Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 in Amerika

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300 in Amerika

    Hey all,

    Ik ga binnenkort op vakantie naar California (zeer voordelig met de huidige dollar-koers ).

    Dat maakt ineens ook de aankoop van 'n nieuw toestel daar een stukje aantrekkelijker. Momenteel bezig ik een D70 en heb m'n oog laten vallen op 'n D300 ondertussen ...

    via webshops is 1650$ ongeveer het goedkoopste dat ik kon vinden, gemiddeld ligt het rond de 1700$. Nu met dat ik ga rondtrekken is het niet evident om via een webshop te kopen. Ik land in San Francisco en blijf daar een dag of 3 (of 4). Iemand suggesties ? kent iemand daar een winkel met redelijke prijzen waar ik naartoe kan gaan ? zijn er nog andere opties ?

    Alvast bedankt !!

    Tom Degreef

  • #2
    Re: D300 in Amerika

    Oorspronkelijk geplaatst door Vipermania Bekijk bericht
    Hey all,

    Ik ga binnenkort op vakantie naar California (zeer voordelig met de huidige dollar-koers ).

    Dat maakt ineens ook de aankoop van 'n nieuw toestel daar een stukje aantrekkelijker. Momenteel bezig ik een D70 en heb m'n oog laten vallen op 'n D300 ondertussen ...

    via webshops is 1650$ ongeveer het goedkoopste dat ik kon vinden, gemiddeld ligt het rond de 1700$. Nu met dat ik ga rondtrekken is het niet evident om via een webshop te kopen. Ik land in San Francisco en blijf daar een dag of 3 (of 4). Iemand suggesties ? kent iemand daar een winkel met redelijke prijzen waar ik naartoe kan gaan ? zijn er nog andere opties ?

    Alvast bedankt !!

    Tom Degreef
    Aan de seaside pier in Frisco was vroeger de ene fotozaak naast de andere.
    (Nu nog zeker) Aan prijzen, niet normaal.
    DPaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: D300 in Amerika

      Hou wel rekening dat de garantie voor Amerikaanse Boddy's niet van tel is in europa, alleen lenzen hebben een kaart worldwide Service Warranty, voor boddy's zijn er drie garantie indelingen op de wereld, europa, Azié, en Amerika.
      Dat is mij maadag heel duidelijk gemaakt op de Nikon Pro Tour, door Maarten Goossens (Baas van NPS Nikon)
      Ik heb het eens voorgehad met een D2H boddy, en het was nochthans het gekende lichtmeterprobleem, maar deze is met veel moeite, na het aanschrijven van een brief door een vriend advokaat hersteld geweest bij Debeukelaer, veel miserie en van lange duur.
      Dus voor mij niets meer uit Amerika of Azié, toch geen Boddy.
      Last edited by Guest42; 24 april 2008, 10:13.

      Comment


      • #4
        Re: D300 in Amerika

        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
        Aan de seaside pier in Frisco was vroeger de ene fotozaak naast de andere.
        (Nu nog zeker) Aan prijzen, niet normaal.
        DPaul.
        Je kent "toevallig" geen namen meer ? Dan kan ik al op voorhand proberen die winkels te contacteren. Zou misschien een deel van de betaling al vooraf willen doen om m'n credit-card al niet ineens tefel te belasten ;-)

        Comment


        • #5
          Re: D300 in Amerika

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Hou wel rekening dat de garantie voor Amerikaanse Boddy's niet van tel is in europa, alleen lenzen hebben een kaart worldwide Service Warranty, voor boddy's zijn er drie garantie indelingen op de wereld, europa, Azié, en Amerika.
          Dat is mij maadag heel duidelijk gemaakt op de Nikon Pro Tour, door Maarten Goossens (Baas van NPS Nikon)
          Da's waar ik al voor vreesde
          Nu voor het prijsverschil zou ik het risico nog wel durven nemen ! Ik gok trouwens dat ze de body hier wel zouden repareren maar dan gewoon door ervoor te betalen hé ?

          Comment


          • #6
            Re: D300 in Amerika

            Oorspronkelijk geplaatst door Vipermania Bekijk bericht
            Da's waar ik al voor vreesde
            Nu voor het prijsverschil zou ik het risico nog wel durven nemen ! Ik gok trouwens dat ze de body hier wel zouden repareren maar dan gewoon door ervoor te betalen hé ?
            Ja, als je betaald zullen ze deze wel herstellen, maar je kan er op rekenen, dat het lang kan duren, er is mij maandag verteld door de mannen van Nikon, dat ze voor herstellingen van die buitenlandse toestellen niet uit eigen stock nemen, omdat er toch blijkbaar bepaalde verschillen zouden zijn, en omdat hun stock daar niet op berekend is, blijkbaar zouden er meer problemen zijn met de Amerikaanse toestellen dan met Europese, is hier op het forum reeds gezegd geweest

            Comment


            • #7
              Re: D300 in Amerika

              Calumet Photographic zit in San Francisco (7,1 mijl van de Golden Gate Bridge), hebben ook een winkel in België trouwens
              Misschien is het niet voor al hun materiaal zo, maar voor wat ik nakeek waren de prijzen dezelfde als B&H in New York
              (winkel die hier vaak vernoemd wordt als dé fotowinkel in Amerika)
              Heb er nog niets gekocht, ik spreek dus niet uit ervaring, maar er zijn 30 winkels van (alleen nog maar in de USA),
              dus ze zouden het toch goed moeten doen.
              Als je Cary Turner contacteert via mail kom je in de shop in San Francisco terecht.

              Ze verkopen wel enkel "US warranted items".

