Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backupcamera, zin of onzin ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Backupcamera, zin of onzin ???

    Zoals je in mijn handtekening kan lezen, heb ik een Nikon D3, en een Nikon D300 als reserve (backupcamera).
    Het ziet er momenteel naar uit, dat deze D300 met maar een 2.000 kliks gedoemd zal zijn om hier in de kast te blijven liggen, ik had gedacht om beide camera's naast elkaar te gaan gebruiken vanwege de cropfactor, maar met mijn TC14 op de D3 zit ik eigenlijk nog beter of teminste evengoed resultaat op de D3 als op de D300 zonder, en eigenlijk heb ik weinig nood aan langere brandpunten.

    Enige reden waarom ik de D300 zou kunnen houden, is voor het moment dat de D3 de geest zou geven, maar op reis doe ik er toch maar één mee, vanwege het gewicht.

    Ik denk ook dat een prof Camera zoals de D3 minder kans maakt om te crachen, dan een semi prof toestel, dat hoop ik toch

    Als mijn D300 hier blijft liggen tot er een opvolger aankomt, dan zakt de verkoopswaarde meteen met de helft, ook al heeft het toestel maar 2.000 kliks, bijkomend feit, als ik deze nu verkoop, is er nog 18 maanden garantie op, en kan ik er nog een mooie prijs van maken, en ik ben tenslotte maar een amateur hé.

    Het is een moeilijke beslissing, moest ik weten dat ik niet in de problemen kom met mijn D3, dan denk ik dat ik de D300 van de hand doe.

    Moest ik er 1.300€ kunnen van maken met een orriginele reservebatterij erbij, dan zou ik deze verkopen denk ik.

    En tenslotte, in het slechtste geval, kan ik nog altijd een D3 lenen van mijn vriend Peter.

  • #2
    Re: Backupcamera, zin of onzin ???

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Zoals je in mijn handtekening kan lezen, heb ik een Nikon D3, en een Nikon D300 als reserve (backupcamera).
    Het ziet er momenteel naar uit, dat deze D300 met maar een 2.000 kliks gedoemd zal zijn om hier in de kast te blijven liggen, ik had gedacht om beide camera's naast elkaar te gaan gebruiken vanwege de cropfactor, maar met mijn TC14 op de D3 zit ik eigenlijk nog beter of teminste evengoed resultaat op de D3 als op de D300 zonder, en eigenlijk heb ik weinig nood aan langere brandpunten.

    Enige reden waarom ik de D300 zou kunnen houden, is voor het moment dat de D3 de geest zou geven, maar op reis doe ik er toch maar één mee, vanwege het gewicht.

    Ik denk ook dat een prof Camera zoals de D3 minder kans maakt om te crachen, dan een semi prof toestel, dat hoop ik toch

    Moest ik er 1.300€ kunnen van maken met een orriginele reservebatterij erbij, dan zou ik deze verkopen denk ik.

    Als mijn D300 hier blijft liggen tot er een opvolger aankomt, dan zakt de verkoopswaarde meteen met de helft, ook al heeft het toestel maar 2.000 kliks, bijkomend feit, als ik deze nu verkoop, is er nog 18 maanden garantie op, en kan ik er nog een mooie prijs van maken, en ik ben tenslotte maar een amateur hé.

    Het is een moeilijke beslissing, moest ik weten dat ik niet in de problemen kom met mijn D3, dan denk ik dat ik de D300 van de hand doe.

    En tenslotte, in het slechtste geval, kan ik nog altijd een D3 lenen van mijn vriend Peter.
    Geert,

    Hoeveel keer in je carriere heb je al een gecrashte camera gehad?
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Backupcamera, zin of onzin ???

      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Geert,

      Hoeveel keer in je carriere heb je al een gecrashte camera gehad?
      één Keer, met mijn D2H, het gekende lichtmeterprobleem zoals bij de D70, verder nooit.

      Comment


      • #4
        Re: Backupcamera, zin of onzin ???

        De naam "backupcamera" wil volgens mij niet zeggen dat je der geen gebruik van maakt, zo werk ik steeds met twee body's in de studio.
        Net als in uw geval twee verschillende body's namelijk een 1d Mark II en een 5D, op de mark II een 28-70 F2.8 l USM en op de 5D een 85 mm f1.8.
        Geen lenswissel meer tijdens een shoot.

        Heb ik is iets te doen buiten mijn studio, kies ik de body die het best geschikt is voor de job.

        Nu ligt het voor mij iets anders, daar de Mark II al meer dan 4 jaar oud is is de restwaarde zo laag dat ik er gewoon niet aan denk van dat te verkopen voor een prikje. De camera werkt nog steeds perfect en is een robuste kerel voor extreme omstandigheden.

