee ondervonden.....

        Wanneer je AF servo gebruikt klik je toch gewoon door, ongeacht of het plaatje scherp is of niet? Dus als je niet kunt afdrukken, heeft dat volgens mij niet te maken met de AF, toch? 't Lijkt me eerder een softwarematig iets. M.a.w. een instelling in het menu zoals Black B@ndit aangaf....
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: 40D continue opname

          THx voor de reacties.
          Intussen heb ik het probleem kunnen oplossen.
          Het is idd iets in de software.
          Als de focus hopeloos niet kan volgen door een te groot verschil binnen te korte tijdsspanne. Dan reageert blijkbaar het toestel door het gewoon niet toe te laten.
          Nu nog de rest van de instelling vinden want zelfs het boekje dat erbij zit is geen superhulp.
          canon
          www.Pictostijn.net
          https://www.facebook.com/Pictostijn

          Comment


          • #6
            Re: 40D continue opname

            Oorspronkelijk geplaatst door antool Bekijk bericht
            THx voor de reacties.
            Intussen heb ik het probleem kunnen oplossen.
            Het is idd iets in de software.
            Als de focus hopeloos niet kan volgen door een te groot verschil binnen te korte tijdsspanne. Dan reageert blijkbaar het toestel door het gewoon niet toe te laten.
            Nu nog de rest van de instelling vinden want zelfs het boekje dat erbij zit is geen superhulp.
            op 1/4000ste (!) gaan werken.

            DPReview:

            The EOS 40D becomes the sixth Canon 'prosumer' digital SLR, a line which started back in 2000 with the EOS D30, and how far we've come. It's been eighteen months since the EOS 30D and although on the surface the 40D looks like a fairly subtle upgrade there's a lot that makes this an even better camera. Of course we expect a step up in megapixels, and so the 40D comes with a ten million pixel CMOS sensor with the same sort of dust reduction as the EOS 400D, an ultrasonic platform which shakes the low pass filter. Other improvements bring the EOS 40D closer into line with the EOS-1D series, these include a move to the same page-by-page menu system, both RAW and sRAW (2.5 MP), 14-bit A/D converter and 14-bit RAW, cross-type AF points for F5.6 or faster lenses, a larger and brighter viewfinder, interchangeable focusing screens, a larger LCD monitor (3.0") and faster continuous shooting (6.5 fps).



            Frame rate vs. shutter speed
            Our normal continuous shooting test shutter speed is around 1/500 sec, this normally avoids any slow-down due to the shutter mechanism. However we soon discovered that this wasn't fast enough to achieve the 40D's maximum rate. To achieve maximum shooting rate you need to be at 1/4000 sec or faster (which is a bit disappointing) and will then get 6.3 frames per second at the best (not the specified 6.5 fps). The graph below shows the relationship between shutter speed and frame rate on the EOS 40D.

            Comment

            Working...
            X