              Sales Tax (in California) is 8,5%
              Dit moet dus nog bovenop de prijzen op hun website berekend worden.
              Last edited by Porscheke; 24 april 2008, 10:27.
              Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

              Comment


              • #8
                Re: D300 in Amerika

                Oorspronkelijk geplaatst door Porscheke Bekijk bericht
                Calumet Photographic zit in San Francisco (7,1 mijl van de Golden Gate Bridge), hebben ook een winkel in België trouwens
                Misschien is het niet voor al hun materiaal zo, maar voor wat ik nakeek waren de prijzen dezelfde als B&H in New York
                (winkel die hier vaak vernoemd wordt als dé fotowinkel in Amerika)
                Heb er nog niets gekocht, ik spreek dus niet uit ervaring, maar er zijn 30 winkels van (alleen nog maar in de USA),
                dus ze zouden het toch goed moeten doen.
                Als je Cary Turner contacteert via mail kom je in de shop in San Francisco terecht.

                Ze verkopen wel enkel "US warranted items".

                Sales Tax (in California) is 8,5%
                Dit moet dus nog bovenop de prijzen op hun website berekend worden.
                Bedankt voor deze informatie !
                Dat is dus waar ik naar op zoek was, al was ik niet op de hoogte van die 8,5 % ... zo gewend dat hier alle prijzen incl btw zijn hé.

                Comment


                • #9
                  Re: D300 in Amerika

                  Misschien een "domme" vraag.. maar zou het een probleem vormen om de body van de D300 in bvb walmart te gaan kopen ?

                  Uiteindelijk moet ik niet voor de support of de garantie bij 'n gerenomeerde winkel gaan aangezien ik toch terug naar Europa kom. Extra uitleg heb ik ook niet echt nodig denk ik tijdens mijn aankoop...

                  Of zou er een verschil zitten in het toestel tussen bvb een Walmart en Calumet ? (andere componenten ?)

                  Comment


                  • #10
                    Re: D300 in Amerika

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vipermania Bekijk bericht
                    ...al was ik niet op de hoogte van die 8,5 % ... zo gewend dat hier alle prijzen incl btw zijn hé.
                    Inderdaad, ik wist het ook pas zeker na tekst en uitleg van hen te krijgen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vipermania Bekijk bericht
                    Misschien een "domme" vraag.. maar zou het een probleem vormen om de body van de D300 in bvb walmart te gaan kopen ?

                    Of zou er een verschil zitten in het toestel tussen bvb een Walmart en Calumet ? (andere componenten ?)
                    Het pakket zal niet verschillen denk ik.
                    Een Nikoncamera in de Carrefour is net dezelfde als een Nikoncamera bij Grobet bijvoorbeeld.
                    Ben er niet 100% zeker van, maar zo onlogisch zou het niet zijn.
                    ! Stekkers voor laders gaan wel anders zijn uiteraard, maar dat is niet specifiek voor WalMart.
                    Als de lader een draad met stekker heeft, dan kan je'r wel een andere opzetten hier, als het gaat om een stekker aan de lader zelf dan is dat al heel wat moeilijker.
                    Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D300 in Amerika

                      Oorspronkelijk geplaatst door Porscheke Bekijk bericht
                      Inderdaad, ik wist het ook pas zeker na tekst en uitleg van hen te krijgen.


                      Het pakket zal niet verschillen denk ik.
                      Een Nikoncamera in de Carrefour is net dezelfde als een Nikoncamera bij Grobet bijvoorbeeld.
                      Ben er niet 100% zeker van, maar zo onlogisch zou het niet zijn.
                      ! Stekkers voor laders gaan wel anders zijn uiteraard, maar dat is niet specifiek voor WalMart.
                      Als de lader een draad met stekker heeft, dan kan je'r wel een andere opzetten hier, als het gaat om een stekker aan de lader zelf dan is dat al heel wat moeilijker.
                      gewoon een adapter kopen
                      dan is het geen probleem
                      en ja " is het in amerika geen 110V/60Hz" ja
                      maar alle opladers zijn aangepast voor zowel 230V/50Hz als 110V/60Hz
                      joachim
                      Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

                      Comment


                      • #12
                        Re: D300 in Amerika

                        1700 dollar is omgerekend nog altijd +- 1500 euro.
                        moet je daarbij wel geluk hebben bij de douane, aankopen van zulke bedragen daar moet je invoer belasting over betalen en dan kun je wel eensduurder uitzijn. daarbij wat wil je doen met de garantie?
                        heb je al eens gekeken bij de betere internetshops.
                        www.fotokonijnenberg.nl kost de body 1479 euro.
                        succes met je keuze.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D300 in Amerika

                          Ik heb de mijne 1220€ betaald in UK.
                          Een Europees model dus geen probleem met garantie.
                          Met Capture NC

                          Marc
                          Nikon

                          Comment


                          • #14
                            Re: D300 in Amerika

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotograafrs Bekijk bericht
                            1700 dollar is omgerekend nog altijd +- 1500 euro.
                            moet je daarbij wel geluk hebben bij de douane, aankopen van zulke bedragen daar moet je invoer belasting over betalen en dan kun je wel eensduurder uitzijn. daarbij wat wil je doen met de garantie?
                            heb je al eens gekeken bij de betere internetshops.
                            www.fotokonijnenberg.nl kost de body 1479 euro.
                            succes met je keuze.
                            euh
                            1700 dollar= 1089.87 EUR (EUR)
                            Photography helps people to see
                            -Berenice Abbott-
                            BD1050BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: D300 in Amerika

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                              euh
                              1700 dollar= 1089.87 EUR (EUR)
                              Zo dacht en denk ik er ook over ja..
                              Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

                              Comment

                              Working...
                              X