        Voor mij zijn twee body's die compatible zijn met al je optiek een luxe die ik niet meer wil missen.

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Backupcamera, zin of onzin ???

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          één Keer, met mijn D2H, het gekende lichtmeterprobleem zoals bij de D70, verder nooit.
          En hoe lang is je foto-carriere nu al??


          Do you get my point?
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #6
            Re: Backupcamera, zin of onzin ???

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            De naam "backupcamera" wil volgens mij niet zeggen dat je der geen gebruik van maakt, zo werk ik steeds met twee body's in de studio.

            Voor mij zijn twee body's die compatible zijn met al je optiek een luxe die ik niet meer wil missen.

            MVG, Jeff

            Zin dus, gewoon 2 (of meer) bodies. Ook mijn idee.

            Karel

            Comment


            • #7
              Re: Backupcamera, zin of onzin ???

              Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
              Zin dus, gewoon 2 (of meer) bodies. Ook mijn idee.

              Karel
              Ja maar 't blijft toch een hobby? Hij zegt zelf dat hij op reis nooit meegaat wegens het gewicht van beide.

              Zonde als zo'n toestel gewoon in de kast blijft liggen dan.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: Backupcamera, zin of onzin ???

                gebruik je backup camera als "2e camera"

                70-200 op de d300
                24-70 op je d3

                bvb

                tenzij je de 1300 euro wil investeren in bvb een beter lens.
                maar ik denk dat je met jou arsenaal weinig verbetering kan verkrijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Backupcamera, zin of onzin ???

                  Ik zou zeggen verkopen die handel, nu het aan deftige prijs kan. Ik heb ook 2 body's maar de reden dat ik deze hou is omdat een 350d geen bal meer zou opbrengen. Dan nog liever houden als backup en experimenteer toestel.
                  Groetjes Steco

                  Comment


                  • #10
                    Re: Backupcamera, zin of onzin ???

                    Jij moet weten of je echt een backupcamera nodig hebt.
                    Zijn er situaties waarin je echt niet in panne mag vallen? Wel dan...
                    En een backup is natuurlijk niet hetzelfde als '2 camera's gebruiken' (wat jij niet echt schijnt te doen)

                    Als je het mij vraagt is een D300 totale overkill puur als backup.
                    Dus je zou hem kunnen verkopen en een goedkoper/ouder toestel kopen als backup.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Backupcamera, zin of onzin ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      En hoe lang is je foto-carriere nu al??


                      Do you get my point?
                      Foto-carriere, 32 jaar, waarvan digitaal van het moment dat de D70 uitkwam, hoe lang is dat nu geleden ?
                      Voordien had ik bij mijn F4 en F5 nog een Canon G5.
                      Met mijn F4 en F5 was het hetzelfde verhaal, F4 stond ongebruikt in de kast

                      Jij moet weten of je echt een backupcamera nodig hebt.
                      Zijn er situaties waarin je echt niet in panne mag vallen? Wel dan...
                      En een backup is natuurlijk niet hetzelfde als '2 camera's gebruiken' (wat jij niet echt schijnt te doen)
                      Soms doe ik wel eens een trouwreportage, maar dat is dan bij wijze van vriendendienst, voor mensen die ik goed ken, anders begin ik er niet aan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Backupcamera, zin of onzin ???

                        Naast het feit dat je het maar moet voor hebben - vlak voor je op reis vertrekt in panne vallen - zie ik nóg een bijkomend voordeel :
                        je kan die camera meenemen die het meest geschikt lijkt (zo neem ik nog altijd mijn D70 mee naar 'verdachte' reisbestemmingen - ook vooral een kwestie van er minder zorg voor hoeven te dragen)
                        Canikon 40D - D200, D300

                        Comment


                        • #13
                          Re: Backupcamera, zin of onzin ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Foto-carriere, 32 jaar, waarvan digitaal van het moment dat de D70 uitkwam, hoe lang is dat nu geleden ?
                          Voordien had ik bij mijn F4 en F5 nog een Canon G5.
                          Met mijn F4 en F5 was het hetzelfde verhaal, F4 stond ongebruikt in de kast
                          Misschien kun je je D300 verkopen en je F5 als backup gebruiken
                          Of beter nog D300 verkopen en een Fuji S100FS als backup kopen

                          Hubert
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Backupcamera, zin of onzin ???

                            onzin/zin..
                            maar wel een heerlijk verkooppraatje.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Backupcamera, zin of onzin ???

                              eentje voor kleur en eentje voor zwart wit
                              had ik vroeger ook altijd .
                              Mijn beste Foto moek nog trekke.

                              Comment

                              Working...
                              X