Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D knopfunctie toewijzen???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 40D knopfunctie toewijzen???

    Hallo,
    Ik hoorde onlangs, dat er een klein nadeel aan de 40D zit, namelijk dat er geen bracketing knopje voorhanden zou zijn!
    Ik zoek deze 40D ooit eens te kopen en vraag me af, of er geen mogelijkheid is om een bracketing-functie, aan een bepaalde knop toe te wijzen!
    Iedere keer, diep in het menu kruipen, zie ik niet zou zitten, daar ik veel met bracketing zoek te gaan werken!
    Kan dit…… of niet?

    bedankt
    SF
    00.00 Gone

  • #2
    Re: 40D knopfunctie toewijzen???

    Als je AEB bedoelt .. ik zie niet in hoe een "dedicated" knopje uw probleem gaat oplossen aangezien men nog steeds de bracketing "span" moet (kunnen) instellen.
    Overigens zit de bracketing functie als eerste item in menu #2 dus zo diep verborgen zit dat niet en bij al dat komt nog dat de 40D de mogelijkheid heeft om 3 "gebruikers-settings" op te slaan die via het keuzewiel terug op te roepen zijn ..
    FWIW

    Comment


    • #3
      Re: 40D knopfunctie toewijzen???

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Als je AEB bedoelt .. ik zie niet in hoe een "dedicated" knopje uw probleem gaat oplossen aangezien men nog steeds de bracketing "span" moet (kunnen) instellen.
      Overigens zit de bracketing functie als eerste item in menu #2 dus zo diep verborgen zit dat niet en bij al dat komt nog dat de 40D de mogelijkheid heeft om 3 "gebruikers-settings" op te slaan die via het keuzewiel terug op te roepen zijn ..
      FWIW
      Hoi
      Dan moet ik nog eens de review lezen, tsss
      Dus er zijn user knoppen, waar men bijv: /bracketing/color space/shooting mode, pic quality, enz, enz…kan inbrengen en ze dan later (snel) weer kan oproepen!
      Ah bon, dan is dat ook opgelost, zie!

      vriendelijk bedankt

      SF
      00.00 Gone

      Comment


      • #4
        Re: 40D knopfunctie toewijzen???

        Zie de eerste foto op http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/page7.asp .. de standen C&...C3 zijn bedoeld voor de opslag van (volledige) gebrukersinstellingen ..
        HTH & have fun .. (PS ik vind de 40D een dijk van een "machien" FWIW)

        Comment


        • #5
          Re: 40D knopfunctie toewijzen???

          Misschien dat één van volgende puntjes je kan helpen:

          1. er is een custom function om de ingestelde AEB actief te laten ook na het uit en aan zetten van de 40D. Als je dus steeds met bracketing werkt, kan dit een oplossing zijn. Of misschien beter: als je AEB geactiveerd hebt bij een van de custom modes (C1, C2, C3)

          2. De laatste tab van het menu is het "My menu" scherm. Je kan daar je favoriete menu opties groeperen (max 6). Via een bijkomende instelling onder dit menu kan je ervoor zorgen dat het "My menu" scherm eerst wordt getoond bij het openen van het menu. Zo ga je al sneller naar de AEB optie.

          3. Als aanvulling op het tweede punt: als je vindt dat het menu knopje een beetje moeilijk toegankelijk zou zijn, dan kan je via een custom function de set knop aanpassen zodat het menu wordt geopend.

          Groeten,
          Jerom

          Comment


          • #6
            Re: 40D knopfunctie toewijzen???

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Zie de eerste foto op http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/page7.asp .. de standen C&...C3 zijn bedoeld voor de opslag van (volledige) gebrukersinstellingen ..
            Ahja, op de foto zie ik ze nu staan, maar niets in de text, over die custom settings

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            HTH & have fun .. (PS ik vind de 40D een dijk van een "machien" FWIW)
            Ik lees & hoor, héél weinig tot niets 'negatiefs' over de EOs 40D

            bedankt voor je hulp regulus

            SF
            00.00 Gone

            Comment


            • #7
              Re: 40D knopfunctie toewijzen???

              Oorspronkelijk geplaatst door Jerom Bekijk bericht
              Misschien dat één van volgende puntjes je kan helpen:

              1. er is een custom function om de ingestelde AEB actief te laten ook na het uit en aan zetten van de 40D. Als je dus steeds met bracketing werkt, kan dit een oplossing zijn. Of misschien beter: als je AEB geactiveerd hebt bij een van de custom modes (C1, C2, C3)

              2. De laatste tab van het menu is het "My menu" scherm. Je kan daar je favoriete menu opties groeperen (max 6). Via een bijkomende instelling onder dit menu kan je ervoor zorgen dat het "My menu" scherm eerst wordt getoond bij het openen van het menu. Zo ga je al sneller naar de AEB optie.

              3. Als aanvulling op het tweede punt: als je vindt dat het menu knopje een beetje moeilijk toegankelijk zou zijn, dan kan je via een custom function de set knop aanpassen zodat het menu wordt geopend.

              Groeten,
              Jerom
              Hoi Jerom

              Meer dan verwacht, dat is super

              Bedankt voor de uitleg en hulp, hoor

              SF
              00.00 Gone

              Comment

              Working...
              X